34 Reacties

2 maanden geleden

Toevoeging: ik ben heel snel (na 2 maanden) zwanger geraakt. Ik weet dat dit eigenlijk een zegen is maar het gaat ineens zo snel en kan mijn gevoel helaas niet uitzetten

2 maanden geleden

Hoi! Ik zie dat je nog pril zwanger bent en sommige mensen hebben daar echt last van. Ik had het in mijn laatste zwangerschap zo erg dat ik gewoon niks wilde horen over de baby of zwanger zijn voor weken. Na week 11 trok het helemaal weg!!! Ik merk nu weer dat ik op sommige momenten een beetje bleh ben.. Zou het echt tijd geven!

2 maanden geleden

Ik snap je zeker. Ik heb ook al jaaaaaaren de wens maar nu het zo is (binnen een maand) ben ik ook super erg in de war. Ik twijfel aan alles. Maar dat was de 1e week heel heftig, tot aan 'ik wil dit niet'. Dat is nu verdwenen. Maar het voelt voor mij nog steeds heel onwerkelijk. Zelfs als ik baby kleertjes zie ben ik niet euforisch. Ik schrik van mijn eigen reactie want ik had never nooit verwacht dat ik zo zou reageren op mijn grootste wens. Ik ga er van uit dat het hormonen zijn. Ik heb deze vraag gesteld in de app en kreeg hier meerdere reacties op. Niet iedereen ervaart die euforie meteen of soms helemaal niet. Het kan met vlagen gaan....het is bij iedereen anders. Ik kan geen tips geven maar begrijp je wel!

2 maanden geleden

Herkenbaar. De hormonen hebben een grote invloed merk ik. Ik word er wat depri van. Er is me gezegd dat dat heel normaal is

2 maanden geleden

Heel herkenbaar hoor! Ondanks wel sterke kinderwens voelde ik weinig verbinding met de baby in m’n buik. Pas toen ik de schopjes ging voelen werd het echt voor mij en groeide de liefde ook

2 maanden geleden

Het is ook niet niks. Het verandert ons hele leven. Het is een hele verantwoordelijkheid. Er komt veel op ons af ineens.

2 maanden geleden

Over 'de roze wolk'

2 maanden geleden

Roze wolk?

2 maanden geleden

Reactie op Mosan21121994

Over 'de roze wolk'
Ben benieuwd! Ik ga het lezen

2 maanden geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en het dus vrij normaal is 🥹🤍 Gedachtes als ‘wil ik dit wel’ en ‘word ik dan wel een goede moeder?’ gaan door mijn hoofd. Laten we hopen dat het snel opklaart daarbinnen

2 maanden geleden

Het komt uit dit boek. Een makkelijk leesbaar boek wat heel open is over fabels, feitjes en weetjes. Ik heb het vrijwel gelijk nadat ik zwanger bleek besteld en het heeft me al veel geholpen

2 maanden geleden

Het is echt fijn dat er zo een chat groep is over zulke onderwerpen . Dat je ervaart dat je niet de enige bent. Er blijft toch nog een beetje een taboe hangen over niet de roze wolk voelen

2 maanden geleden

Reactie op Mosan21121994

Het komt uit dit boek. Een makkelijk leesbaar boek wat heel open is over fa ...
Bedankt voor de tip, die neem ik zeker mee!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Bij mijn eerste zwangerschap had ik zoveel last dat ik in een prenatale depressie kwam. Iedereen die me maar vertelden dat ik ervan moest genieten. Ik was vreselijk ziek en begreep echt niet waar mensen in hemelsnaam van genoten. Voor mij was het ook de veranderingen en het geen controle hebben over wat er gebeurt net je lichaam. Ik heb toen ook wel tegen mijzelf gezegd: ik vind zwanger zijn gewoon helemaal niks en dat is prima. Dat hielp al. Nou weet ik dat ik altijd erg snel en heftig reageer op hormonen, ook tijdens de reguliere cyclus. Gelukkig gaat het bij veel vrouwen over zodra ze zich wat beter voelen. Bij mij was het echt toen mijn zoon geboren werd (met 37 weken) het had geen dag langer hoeven duren van mij, en alle nare gevoelens waren als sneeuw voor de zon verdwenen!

2 maanden geleden

Toen ik dit onderdeel in de app las moest ik aan deze vhat vraag terugdenken

2 maanden geleden

Artikel

2 maanden geleden

Ik herken het helemaal en zei in het begin ook, ik wil dit niet! Ik moet wennen aan het idee, dat er een baby uit moet eind maart en dat ik er helemaal geen invloed op heb wat er allemaal gebeurt in mijn lijf. Maar het besef komt er langzaam wel en het went ook. Vooral ruimte geven aan de emotie en accepteren dat je je nu zo voelt. En het is ook helemaal oke als dat zo blijft of dat je wat langer nodig hebt. Mijn chat staat voor een ieder open die hierover wil spreken!🩷

2 maanden geleden

Reactie op Nola1203

Ik herken het helemaal en zei in het begin ook, ik wil dit niet! Ik moet we ...
Dankjewel, wat lief 🤍

2 maanden geleden

Ik heb al 20 jaar de wens en ben het nu eindelijk en voel me ook totaal niet positief. Voor mijn gevoel zijn het echt de hormonen.. ik voel me totaal mezelf niet 🥲 normaal altijd positief en vrolijk en zie nu alles zo somber in. Hoop dat het in het tweede trimester minder wordt 🩵

2 maanden geleden

Hoe voel je je nu?