8 Reacties

3 maanden geleden

Ik voelde me in het begin ook erg onzeker en onrustig. Ik merk dat het me rustig maakt om minder er over te lezen, en als ik me ergens onrustig over maak kan en mag ik altijd de verloskundige bellen. Gewoon rustig aan en je blijven focussen op de positieve aspecten 😌

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Hierbij ook mijn eerste zwangerschap. Alles is zo onwerkelijk maar tegelijkertijd zo onzeker. In een ander topic zag ik de tips om maar te denken het is goed tot het tegendeel bewezen is. Laten we proberen te genieten van dit speciaals en hopen op het beste🙏🏻

3 maanden geleden

Herkenbaar. Ik merk dat ik een beetje 'verslaafd' raak om continu deze app te openen. Ene kant heel fijn voor de herkenning en erover te kunnen kletsen met elkaar. Aan de andere kant geeft het mij ook onrust. Wat hieronder wordt gezegd, sluit ik mij bij aan. Toch proberen om er iets minder over te lezen. Iedere zwangerschap en situatie is zo persoonlijk. Andere vriendin gaf ook aan dat de eerste weken langzaam gaan, maar zodra we verder in de zwangerschap zijn, gaat het juist snel. Soms stel ik mezelf de vraag; wat als het wèl goed gaat? ❤️

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ook wat Ro91x zegt: ik merk ook dat ik een beetje verslaafd raak aan de app. Sta zelfs op het punt om de app te verwijderen, maar ben nog net niet zó ver haha. Aan de ene kant fijn om berichten van elkaar te zien, aan de andere kant veroorzaakt het enorm veel onrust bij mij. Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen en in de loop van de week mijn zussen. Dan heb ik ook mensen in mijn omgeving waarmee ik het erover kan hebben. Wellicht helpt dat mij om wat minder de app te openen of zelfs te verwijderen.

3 maanden geleden

Herkenbaar! Ik moet ook niet meer zoveel op het forum lezen. Soms fijn, soms onzeker. Voor mij ook m’n eerste zwangerschap en probeer mezelf rustig te houden en te denken dat alles erbij hoort. Ik sluit me ook aan bij de rest! Ik zeg altijd tegen mezelf dat de kans dat het goed gaat groter is dan dat het mis gaat. Stelt mij gerust

3 maanden geleden

Herkenbaar! Mij helpt het om te denken “ik heb er toch geen invloed op”. Uiteraard leef ik gezond, meer kan ik niet doen. Als het mis gaat, dan heb ik daar, hoe verdrietig ook, 0 invloed op. Dat geeft mij rust. De natuur moet nu zijn bijzondere werk doen… ook mijn verloskundige vroeg mij ooit, wanneer ga je dan wel genieten? Er is altijd iets om je weer druk over te maken (eerste echo, dan termijn echo, dan 13 weken echo, dan nipt, dan 20 weken echo, dan de levensvatbaarheid grens en vervolgens de bevalling.. en dan daarna begint het zorgen maken pas echt! Over je dan tastbare kind). Ook dat helpt mij wel, het genieten is nu! succes met afwachten!

3 maanden geleden

Mijn ervaring is (2e zwangerschap) dat iedere fase tijdens de zwangerschap je wat onzeker kunnen maken. Je eerste echo, nipt test, groei, wel of niet voelen van het kindje in je buik. Het blijft, dus er maar zoveel mogelijk van genieten en proberen er een beetje luchtig mee om te gaan. Heb vertrouwen en als je echt twijfelt gewoon de verloskundige bellen. Ze spreken uit ervaring en kunnen je waarschijnlijk wel gerust stellen.

3 maanden geleden

Dank jullie wel dames! Heel fijn dat ik niet de enige ben. En ik denk dat zodra ik er over kan praten met vriendinnen enzo ik de app dan ook minder nodig heb. Vind het allemaal best wel handig op sommige onderwerpen maar idd je raakt er bijna verslaafd aan. En vooral als je ziet dat anderen “meer” kwaaltjes hebben oid. Dat je denkt huh ik voel dat allemaal niet. Ook helemaal gelijk hoor mbt zorgen maken voor de rest van ons leven. Dat had ik laatst notabene zelf nog gecomment bij iemand die stress had haha. Ik ga proberen minder op deze app te zitten en te genieten van wat NU WEL is. ♥️♥️