23 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap al snel verteld, vooral gelijk aan mijn ouders en schoonouders nadat ik een positieve test had. Het is heel westers om te wachten. Mijn zwangerschap was helaas een miskraam geworden en daar kon ik ook weer over praten. Het voelt voor mij goed om het gelijk te vertellen, ik bedoel waarom niet? Als het niet goed gaat vertel je dat ook weer, als het goed is zijn het goede familieleden en vrienden waar je toch alles aan kwijt kan, doen wat goed voelt!

3 maanden geleden

Doe wat goed voelt, ik vertel het mijn familie deze keer heel vroeg omdat ik een BBZ en een miskraam heb meegemaakt. Als het weer misloopt hoef ik maar één woord te zeggen en dan begrijpen ze mij direct, dan kan ik ook gesteund worden. Anderen willen het graag pas vertellen na het verstrijken van de onzekerste periode zodat de komst van het kindje een stuk ‘zekerder’ en het nieuws dus feestelijker is..

3 maanden geleden

Ik ben morgen 4w3d, dan ga ik het mijn ouders vertellen. Wat degene hierboven ook zegt: als het misgaat, heb je meteen lieve mensen om je heen. Er kan zo ook niet per ongeluk een botte opmerking komen (zoals mijn vader een week geleden: komt er nog een speelkameraadje? Ik was al 9 maanden bezig met zwanger worden en had die ochtend nog een negatieve test)

3 maanden geleden

Ik wil het echt pas met 12 weken vertellen. Maar dat is ook omdat ik zelf niet de behoefte heb om (mocht het misgaan) dit te delen met mensen. Ik heb eerder een miskraam gehad en vond het toen juist fijn dat niemand op de hoogte was.

3 maanden geleden

Wij gaan het eind deze week aan de ouders vertellen, ben dan ongeveer 6+4. De dag erna hebben we de eerste echo. Een aantal vrienden weten het al wel omdat ik er met iemand over wilde kunnen praten

3 maanden geleden

Ik twijfel nog. Enerzijds wil ik het vroeg vertellen, ook op werk, om steun te kunnen krijgen. Ik ben recent een kindje verloren tijdens de zwangerschap dus heb nu veel angsten. Aan de andere kant willen we zo lang mogelijk wachten met het aan ons zoontje te vertellen, omdat hij het heel moeilijk heeft gehad met het verlies (telkens naar de baby vragen, niet meer zindelijk, wekenlang extreem aanhankelijk richting mij). En ben dan bang dat als we het vroeg vertellen, iemand het onbedoeld ook tegen hem zegt. Dus nog even een weg in zoeken merk ik!

3 maanden geleden

Wij gaan het ivm vakanties van onze beide ouders pas met ruim 11 weken vertellen. En willen daarom dus ook wachten tot de termijn echo. We zetten het pas op Facebook als we het geslacht weten

3 maanden geleden

Wij wachten tot een hopelijk goede niptest. Vind het wel een leuk idee om een geheimpje van ons tweetjes te hebben. Ga wel al iets eerder bij onze crèche horen of er plaats is voor nog een kindje, laat ons hopen 🥹 Als onze eerste echo goed is lichten we hen in.

3 maanden geleden

Volgens mij is het meest gangbaar rond de 12 weken, als je de termijnecho hebt gehad. Ik heb het zelf aan mijn moeder en goede vriendinnen verteld zodra ik er achterkwam. Je kan gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt.

3 maanden geleden

Iedereen moet hier helemaal zijn eigen keuzes over maken. Dus doe vooral wat voor jou goed voelt en ga niet uit van een ‘norm’. Ik vertel het tegen de mensen die ik zie. Zeker op gelegenheden waarbij gedronken wordt vertellen wij het. Ik heb persoonlijk geen zin om erover te liegen en heb sowieso het gevoel dat het op mijn voorhoofd staat geschreven! Mijn eerste zwangerschap hebben we hetzelfde gedaan en bleek het uiteindelijk een miskraam te zijn. Juist fijn om het er over te hebben met mensen. We stuurden een standaard berichtje en daarop kregen we zoveel lieve reacties. Voelde juist heel fijn. Maar nogmaals, iedereen met vooral doen wat voor hen goed voelt!

3 maanden geleden

Wij vertellen het tegen onze direct familie en vrienden deze week (vandaag 4+4 weken) en waarschijnlijk vanaf 8 weken vertellen we het tegen iedereen (na de vitaliteitsecho), dat is vroeg want de meeste raden aan om tot de 13 weken echo te wachten maar wij vinden dit het fijnst.

3 maanden geleden

Reactie op melaniebeermann

Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap al snel verteld, vooral gelijk aan ...
In reactie op het standpunt dat het heel westers is om zo lang te wachten (waar ik het mee eens ben): tip aan TS om de woorden van deze TED talkster vanaf 5:00-6:00min in overweging te nemen 😉 https://m.youtube.com/watch?v=l22udhFhsOE

3 maanden geleden

Reactie op fleur.1993

In reactie op het standpunt dat het heel westers is om zo lang te wachten ( ...
Dit is echt zo waar, wat zij zegt in dat filmpje. Er zit zo'n negatieve lading onder het pas vertellen als het goed zit. Mensen zijn ook gewoon gematigd blij als je vroeg verteld zwanger te zijn. Soms zeggen ze zelfs "Oh, maar met 6 weken kan er nog van alles misgaan". Hoe super lullig is dat... Alsof je dat zelf niet weet 😅 Een positieve test is mijn inziens gewoon reden voor een klein feestje. Wij vertellen het na de eerste echo, dan ben ik 7+6. Niet omdat we het niet eerder willen vertellen, maar omdat ik het zelf superleuk vindt om er ook een echofotootje bij te kunnen laten zien.

3 maanden geleden

Ik heb morgen mijn eerste echo (ben dan precies 8 wkn) en we willen het dan ook gelijk morgen aan mijn ouders en schoonouders vertellen als het allemaal goed zit. De rest van de week gaan we dan onze vrienden langs gaan met het nieuws. Wil het gewoon niet langer voor onszelf houden en vind dit wel een mooi moment met de eerste echo foto erbij :)

3 maanden geleden

Hier zaten wij ook heel erg mee, aangezien we binnenkort op vakantie gaan, daar komen mijn zwager en schoonzus en dan zou het wel opvallen als ik geen wijntje meer drink. We wilden het wel eerst aan onze ouders vertellen, dus besloten om het nog voor de vakantie te vertellen. Dat is met 6,5 week. Deze week spreken we af met vrienden en ga ik een nachtje weg met vriendinnen, we vertellen het dan ook, heel veel zin om het hen te vertellen!

3 maanden geleden

Haha! Ik ben ongeveer vijf weken zwanger. Maar mijn man kan het niet voor zich houden. Dus heeft het al aan verschillende mensen verteld. Dit heeft ook wel te maken met het feit dat wij vorig jaar onze tweeling zoons verloren zijn na een zwangerschap van 30.4 weken. En de mensen die het nu weten dit rouwproces met ons doorgemaakt hebben. Kortom, je moet het vertellen wanneer je dit zelf wil. Niet wanneer de regels het aangeven. Iedereen is anders en iedere zwangerschap ook. Veel plezier met vertellen alvast!

3 maanden geleden

Ik ben nu 5 weken en wij gaan het nu langzaam vertellen aan mensen, de meeste na de eerste echo maar familie vertellen we het nu al zo’n beetje.

3 maanden geleden

Wij vertellen het aan de meeste mensen na de nipt en 13 weken echo, ben iemand die dingen graag zelf verwerkt mocht het toch fout gaan voor die tijd en heb dan geen behoefte aan anderen die vragen stellen. Maar is persoonlijk voor iedereen..

3 maanden geleden

Bij ons weten onze ouders, broers en zussen het al wel. Na het zien van een kloppend hartje, met 8 weken, vertellen wij het onze kinderen en mag iedereen het weten. Na 3 goede zwangerschappen had ik 2 maanden terug een miskraam en ik heb gemerkt dat het fijn is om dan wel wat mensen dichtbij te hebben die je kunnen ondersteunen. Na het zien van een kloppend hartje wordt de kans op een miskraam veel kleiner. Wij hebben er dan wel vertrouwen in dat het goed zal zitten en daarnaast is het voor de kinderen ook wel fijn om een goede verklaring voor mijn klachten te kunnen geven. Bij de oudste heb ik wel tot 12 weken gewacht, maar toen had ik geen vitaliteitsecho met 8 weken. Was ook prima toen. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Met 12/13 weken kun je er vaak niet meer onderuit, dan zien mensen het wel aan je.

3 maanden geleden

Wij willen graag wachten met vertellen aan familie tot na de eerste echo. Het lijkt mij namelijk erg leuk dat onze oudste zoon het kan vertellen en die willen we het nu nog niet vertellen. Wel weten een paar goede vriendinnen het al.