29 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook met vlagen misselijk, de laatste 2 dagen ineens uit het niets heel heftig. Overgeven gelukkig nog niet maar wel steeds kokhalzen

2 maanden geleden

Ik heb nu ook last van extreem misselijkheid bij mij komt het de hele dag met vlagen, en kokhals neigingen de hele dag door. Als ik iets ruik kwa eten of aan eten denk. Ik heb ook echt geen eetlust alles wat ik aan kan denken klinkt vies in me oren ik heb tot nu toe 3 dagen dat ik heb moeten overgeven. Vanmorgen moest ik bijna weer maar snel even wat gegeten ik moet in de ochtend echt wat eten anders ga ik sws spugen. Maar eten is lastig heb daarom medicatie aangevraagd bij de dokter want dit is echt rampzalig.🤭

2 maanden geleden

Welkom bij de club. , zwanger van de 2 de ... en ja mij net ziek gemeld met HG met medicatie kan ik thuis mij huishouden. Nauwelijks draaiende houden ... en een man die nauwelijks begrip heeft ... dus is weer feest compleet ..

2 maanden geleden

Hi! Hier week 7+4. Ik heb vooral sochtends en ‘s avonds een gammel gevoel in m’n maag. Beetje te vergelijken met een flinke kater. Daarnaast afentoe een vlaag van flinke misselijkheid. Maar daarvan ook nog niet echt hoeven overgeven. Wel 2 keer overgegeven in de avond, maar dit kwam denk ik vooral door maagzuur.

2 maanden geleden

Het is echt vreselijk, ik slik suprimal in de ochtend maar dat lijkt niet te werken. Krijg van de misselijkheid last in me nek. Ik ken me echt geen raad meer… ben nu 6+1

2 maanden geleden

Oh wat een herkenning bij jullie! Hier ook echt ontzettend misselijk, geen enkel eten staat mij aan (en dan wordt de misselijkheid erger). Hoe doen jullie het met werk, ik krijg echt niks gedaan zo en ziek melden vind ik ook zo heftig.

2 maanden geleden

Reactie op ymkje123

Oh wat een herkenning bij jullie! Hier ook echt ontzettend misselijk, geen ...
Ja ziekmelden is soms nodig , je werkgever krijgt bij ziekte door zwangerschap 100 % betaalt voor je het is kut maar voel je niet schuldig hierom

2 maanden geleden

Ja ziekmelden is soms nodig , je werkgever krijgt bij ziekte door zwangersc ...
Oh echt? Ook buiten je officiële verlof om?

2 maanden geleden

Reactie op Dina237

Oh echt? Ook buiten je officiële verlof om?
Ja ziekte door zwangerschap krijgt he werkgever vergoed 100% , tenzij anders in je overeenkomst, wordt je ontslagen of geen verlening krijg je een wazo uitkering , even website van uwv kijken voor alle info en op de hczg website lotgenoten website met veel informatie

2 maanden geleden

Reactie op Dina237

Oh echt? Ook buiten je officiële verlof om?
Bovendien ziek in je vakantie of verlof melden ziek zijn is geen verlof of vakantie

2 maanden geleden

Hier ook 2 weken af en aan misselijk en beroerd. Ik heb nog niet hoeven overgeven maar bij de gedachten dat ik moet koken, eten, door de supermarkt moet lopen of filmpjes over eten voorbij zie komen moet ik wel kokhalzen. Voor mij voelt het alsof ik constant een kater heb.. Op advies van de vk probeer ik in kleine beetjes te eten. (Met tegenzin gaat er wel iets in) En wat ook erg helpt is cola drinken en dan specifiek pepsi🤣 maar dit probeer ik echt zo min mogelijk te doen.

2 maanden geleden

Reactie op Jeetje1997

Hier ook 2 weken af en aan misselijk en beroerd. Ik heb nog niet hoeven ove ...
Ik hou hier niks binnen zonder medicatie , dus eet wel.iets maar 6 tot 8 x eten per dag helaas gaat niet goed

2 maanden geleden

Reactie op Jeetje1997

Hier ook 2 weken af en aan misselijk en beroerd. Ik heb nog niet hoeven ove ...
Die cola inderdaad 😂 normaal drink ik nooit frisdrank dus eigenlijk staat het me mega tegen maar de misselijkheid trekt daar goed mee weg. Ik neem al 2x per dag suprimal in en dat scheelt héél veel maar echt met vlagen beroerd en daar helpt een slok cola dus redelijk voor 😅 Ik heb overigens nog niet hoeven spugen maar dus wel zodanig misselijk dat ik niet meer kon slapen en amper kon eten of drinken. Je hoeft echt niet te spugen om misselijk te zijn.

2 maanden geleden

Ik had de afgelopen 2 weken ook een misselijkheid door soort van honger gevoel maar eten wilde niet altijd.. moest zo’n 2x per dag overgeven. Soms heb ik een dag amper ergens last van en zoals vandaag kan ik helemaal niks binnen houden behalve zoute chips 😂

2 maanden geleden

Ik heb een constante ‘brok’ in m’n keel en slik voor mn gevoel de hele dag braaksel weg. Het komt vaak op, vooral in de loop van de dag. Een constant weeïg kater gevoel. Ik voel me ook heel vreemd misselijk in echt mn hele buik, dus niet alleen echt mn maag, maar voor mn gevoel ook misselijk vanuit mn darmen (ik snap dat dit niet kan maar het voelt zo 😅). Ik ben al vanaf week 5 misselijk, en heb nu medicatie waardoor het spugen uitblijft, maar het gevoel van constant over m’n nek moeten gaan blijft helaas wel. Even aanpoten 😅

2 maanden geleden

Reactie op ymkje123

Oh wat een herkenning bij jullie! Hier ook echt ontzettend misselijk, geen ...
Maar eerlijk, met buikgriep ben je toch ook niet op je werk? Ik bedoel het niet naar jou maar ik vind het zo naar en stom dat vrouwen die zwanger zijn en zich gewoon erg ziek en slecht voelen dan telkens door omgeving of werk het gevoel krijgen dat ze door ‘moeten’ gaan. Als jij het eigenlijk niet trekt, dan mag je écht voor jezelf kiezen hoor! Ziek = ziek en geloof mij, ik zou 10000x liever volledig op werk zijn dan me nu al 5 weken zo intens klote te voelen 🤢🤢🤢. Ik vind het 24/7 misselijk zijn zo naar, zou er een hoop voor in willen ruilen op dit moment haha.

2 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Maar eerlijk, met buikgriep ben je toch ook niet op je werk? Ik bedoel het ...
Ik zocht naar deze woorden , want hg is een echte ziekte maar iedereen die zegt vaak dit hoort erbij misselijk , nou zo misselijk zijn dat je niet functioneert hoort er niet bij dit is mijn 2 de zwangers zwangerschap , en nu zijn me schoonzussen ook zwanger die hebben nergens last van ja moe en niet 1 gespuugd ..dusja hopelijk iets meer begrip nu en bij een 2 de zwangerschap nul begrip hoor wordt gewoon gezegende moet je geen kids meer krijgen beetje kortzichtig

2 maanden geleden

Ik zocht naar deze woorden , want hg is een echte ziekte maar iedereen die ...
Misselijkheid tijdens zwangerschap lijkt een beetje op menstruatiekrampen. Mensen zeggen heel snel “het hoort erbij” en dat is tot op zekere hoogte ook wel zo. Maar er is echt wel een verschil tussen wat normaal is en wat niet. Als het zo heftig is dat je er niet meer door functioneert valt dat niet meer onder normaal. Dat iemand zelf milde symptomen ervaart wilt niet zeggen dat heftigere symptomen niet vervelend zijn. Dat is gewoon dikke pech. Het is sowieso een opmerking waar je niks mee kan. Iedereen ervaart symptomen anders. Ik vind het zo onnodig dat mensen proberen om iemands klachten te minimaliseren.

2 maanden geleden

Bah meiden wat vreselijk om te lezen dat er zoveel vrouwen zich zo slecht voelen😪 ik sluit me ook aan bij de club. Morgen 7 weekjes maar man man ik voel me ook al een kleine week echt de héle dag flink beroerd. Vannochtend weer moeten overgeven, misselijk, slap op de benen, duizelig. Ik probeer maar kleine beetjes te eten maar mijn man werkt ook gewoon en heb nog 2 kindjes rondlopen dus ik probeer me zo goed mogelijk te houden🤢 vroeg slapen....en kop op... al duren de dagen zo erg lang🙈 respect voor ons allemaal, we doen het toch maar even🤰🩷

2 maanden geleden

Ik heb sinds drie dagen ook last van flinke misselijkheid, ben nu 6 weken zwanger. Overweeg om Suprimal te kopen maar zie ook dat je dan geen auto meer mag rijden? Dat is wel een ding als ik naar het werk moet..