17 Reacties

één maand geleden

Wij hebben gekozen voor nipt zonder nevenbevindingen. Dit omdat er vaak wanneer er eventueel iets gevonden wordt het 9/10 keer in de placenta bevindt en niet bij het kindje. Wij willen geen vlokkentest doen ondanks het lage risico, wij nemen liever helemaal geen risico op dit gebied. De nipt met de meest 3 voorkomende syndromen vinden wij voldoende❣️

één maand geleden

Wij hebben gekozen voor nipt zonder nevenbevindingen. Dit omdat er vaak wan ...
Voor ons precies hetzelfde!

één maand geleden

Wij hebben gekozen voor met nevenbevinding omdat wij anders zouden blijven denken bij een goede uitslag, maar wat als er toch iets is? Zo fijn dat dat (zover dat kan uiteraard) allemaal uitgesloten is. ❤️

één maand geleden

Ik kies voor nipt met nevenbevindingen. Ik vind het fijn om de uitslagen te weten en daarop verder te kunnen anticiperen. Ik heb wel begrepen dat in de toekomst je standaard de nevenbevindingen erbij krijgt. Dat het dan geen keuze meer is.

één maand geleden

Wij hebben gekozen voor nipt zonder nevenbevindingen. Dit omdat er vaak wan ...
Zelfde hier! Aangezien de kans zo klein is dat een nevenbevinding ook echt bij het kindje vandaan komt, wil ik mezelf graag al die weken stress en risicovolle vervolgonderzoeken besparen.

één maand geleden

Hier wel voor de derde keer met nevenbevindingen, wij hebben in onze omgeving drie keer meegemaakt dat er iets uit kwam met nevenbevindingen en dat het ook echt goed mis was dus ik onderstreep het beeld niet helemaal dat er dan vaak niks aan de hand is zoals hier in de comments wordt aangegeven. Verder vind ik het een hele persoonlijke keuze waar geen goed of fout in is.

één maand geleden

Wij hebben met gedaan. Vanochtend geprikt. Met suiker, Parvo en nog wat erbij geloof ik. 10 buisjes nuchter. Ik heb al een lage bloeddruk… Dus bij buisje 8 ineens vreselijk licht in m’n hoofd en zwarte vlekken en met na buisje 10 ging het licht even uit. 😅

één maand geleden

Reactie op Macy92

Wij hebben met gedaan. Vanochtend geprikt. Met suiker, Parvo en nog wat erb ...
Ooh, dat zijn een hoop buisjes🙈! Hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt!

één maand geleden

Reactie op TENH

Ooh, dat zijn een hoop buisjes🙈! Hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt!
Ja nu gaat het weer oké. Ben er alleen nog mega duf van, veder prima.

één maand geleden

Ik heb de eerste keer zonder nevenbevindingen gedaan, omdat ik bang was voor onnodige stress. Deze keer wilde ik wel met nevenbevindingen en ik werd na een week gebeld dat alles in orde was. Ik ben zelf wel blij dat ik het dit keer wel gedaan hebt, maar je moet denk ik vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.

één maand geleden

Reactie op Soontobemama

Wij hebben gekozen voor met nevenbevinding omdat wij anders zouden blijven ...
Hier hetzelfde! Maandag acht buisjes bloed af mogen tappen. Blij dat manlief mee was, want ik werd toch wel even licht in het hoofd en draaierig 😵‍💫

één maand geleden

Wij hebben gekozen voor nipt zonder nevenbevindingen. Dit omdat er vaak wan ...
Wij precies hetzelfde!

één maand geleden

Ik heb al twee keer NIPT zonder nevenbevindingen gedaan en ditmaal nog een keer. Eigenlijk vanwege struisvogelgedrag: uit de nevenbevindingen kunnen erfelijke aandoeningen volgen en ik wil helemaal niet weten of m'n partner of ik binnenkort een of andere enge ziekte tegemoet kunnen zien.

één maand geleden

Hier wel gekozen voor nip test plus nevenbevindingen, vanwege dat ik geadopteerd ben is er weinig bekend. Als er iets uitkomt qua ziekte weet ik het liever op tijd, dan te laat en anders gewoon genieten dat alles goed is. Ik weet dat er ook halve uitkomsten uit kunnen komen waar ze nog niet kunnen zeggen wat de uitkomst voor de toekomst of gevolgen, maar dan is dat maar zo. De meeste belangrijke dingen kennen ze al, dus ik maak er verder niet druk om. Eerst maar eens de uitslag afwachten.

één maand geleden

Hier ook mét nevenbevindingen gedaan. We wisten vooraf niet helemaal zeker wat we zouden doen als daar iets uit zou komen (vervolgonderzoek of niet, afbreken of niet) maar hebben er toch gewoon voor gekozen omdat we het graag wilden weten. Vonden het wel heel erg lastig hoor en het was uiteindelijk meer een beslissing op basis van gevoel. Vandaag de uitslag gekregen en er is niks gevonden. Dus goed nieuws! Neemt niet weg dat je 100% zekerheid hebt. Succes met de keuze.

VRIEND

één maand geleden

Wij hebben met nevenbevindingen gekozen, de gynaecoloog vertelde dat vanaf volgend jaar alleen nog maar met bevindingen kan en niet meer zonder. Er wordt nu zo weinig gekozen voor nevenbevindingen dat ze ook weinig materiaal hebben om onderzoek te doen naar afwijkingen. Bij onze tweeling kwam er iig niks uit de nipt dus dat is mooi

één maand geleden

Wij hebben nipt met nevenbevindingen gedaan. Dit omdat ik juist graag eventuele grote risico's wil weten voorafgaand. Ik kan me voorstellen dat het juist voor meer stress kan zorgen. Maar zelf hebben wij de stress liever vooraf dan naderhand als de kleine spruit er eventueel is. Uitslag was er snel en bij ons geen afwijkingen :) vooral doen wat voor jou goed voelt!