26 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb hetzelfde. Ben nu 6+1

2 maanden geleden

Zelfde hier, ben al een aantal dagen misselijk maar nu voelt het als de hoogtepunt, ben nu 6+5

2 maanden geleden

Ik ben nu 8+4 en heb t nog. Wel een stuk minder. Bij week 6 was t het ergst. Op internet staat dat de piek bij 8/9 weken ligt en bij 12 bij de meeste weg is

2 maanden geleden

Hier ook 8+4, gaat echt stukken beter. Hopelijk blijft dat ook zo! 🫣

2 maanden geleden

Vanaf 4,5 week begon mijn misselijkheid en bij 6 weken heb ik toch maar aan de bel getrokken. Ik was van wakker worden tot 22 uur misselijk en moest ‘s ochtends veel overgeven. De verloskundige raadde mij (naast alle basisadviezen) medicatie aan; het schijnt echt geen kwaad te kunnen. Ik ben zooooo blij dat ik daarmee begonnen ben, het is echt een verademing voor mij! Ik gebruik het nu 1,5 week en hoewel de misselijkheid niet helemaal weg is, is het echt goed te doen en hoef ik niet meer over te geven. Heb ook meer energie. Kleine beetjes eten enzo blijft belangrijk maar ik ben zo blij dat ik dit gewoon ben gaan doen. Middel wat ik heb heet Emesafane en is alleen verkrijgbaar op doktersrecept maar Suprimal schijnt ook te helpen en is vrij verkrijgbaar. Geen idee natuurlijk of jullie misselijkheid zo erg is maar ik dacht bij 6 weken dit ga ik niet nog 6 weken volhouden. 😅

2 maanden geleden

Reactie op kluifje

Vanaf 4,5 week begon mijn misselijkheid en bij 6 weken heb ik toch maar aan ...
Tot nu toe hoef ik nog niet over te geven maar ben bang dat dit wel gaat gebeuren binnenkort. Zo gek want bij mijn andere 2 zwangerschappen amper last gehad van misselijkheid. Het lijkt nu wel iedere dag erger te worden, voorheen alleen wat vlagen van misselijkheid maar gisteren een groot gedeelte van de dag misselijk geweest en vandaag al misselijk sinds ik wakker ben

2 maanden geleden

Ben vandaag ook 6 weken, en ik ervaar precies hetzelfde. Met de dag erger. Het begon bij mij denk ik anderhalve week geleden. Het is echt een weg zoeken hoe hiermee om te gaan (voor zover dat gaat): kleine beetjes eten? Gember? Etc. Heb gister 1x suprimal ingenomen omdat ik een kort middagje weg was en echt niet zag zitten met misselijkheid. Het hielp wel en ik kon zelfs beetje eten! Als het zo erg blijft, ga ik even langs de huisarts binnenkort. Ik hoop zo dat dit het hoogtepunt is 😅. Vind het echt heel pittig.

2 maanden geleden

Succes 😂🫢 kan nog wel even aanhouden

2 maanden geleden

Hier ook, ben 7+5. Ook opgeblazen gevoel, erg vermoeid en krijg geen hap door me keel

2 maanden geleden

Oh wat vervelend meiden! Ik ben dus ook heel erg bang dat ik misselijk ga worden, normaal heb ik dat ook altijd al in m’n cyclus (menstruatie).. Maar nu 5+5 en nog niet misselijk gelukkig.. wanneer begon het bij jullie?🥺 En gelukkig helpt emesafane voor een aantal!! 🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op JoscaMB

Oh wat vervelend meiden! Ik ben dus ook heel erg bang dat ik misselijk ga w ...
Bij mij begon het een week voor 'menstruatie ' ik voelde me anders dan anders. Met 3w+6 test gedaan en zwanger sinds Dien op en aan misselijk komt met vlagen. Blijft nu wel wat langer hangen elke keer maar gelukkig nog zonder overgeven. Alleen eten is drama want wel honger maar nauwelijks iets door mijn keel krijgen

2 maanden geleden

Reactie op Chantalvdv

Bij mij begon het een week voor 'menstruatie ' ik voelde me anders dan ande ...
Ow en nu 6w+1

2 maanden geleden

Reactie op Chantalvdv

Bij mij begon het een week voor 'menstruatie ' ik voelde me anders dan ande ...
Bij mij begon het ook rond 3+5 weken, nu 6 weken dus en het lijkt iedere dag erger te worden

2 maanden geleden

Succes 😂🫢 kan nog wel even aanhouden
Dat weet ik, maar vroeg me alleen af wanneer iedereen een beetje het hoogtepunt ervaart.

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Ben vandaag ook 6 weken, en ik ervaar precies hetzelfde. Met de dag erger. ...
Met een lege maag wordt de misselijkheid idd erger dus probeer steeds kleine beetjes te eten maar omdat ik amper wil eten omdat ik geen trek heb door de misselijkheid blijf je dus een beetje in die cirkel zitten

2 maanden geleden

Reactie op JSRX

Bij mij begon het ook rond 3+5 weken, nu 6 weken dus en het lijkt iedere da ...
Huisarts adviseerde mij van die droge biscuits te eten of Liga koeken. Valt niet zwaar en krijg je toch eten binnen. En om meteen iets te als je uit bed stapt dus heb nu standaard een Liga koekje op mijn nachtkastje en als ik rechtop ga zitten eet ik eerst die. En moet zeggen het werkt wel meer dan zonder dat doen

2 maanden geleden

Ik ben nu 8 weken en 3 dagen, sinds 8 weken gaat het steeds wat beter. Al moet ik er wel op leten dat ik 's ochtends gelijk wat eet!

2 maanden geleden

Ik had niet moeten zeggen dat ik nog geen misselijkheid ervaarde.. net mijn eerste ‘aanval’ gehad 😵‍💫😂 maar goed om te weten dat het rond de 6 weken het ergst is, daar ben ik bijna.. over 4 weken op vakantie dan hoop ik niet meer die vlagen te ervaren☺️

2 maanden geleden

Ik ben nu 9,5 wk. Nog steeds wel wanneer ik fysiek teveel doe dat ik misselijk ben en moet zitten of liggen. In de ochtend heb ik wel mijn ritme gevonden door gelijk te eten en kleine beetjes hele dag door. Merk wel dat ik hele dag door moet eten, anders ben ik misselijk. Met 6wk had ik paar keer overgegeven en hele dag door misselijk. Ochtend en avond spugend boven de wc. Die warme dagen helpen bij mij ook niet. Maar antwoord op je vraag; In de 6wk had ik het meest hevige met echt overgeven. Verder hele tijd door wel misselijk, maar onder controle door continu wat te eten of juist rust nemen.😉😊

2 maanden geleden

Dit is super wisselend. Het internet zegt tussen de 9-12 week hoogtepunt. Daarna beter. Bij mij werd het mijn vorige volgedragen zwangerschap met 14 a 16 week echt vele malen beter. Daarvoor mondjesmaat.