9 Reacties
23 dagen geleden
Eerlijke mening: ik vind het cute voor een kind, maar bij een volwassen man wat minder. Dan moet het echt passen. Ik zie dan een soort scouting boswachter voor me haha!
Maar vooral doen wat jullie leuk vinden! Als je meningen vraagt dan hoor je altijd twee kanten, daar haal je, naar mijn inziens, vaak niet veel uit.
23 dagen geleden
Is dat geen voetballer ook?
Als ik de naam eerst las dacht ik Hmm, niet m’n ding. Maar dan realiseerde ik mij dat ik mijn vader wel eens heb horen praten over een voetballer met deze naam en dat klonk helemaal niet vreemd ofzo!
Ik denk dat wanneer wij hier een naam lezen het heel anders overkomt dan wanneer je de naam zou horen in het dagelijks leven
23 dagen geleden
Ik ben ook geen fan, maar ik hoor eigenlijk namen die eindigen op -e (Warre, Berre, Sterre, Silke, Femke, Hidde…) niet graag.
Maar als jij hem graag hoort, laat je dan zeker niet tegenhouden!
Het is geen ‘rare’ naam of een naam die bepaalde vervelende linken of betekenissen heeft, denk ik.
22 dagen geleden
Reactie op Deems1991
Gelukkig gaat het er niet om wat wij van de naam vinden, maar wat jij zelf ...
Ja echt, dit! Je gaat vóóraf altijd van mensen horen dat ze het geen mooie naam vinden, en anderen vinden het wel mooi. Maar als je kindje er eenmaal is en die naam heeft is dat anders. Dan is dat gewoon de naam van jouw kindje en niet open voor discussies of meningen.
Mijn tip: probeer de naam een tijdje uit samen met je partner. Dus noem je kindje zo als jullie samen zijn en ook als je in gedachten over je kindje denkt. En denk ook eens verder, bijvoorbeeld: “dit is mijn zoon Pelle, ik wil hem graag inschrijven voor deze basisschool” of bedenk je hoe je zou reageren als er bij jullie op werk iemand komt solliciteren met de naam Pelle. Klinkt goed?! Dan is het jullie naam! (En een beetje twijfel is echt normaal hoor, niet iedereen vindt een naam waar ze beiden 100% hoteldebotel van zijn zonder enige twijfel)