24 Reacties

2 maanden geleden

Wat vervelend! Dat schoot alles in de war ja.Suprimal al geprobeerd? Mag worden geslikt tijdens de zwangerschap tegen misselijkheid. Gemberthee kun je ook proberen, heb ik veel baat bij. Succes!

2 maanden geleden

Melden bij je huisarts of vk als dit de hele dag zo is want dat hoort er niet bij ,

2 maanden geleden

Pittig hè! Hier ook de hele dag door misselijk en soms wel 10 keer overgeven op een dag. Vorige zwangerschap had ik het ook. Toen kreeg ik Emesafene zetpillen 2x per dag. Dat hielp wel goed tegen het overgeven maar voelde me net zo misselijk en daarbij werd de vermoeidheid er erger van. Ik probeer nu dus nog even te wachten tot het echt niet meer gaat, gelukkig kan ik tussendoor wel wat drinken en met veel tegenzin lukt eten ook dus ondanks het overgeven hoop ik genoeg binnen te krijgen dat een ziekenhuisopname niet nodig is. Helaas hoort het er voor sommige dames dus wél bij, ook al zeggen andere (gelukkigen 🫢) van niet. Maar er is wel wat verlichting mogelijk met medicatie (suprimal, Emesafene, domperidon), al hebben die dus ook weer zo hun bijwerkingen. Probeer in elk geval zo vaak mogelijk iets kleins te eten, een lege maag verergert de misselijkheid. En let er goed op dat je genoeg vocht binnen krijgt. Anders zeker contact opnemen met je verloskundige of huisarts, want uitdroging is echt geen pretje. Sterkte!!

2 maanden geleden

Wat vervelend voor je! Misschien geeft het je al veel rust om het op je werk gewoon te vertellen dat je zwanger bent? Dan kun je je misschien wat makkelijker ziekmelden voor je gevoel als je een slechte dag hebt. En dan gaan mensen ook niet de hele tijd vragen waarom je zo moet spugen. En je kunt inderdaad medicatie krijgen bij de HA als je zo veel moet spugen. Hopelijk wordt het snel minder voor je!

2 maanden geleden

Reactie op Floor1007

Wat vervelend! Dat schoot alles in de war ja.Suprimal al geprobeerd? Mag wo ...
Ik slik ook elke avond 1 suprimal en ben dan de volgende dag weinig tot niet misselijk! Vraag me alleen wel af of je dit langere tijd elke dag mag slikken?

2 maanden geleden

Reactie op jet127

Ik slik ook elke avond 1 suprimal en ben dan de volgende dag weinig tot nie ...
Ja, overlegd met de verloskundige. Het beste is een per dag. Indien je echt niet functioneert is twee mogelijk maar liever niet.

2 maanden geleden

Reactie op Floor1007

Ja, overlegd met de verloskundige. Het beste is een per dag. Indien je echt ...
Oke. En dan kun je bij wijze van spreken wel 3 weken lang elke dag 1 innemen zonder dat dat schadelijk is?

2 maanden geleden

Reactie op jet127

Oke. En dan kun je bij wijze van spreken wel 3 weken lang elke dag 1 inneme ...
Jep. Was ook mijn vraag en dat was prima. Bij 2 wel contact opnemen en als het niet werkt en uiteraard met uitdrogingsverschijnselen. Let goed op jezelf!

2 maanden geleden

Reactie op Floor1007

Jep. Was ook mijn vraag en dat was prima. Bij 2 wel contact opnemen en als ...
Bedankt voor je reactie! Ik hoef gelukkig niet over te geven, dus uitdrogen zal dan ook niet zo snel gebeuren gelukkig

2 maanden geleden

Reactie op Floor1007

Wat vervelend! Dat schoot alles in de war ja.Suprimal al geprobeerd? Mag wo ...
He! Nee nog niet geprobeerd, ik zal de verloskundige of HA vragen of ik dit ook mag gebruiken! Dankjewel voor de tips 💖

2 maanden geleden

Melden bij je huisarts of vk als dit de hele dag zo is want dat hoort er ni ...
Hi! Zal ik doen, dankjewel voor je tip! 💖

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Pittig hè! Hier ook de hele dag door misselijk en soms wel 10 keer overgeve ...
Hi! Ja het is echt wel pittig! Vervelend om te horen dat je het bij je vorige zwangerschap ook had. Dit is mijn eerste zwangerschap en mijn vriendinnen die zwanger zijn geweest, hebben er gelukkig geen last van gehad. Dankjewel voor de tips! Ik wist daar helemaal niets van, ik ga het voorleggen aan de VK/HA. Dankjewel en ook goed op jezelf letten 💖

2 maanden geleden

Reactie op Emma804

Wat vervelend voor je! Misschien geeft het je al veel rust om het op je we ...
Hi! Ja ik heb het wel aan mijn leidinggevende verteld, omdat ik het niet prettig vind om mij om de dag ziek te melden of elke keer met een smoes te komen waar ik dan ziek van ben. Hij heeft het gelukkig goed opgepakt en wil met mij meedenken. Ik wil het nog niet aan de rest vertellen omdat ik met alleen maar oudere vrouwen werk die al vaker zich uitspreken of de jongere mensen die zich aanstellen op het werk etc. Ik voel mij niet uitgenodigd om het vertellen omdat ik ook niet weet hoe ik erop zou reageren als zij zulke opmerking maken. Dankjewel voor de tips, erg fijn! Geniet van je zwangerschap 💖

2 maanden geleden

Herkenbaar helaas... Deze zwangerschap gelukkig niet, maar de vorige wel. 7x per dag boven de pot was eerder regel dan uitzondering. Alles wat naar binnen ging kwam er meteen weer uit.... Ik heb 9 mnd lang geleefd op naturel chips en cola.... Mega ongezond, maar het enige wat nog enigzins binnen bleef! Helaas geen tips voor je behalve doorzetten... Hier ook medicijnen enz van de huisarts gekregen toendertijd, maar echt niks hielp... Ik was ook alleen maar een hoopje ellende op de bank en ben na een paar weken de ziektewet in gegaan.... Na een maand of 6 ging het ietsjes beter, maar de misselijkheid is heel de zwangerschap gebleven, tot aan de bevalling aan toe (zelfs toen nog n paar keer moeten overgeven). Sorry, is misschien niet wat je wil horen, maar weet dat je er niet alleen in bent 🥰. Doorbijten en over een paar maand genieten van die kleine in je armen 😍

2 maanden geleden

Reactie op Floor1007

Wat vervelend! Dat schoot alles in de war ja.Suprimal al geprobeerd? Mag wo ...
Hé Floor, hoeveel gemberthee drink jij? 😬 ik ben ook de hele dag door misselijk, wil niet eten (doe het wel). Nu ook aan de thee begonnen, maar helpt nog niet. Misschien drink ik het nog te weinig of niet sterk genoeg?

2 maanden geleden

Reactie op Emma 1704

Hé Floor, hoeveel gemberthee drink jij? 😬 ik ben ook de hele dag door miss ...
Je kunt het beste thee maken met gember uit de slowjuicer. Dan krijg je flink wat gember binnen. Gewoon wat schijfjes gember helpt hier ook niet inderdaad.

2 maanden geleden

Suprimal, medicatie dokter en misschien zelfs ORS gebruiken zodat je niet uitdroogt? Bespreek het vooral even met je dokter/verloskundige. Heel veel sterkte, hopelijk voel je je snel beter. 🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Je kunt het beste thee maken met gember uit de slowjuicer. Dan krijg je fli ...
Dankje Evanna! Ga ik zo even maken 🙏🏼 en net ook van de HA suprimal gekregen.

2 maanden geleden

Reactie op jet127

Ik slik ook elke avond 1 suprimal en ben dan de volgende dag weinig tot nie ...
Hi Jet, waarom slik jij het ‘‘s avonds? Ik lees in de bijsluiter dat het binnen 1-2 uur werkt en dan 8 uur lang.

2 maanden geleden

Reactie op Emma 1704

Hi Jet, waarom slik jij het ‘‘s avonds? Ik lees in de bijsluiter dat het bi ...
(www.apotheek.nl)