7 Reacties

één maand geleden

Zelf niet meegemaakt maar wel eerder gelezen; darmpjes beginnen inderdaad te ontwikkelen en groeien in de navelstreng en gaan op die manier naar binnen. Ook meerdere keren wel gelezen dat rond 13 a 14 weken dit inderdaad verdwenen is. Ik denk vooral ook het kindje even de tijd te geven zichzelf te ontwikkelen. Je hebt er immers geen invloed op! Wat zou je anders willen doen, weg laten halen? Op internet staat altijd 100x iets ergers. Dus vooral ook luisteren naar de ervaring van de verloskundige.

één maand geleden

Hoi, Wij hadden dit ook bij 10 weken, onze echoscopiste zei precies hetzelfde, het buikje is nog te klein voor alle organen dus zit een deel vaak buiten de buik of zelfs in de navelstreng! Bizar toch, maar indd bij 13 weken was alles weer in de buik. Probeer je niet te veel zorgen te maken! Je kan zelf niet meer doen dan afwachten.

één maand geleden

Ik was in het eerste jaar van de corona zwanger van mijn oudste dochter. De vitaliteitsecho en de termijnecho werden dus samen genomen om extra contact te vermijden. Mijn eerste echo was dus pas met 10/11 weken. Op die echo zag ze dat er nog organen in de navelstreng zaten en dit was heel normaal. Toch mocht ik wel een week later terug komen om te kijken of de organen al terug het buikje in waren en dit was keurig het geval. Ze heeft het dus niet over een zakje gehad, maar wel een verdikking in de navelstreng thv de buik. Mijn andere kindjes hebben dit niet gehad, maar mij werd ook verteld dat dit normaal was en het is inderdaad goedgekomen👍🤗

één maand geleden

Bij mijn zoontje was dit rond 10/12 weken ook nog zo. Een week later mochten we terugkomen voor een extra echo en toen zat alles netjes in de buik. Volgens mij past het goed bij de termijn waarop de echo is gemaakt. Als het (veel) later in de zwangerschap nog zo is kan er wel een probleem zijn maar voor nu past het bij de normale ontwikkeling.

één maand geleden

Wij hadden dit ook bij de 9 weken echo. Bij de 13 weken echo zag de baby er helemaal goed uit zoals het hoort en viel mooi in het gemiddelde.

één maand geleden

Dit hebben wij ook met de termijn echo gehad van onze dochter. Ruim twee jaar geleden. Een paar weken later was er niets meer aan de hand. Toen werd er gesproken over een verdikte navelstreng.

één maand geleden

Helaas was ik niet in de gelegenheid om alles eerder te lezen en te reageren tot nu. Maar ik wil jullie allemaal bedanken voor het delen van jullie ervaringen en verhalen! Het was erg fijn te horen dat ook anderen hierdoor zijn gegaan en het goed is gekomen. Iemand benoemde wat ik zou doen dan de baby laten weg halen? Maar dat is überhaupt nooit in ons opgekomen en heeft ons wel wakker geschud van waar zijn we nou mee bezig. Ons gek maken over iets wat wij niet in de handen hebben. De schrik zat hem bij ons ook vooral in dat we alleen op het einde de naam te horen kregen gevolgd door: het kan ernstig zijn maar maak je geen zorgen. En daarna werden we er al snel uitgewerkt. Verder geen uitleg of iets. En internet helpt natuurlijk ook niet in zulke gevallen om informatie in te winnen. Het maakt inderdaad de situatie 100x erger. Nogmaals onze dank voor het gerust stellen en delen van jullie gedachten en verhalen. We hebben er erg veel rust van gekregen en we houden hoop dat het net als bij de rest goed komt en we bij de eerste volgende echo niks meer zien dan onze prachtige baby!