30 Reacties

één maand geleden

Vaak hoor je bij de echo’s of t een groot of klein kindje word. Ik zelf had 3 pakjes/ rompertjes maar 50 en de rest groter. Houd er rekening mee dat ze alleen lange mauwen dragen en dat dingen makkelijk uit te doen zijn. Ohja en hydrofiele doeken. Zeker 5 stuks. Gebruik je overal voor. Heb je nog overige vragen. Mag je altijd een berichtje sturen. Heb al een kleine van 1,5 rondlopen namelijk.

één maand geleden

Hier ook 3 pakjes in maat 50 (romper lange mouwen, broekje). Wij deden in 't hele begin geen shirtjes enzo aan, gewoon lekker in een dikkere, zachte omslagdoek. En dan in maat 56 paar rompes lange mouw, korte mouw, shirt, broekjes. En ook in de omslagdoek. En sokjes natuurlijk, haha. Overslagkleding is wel fijn, wij hadden destijds niet veel overslag, maar was wel ideaal eigenlijk. Ik gebruik nu gewoon wat ik nog heb. Echt de "leuke" kleding kocht ik pas vanaf maat 68 en 74, ook op de groei beetje maar vooral omdat ze iiiiets langer in die maat zitten. Duurt dan wel nog even na de geboorte voordat die maat bereikt is, haha.

één maand geleden

Wij hadden 6 pakjes maat 50, onze meid werd klein geschat en werd ook klein geboren, uiteindelijk heeft ze maat 50 1 maand gepast. Van maat 56 hadden we 5 pakjes en hebben we nog bij gehaald omdat het seizoen+temperatuur veranderde, heeft ze 2 maanden in gepast. Houd rekening met het seizoen, mijn dochter is in april '23 geboren en kon zichzelf niet goed op temperatuur houden, ze had 2x lange mouwen aan, broekje, sokken, mutsje, lag onder 2 fleece dekentjes met 2 kruiken. Ik ga nu dus voor wollen kleertjes met stretch haha. Qua essentials: ik weet niet hoe jullie wonen, maar wij hebben in de kraamweek nog een extra omkleedkussen + luieremmer gekocht zodat we haar zowel beneden als boven gewoon konden verschonen, maken we nu nog steeds gebruik van😊 misschien kun je ook vast iets in huis halen of heb je het al voor hardnekkige poep en spuugvlekken. Wij gebruiken ossengalzeep als tip van de kraamzorg. En mijn mantra: kom je iets tekort, geen stress, tegenwoordig is alles binnen 24 uur in huis❤️

één maand geleden

Dat is ook heel moeilijk in te schatten. Hangt wel van wat factoren af vind ik. (Veel spugen of niet, veel wassen of niet). Ik had gekozen voor meegroeirompers (overslag) van de Hema, een stuk of 3 in mt 44. Vond het een fijn idee dat de onderste laag kleding goed "aan" het lijfje zou zitten zodat het zo min mogelijk warmte verliest. Volgens mij een stuk of 6 van diezelfde rompers in maat 50 en een stapeltje 2e hands rompers extra. Zo hadden wij geen zorgen of de was snel genoeg gedaan werd. Die meegroeirompers pasten tot 2 maten meer, ideaal. Qua kleding; broekjes heb je snel teveel is mijn ervaring, die worden gewoon niet snel vies. 2 had voldoende geweest per maat. De eerste maand had hij vaak niet meer aan dan een romper. Omdat hij eigenlijk bijna altijd of op mij lag of bij papa. Dan vaak een doek eroverheen, die kon je dan zo weghalen als het te warm voor hem werd. Had mt 56 ook gewassen en gestreken klaarliggen trouwens. Voor mij persoonlijk maakte het ook echt niet uit of hij wel of geen leuke sets of leuke dingen aanhad, als hij er maar zo weinig mogelijk last van had met aankleden vond ik het prima. Vaak dagenlang hetzelfde aan. Heb even teruggekeken in de foto's 🤭 Na 1 maand was maat 50 te klein. Heb van mt 50 maar 3 truitjes gebruikt, en 2 broekjes.

één maand geleden

Ik weet niet meer precies hoeveel pakjes, rompers, etc. ik had voor m'n dochter destijds. Maar ik weet wel dat ik bijv. al maat 62 vooruit had gekocht. Waren veelal winterkleren, maar die kon ze dus pas aan toen het al warmer was 🙈. Dus ik zou aanraden niet te ver vooruit te shoppen. EN: Je hebt zo wat bijgekocht of besteld.

één maand geleden

Mijn man is in de kraamweek rompertjes gaan halen in 50 bij de hema ik had er stuk of 5 maar met die spuitluiers etc bleven we wassen. Ze heeft ook eentijdje in 44-50 gezeten.

één maand geleden

Vraag je vooral af: ben je iemand die altijd goed mee is met de was? Indien niet, sla dan wat extra in 😃 Maat 50 tem 62 zijn vaak (praktisch) nieuw terug te vinden op Vinted voor een appel en een ei, smijt niet te veel geld weg aan die kleine kleertjes. In 50 heeft die van ons een kleine maand gezeten maar hij heeft 62 bijna overgeslagen.

één maand geleden

Bij mij werden ze groot geschat, dus 50 paste eigenlijk niet. Wel veel nodig gehad aan kleertjes ivm spugen en spuitluiers. Was soms wel 2 à 3 per dag schone outfit 😅 bij onze 2e was het spugen en de spuitluiers minder, maar ja toen had ik al veel. Denk dat ze een krappe maand 56 hebben gehad en toen 62. Bij de hele kleintjes vind ik oets te groot wel makkelijker dan precies past. Oh en bij mij vielen die meegroei rompers eerst veel te groot dan heel even pasten ze en dan waren ze ineens weer te klein. Dus ik was niet zo'n fan. Wat je handig vind en wat je kind nodig heeft is dus ook heel persoonlijk.

één maand geleden

Oh ja en let op met pakjes met voetjes. Ik koop die niet meer, want mijn dochters hadden beide de voeten te groot als ze de maat zelf pasten 🤣

één maand geleden

Je kan altijd iets bestellen en vaak is het de dag erna meteen binnen! Ik had volgens mij 5x maat 50 en 5x maat 56. Soms schijten ze 5x tot hun nek en soms niet 😂. Ze kunnen altijd een te groot pakje aan hahaha. Zou trouwens geen pakjes met voeten nemen, die passen vaak niet.

één maand geleden

Bij beide kindjes geen maat 50 gehad. Ik dacht dan maar iets groter kunnen ze er langer mee. Had wel redelijke grote baby's dus dat telt ook mee.

één maand geleden

Onze zoon was erg klein, heeft zeker 4 maanden met maat 50 kunnen doen. Rompers heb ik nooit in lange mouwen gehad. Echt een gedoe om dit aan te krijgen over die armpjes en blijkbaar in mijn omgeving zei iedereen dat ze geen lange romper mouwen hadden. Hydrofielen doeken heb ik er een stuk of 10 van. Zit om de kruik, afdrogen na badje of je legt ze erop en had deze in het begin op verschoonkussen liggen zodat ik die niet zo vaak hoef te wassen. Ik zou niet te snel te veel kopen. Je hebt tegenwoordig alles een dag later in huis als je dit online besteld. En weet niet of je veel mensen hebt in je omgeving met kleine kinderen, maar ik kreeg van alle kanten kleding aangeboden

één maand geleden

Ik koop deze zwangerschap alleen nog maar overslagrompers 👍🏻

één maand geleden

Ik was echt fan van de bamboe meegroei broekjes en overslagrompers van HEMA , gaan 2 maten mee!

één maand geleden

Bij de echo’s meten ze je kindje op en aan de hand daarvan kunnen ze vaak wel inschatten of je kindje groot of klein wordt. Mijn zoontje en dochter zijn beide groot geschat. En had bij beide 3 pakjes in maat 50 en 1 pak maat 0. Mijn zoontje heeft er 1 week ingezeten en mijn dochter paste maat 50 bij de geboorte al niet. Ik had van maat 56 en 62 dan weer wel voor elk 10 setje en 10 rompertjes. Uiteindelijk ook heel blij dat ik er zoveel had, want ze hadden beide reflux en moest ze meerdere keren per dag verschonen😅 Hydrofiele doeken kan je nooit teveel hebben vind ik. Je gebruikt ze echt voor alles! Vooral de eerste weken.

één maand geleden

En wat ik ook echt een must have vind zijn de vochtige washandjes van de kruidvat. Echt ideaal om voor als ze een ongelukje hebben gehad onderweg ofzo. Dan kan je je kindje even goed wassen. Die billedoekjes zijn dan zo’n gefriemel vind ik

één maand geleden

Mijn dochters werden allebei groot geschat. Mijn jongste dochter heeft nog wel wat maat 50 aan gehad, maar de oudste paste dit al echt niet meer. Mijn jongste heeft veel gespuugd dus daar gingen de kleertjes best hard. Rompers heb je nooit te veel in mijn optiek.

één maand geleden

De bamboe meegroei rompers van de hema zijn echt perfect! Wij gebruiken niets anders meer. En wij hadden veel meer kleding dan geadviseerd werd op die lijstjes. Eat mooie pakjes (die heeft hij veel gedragen) en ook gewoon wat kledingbundels via Vinted, voor als de rest vies was. Zo'n kleintje kleed je zo een paar keer om per dag. Wat wij te weinig hadden gekocht waren: - Hydrofiel doeken - Verschoonkussen hoezen (wij begonnen met 2 en hebben er nu 4, dat is krap. Maar zowel een lichte als donkere zodat ze met iedere was wel meekunnen)

één maand geleden

Heel eerlijk was ik liever van teveel dan te weinig.. ik vond dat de lijstjes nogal weinig aangaven en had veel meer gekocht. Ze spugen en poepen het zo onder in het begin 😂 Ik had veel maat 50 en 56, onze dochter werd ook klein geschat. Had achteraf gezien in maat 44 gekund. Ze echt heel lang in 56 gezeten. -Koop vooral véél hydrofiele doeken. Worden hier echt voor alles gebruikt en gaan er snel doorheen. -Hoezen voor het aankleedkussen gaan ook snel. Vooral in het begin willen ze het vaak onderplassen - hoeslakentjes. Vooral als je een baby hebt die veel spuugt is het wel zo fris om vaak het bedje te kunnen verschonen - Alle meegroei producten van de hema zijn top! Onze dochter is nu bijna 10 maanden en zit nog steeds in de maat 62 meegroei spullen. - Slaapzakken! Hier een baby die veel poepte in het begin. Als je genoeg slaapzakken hebt, heb je niet de stress van het wassen

één maand geleden

Wij kochten in elke maat basisrompers van de Zeeman. Ideaal, dan heb je altijd wat. Betaalbaar en goeie basis. Nog een tip: als je twijfelt of je genoeg hebt sla een leuke kledingbundel in van Vinted. Is dan wel gebruikt, goed wassen en je hebt altijd iets achter de hand.