24 Reacties

één maand geleden

Nee geen ervaring, maar heel naar!

één maand geleden

En nu?

één maand geleden

Reactie op mdebruin

En nu?
Geen idee, hebben vrijdag gesprek met klinische genetica en dan wordt er hopelijk meer uitgelegd

één maand geleden

Geen idee, hebben vrijdag gesprek met klinische genetica en dan wordt er ho ...
Heel spannend allemaal! Is dit dan bij beide kindjes? Of kunnen ze dat niet zeggen

één maand geleden

Ach wat een naar nieuws! ☹️ Ik weet niet zo goed wat trisomie 8 inhoudt maar een korte Google stemt niet gelukkig inderdaad. Waarschijnlijk is de volgende stap dat ze een vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan doen, omdat er bij de nipt altijd kans is dat de afwijking in de placenta in plaats van bij het kindje (of bij de kindjes in jouw geval) zit. Ik hoop heel erg voor jullie dat dat het geval is! En in elk geval dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen ❤️

één maand geleden

Reactie op Evanna

Ach wat een naar nieuws! ☹️ Ik weet niet zo goed wat trisomie 8 inhoudt maa ...
Precies en het is nog geen 100% bevestiging. Sterkte

één maand geleden

Reactie op mdebruin

Heel spannend allemaal! Is dit dan bij beide kindjes? Of kunnen ze dat niet ...
Dat zal dan bij beide kindjes zijn

één maand geleden

Reactie op Evanna

Ach wat een naar nieuws! ☹️ Ik weet niet zo goed wat trisomie 8 inhoudt maa ...
Ik hoop het

één maand geleden

Dat zal dan bij beide kindjes zijn
Hebben ze dat gezegd? Wat rot voor je, heel veel sterkte

één maand geleden

Reactie op mdebruin

Hebben ze dat gezegd? Wat rot voor je, heel veel sterkte
Ja het is een een eiige tweeling dus genetisch hetzelfde. Verder hebben ze gezegd dat of ik die chromosoom afwijking heb of de placenta of de kindjes

één maand geleden

Wat spannend zeg, nu dus eerst verder onderzoeken? Hopelijk valt t mee..

één maand geleden

Reactie op Bvdh91

Wat spannend zeg, nu dus eerst verder onderzoeken? Hopelijk valt t mee..
Ja eerst verder onderzoek inderdaad..

één maand geleden

Wat ontzettend balen dat je deze uitslag hebt ontvangen. In mijn vorige zwangerschap werd er ook een nevenbevinding gevonden, maar dan op chromosoom 6. Wij werden gebeld door de klinisch geneticus en mochten direct die middag langskomen voor uitleg en gesprek. Een vlokkentest geeft vaak een minder compleet beeld en als wij verder wilden laten onderzoeken werd dan ook een vruchtwaterpunctie geadviseerd. Nadeel daarvan is dat deze pas vanaf 15 (en soms pas vanaf 16) weken wordt afgenomen omdat je voldoende vruchtwater moet hebben. Wij kozen voor de punctie omdat we wel graag wilden weten of de afwijking bij mij, op de placenta, of bij het kindje zat. Als het bij het kindje zat waren de afwijkingen zéér ernstig. Uiteindelijk bij 17 weken kregen we de uitslag dat de afwijking in de placenta zat en ons kindje genetisch gezien gezond zou zijn. Maar... wij hadden de pech net dat ene geval op de 1000 te zijn waar de punctie niet goed ging. Met 18 weken hadden we een geslachtecho en bleek ik vrijwel geen vruchtwater meer te hebben. Met 19 weken hebben wij afscheid moeten nemen van ons zoontje. We wisten dat dit risico er aan verbonden was, maarja.. wat is nou de kans?! Achteraf gezien had ik vanaf begin af aan geen goed gevoel bij de zwangerschap en ben ik overtuigd dat het anders op een ander moment fout zou zijn gegaan. Neemt niet weg dat het ontzettend verdrietig was. Wat een rollercoaster was het waar we in zaten. Ik voel ontzettend met jullie mee! Laat je vooral goed informeren en, hoe moeilijk ook, probeer je gevoel te volgen. Ik hoop dat je er samen met je partner hetzelfde in staat? En dat je een netwerk hebt waar je alles mee kunt delen, dat heeft ons enorm geholpen .🫶 Heel veel sterkte de komende tijd, bij vragen mag je altijd een berichtje doen.

één maand geleden

Reactie op Ynsol

Wat ontzettend balen dat je deze uitslag hebt ontvangen. In mijn vorige zwa ...
Dank voor je bericht. We hebben morgen gesprek met klinish geneticus..

één maand geleden

Dank voor je bericht. We hebben morgen gesprek met klinish geneticus..
En heb je het gesprek al gehad? Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid en een mogelijke vervolgstap🙏

één maand geleden

Reactie op Sunflowers

En heb je het gesprek al gehad? Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid en ee ...
Bij mij wordt bloed geprikt uitslag daarvan duurt 3 weken en vanaf 15,5 week pas vruchtwaterpunctie, dus vanaf week 18/19 hebben we pas een definitieve uitslag. Het wordt een verschrikkelijke tijd. Ook krijgen we met 13 weken een guo echo

één maand geleden

Bij mij wordt bloed geprikt uitslag daarvan duurt 3 weken en vanaf 15,5 wee ...
Ach jee wat heftig eerst dat bericht en dan dat het zo lang duurt voordat jullie duidelijkheid hebben. Hoop voor jullie dat het allemaal goedkomt 🍀 heel veel sterkte met wachten

één maand geleden

Bij mij wordt bloed geprikt uitslag daarvan duurt 3 weken en vanaf 15,5 wee ...
Heel lastig als je zo veel weken in onzekerheid moet zitten en jammer dat je nu niet zo vol van het zwanger zijn kunt genieten 🙁 Nogmaals veel sterkte voor de komende tijd! Ik hoop heel erg mee dat de uitslag uiteindelijk in orde mag zijn 🤞

één maand geleden

Bij mij wordt bloed geprikt uitslag daarvan duurt 3 weken en vanaf 15,5 wee ...
Wat een lastige tijd voor jullie, ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om deze weken rustig af te wachten. Hopelijk gaat de tijd snel, en is daarna de uitslag en alles het positieve scenario 🤍🤍 heel veel sterkte komende tijd.

één maand geleden

Sterkte deze komende tijd, bij een guo kijken ze overal extra goed naar en krijg je ook de uitleg erbij hoop op een goede uitkomst