12 Reacties

één maand geleden

Heb trouwens ook het idee dat m’n buik niet echt groeit..

één maand geleden

Hi, Wat rot dat je je zo voelt, ik kan het me zo voorstellen voor mijn vorige zwangerschap ook een miskraam gehad en tijdens deze zwangerschap maak ik me ook meer zorgen. Vooral toen de misselijkheid weg ging. Misschien een onnodige tip maar in het buitenland heb je ook echopraktijken. De kans is dan dat je het zelf moet betalen. Alleen geeft het wel wat meer gerustelling of zekerheid als je je kleintje kunt zien. Liefs en sterkte

één maand geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt. Weet wel dat het heel normaal is dat kwaaltjes afnemen en ze zeggen niet voor niets dat het tweede trimester vaak fijner is omdat je je weer beter voelt. Nog geen grote buik, maar niet meer ziek, zwak en misselijk. Ideale tijd om op vakantie te gaan las ik laatst 😉 Maar ik ben bang dat ik je helaas niet kan geruststellen denk ik 😔

één maand geleden

Ik herken je helemaal. Ben morgen 12 weken en heb sinds 11 weken nergens geen last meer van op pijnlijke tepels na. Heb met 10 weken mijn termijnecho gehad en pas met 14 weken en 2 dagen mijn 13 weken echo. Ik heb nu 2 extra echo gepland, vrijdag 1 en de week erop 1. Vind het zo moeilijk te genieten. Ik zou eens kijken waar je zit of ze daar echo praktijken hebben

één maand geleden

He bah wat vervelend zeg, snap je gevoel heel goed! Ik ben tijdens onze vakantie 4 weken terug in het buitenland daar naar het ziekenhuis gegaan voor een extra echo, misschien kan het waar jij zit ook?

één maand geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik op die termijn ook lichte paniek. Ik voelde hem nog niet met echte zekerheid, en ik was niet meer moe of duizelig. Voelde me stukken minder zwanger dan op 9 weken bijvoorbeeld. Dit is de vervelende fase tussen ‘alles doet zeer, ik ben moe en misselijk en dus keihard zwanger’ en ‘de baby schopt mij een ongeluk dus alles is ok’. Durf er van uit te gaan dat het gewoon goed gaat. Je hebt geen bloedverlies, je hebt geen zotte krampen, je hebt een goede termijnecho gehad? Dan zit je statistisch gezien op de goede trein, toch? As je niet kan genieten van zwanger zijn (veel mensen kunnen dat niet, ik ook niet echt), probeer dan op z’n minst van je vakantie te genieten. En als je echt twijfelt, kijk of je daar ergens een pretecho kan boeken. Heb ik vorig jaar ook af en toe gedaan, en deze zwangerschap intussen ook al een keertje.

één maand geleden

Bedankt voor al jullie lieve reacties, doet me goed 💕 Ik durf niet zo goed hier een echo te doen, want stel dat het inderdaad niet goed is.. Wat dan? Ik kan niet zomaar naar huis en voel me dan waarschijnlijk mega slecht. Nu alleen maar onzeker. Ik heb inderdaad een goede termijn echo gehad dus ergens weet ik ook dat het goed zit, heb geen bloedverlies of krampen oid. Ik ga toch proberen te genieten maandag de 16e heb ik weer een controle afspraak bij de verloskundige thuis dus nog even een weekje doorbijten..

één maand geleden

Hè wat naar zeg! Ik kan me het een klein beetje voorstellen, ik ben ook op vakantie en maak mij ook constant zorgen. (Hoewel ik geen miskraam heb gehad) Heb nu dus ook geen kwaaltjes meer, en eerst wel. Bij mijn vorige zwangerschap had ik constant kwaaltjes dus het is voor mij wel even wennen. Ik voel me niet zo zwanger meer als eerst. Ik zeg maar steeds tegen mezelf: zolang ik geen enorme krampen en geen bloedverlies heb, zit het wel goed. Dan ga ik mij pas echt zorgen maken😅

één maand geleden

Ja zo vervelend hè, in het begin vervloek je die kwaaltjes terwijl ik ze nu even ‘nodig’ heb ter bevestiging. En zelf uit ervaring weet ik dat kwaaltjes niet eens alles zeggen 😅 Vandaag ook fijn met m’n man gesproken en ga nog even proberen de knop om te zetten en te genieten van de vakantie en het idee dat alles wel goed moet zijn want geen krampen/bloeding oid. Geniet van je vakantie 🔆

één maand geleden

Kan je niet kijken of ze door Doppler verkopen?? Ik maak me ook altijd zorgen door eerdere miskramen maar nu luister ik gewoon thuis naar het hartje als ik me zorgen maak! Ik kon hem vanaf 10.5 week thuis vinden 😊

één maand geleden

Reactie op mommy2be1997

Kan je niet kijken of ze door Doppler verkopen?? Ik maak me ook altijd zorg ...
Wil niet zeggen dat iemand anders hem ook kan vinden en geeft juist dan alleen maar meer onrust… Hoe vervelend ook; ik zou toch echt wachten tot je de verloskundige spreekt. En toch wat meer zelfvertrouwen hebben anders worden het nog 25 lange weken!

één maand geleden

Ik heb denk ik iets op me afgeroepen, vandaag MEGA zwanger! Moe, gevoelige borsten, misselijk/overgeven. 😅