14 Reacties

3 maanden geleden

Ja hier precies hetzelfde! Heb een eigen webshop in baby en mama producten en scan studio voor zwangerschaps beeldjes en weet niet waar ik t vandaan moet halen 🤭 moet ‘s middags echt even 1 a 2 uurtjes in de rust wil ik een dag trekken met mijn dochtertje. Ben blij dat qua webshop er nu wat meer rust is ivm vakanties, dat geeft iets ademruimte. Maar voor de rest is het echt een uitdaging om bijv. Social media bij te houden met leuke content

3 maanden geleden

Nog geen ondernemer maar afgelopen halfjaar wel druk bezig geweest om een eigen onderneming op te starten naast mijn fulltime baan. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, zit ik nog amper aan het bedrijf en maak ik mij ook druk om wanneer ik dit wel weer zal doen en vooral hoe (vooral omdat ik er dus naast nog fulltime werk). Ik hoop dat dit vanaf het 2e trimester beter wordt en weer meer energie en motivatie heb om er aan te zitten. En überhaupt de kracht/energie heb om dit te blijven doen naast mijn fulltime job en als de kleine er is.. 🥲😅 Zou je voor het eerst moeder worden? Ik ben benieuwd namelijk hoe dit wordt ervaren, een eigen onderneming en kindje(s) 😊

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Heb me er maar gedeeltelijk bij neergelegd dat het even allemaal wat langzamer gaat. Vooral de afname in creativiteit, pff. Mijn hoofd zit zo vol. En met wat? Ik hoop dat dat rustig aan beter gaat worden.

3 maanden geleden

Reactie op Mamatobe8898

Nog geen ondernemer maar afgelopen halfjaar wel druk bezig geweest om een e ...
Ik heb al een dochtertje wat in Oktober 2 word. Hier is de key om echt vaste dagen oppas te hebben. 2 dagen in de week gaat ze naar de gastouder en we hebben 1 papa dag. Dat zijn de dagen dat ik volle focus op het bedrijf kan. Daarnaast is mijn magazijn in hoeverre mogelijk kindvriendelijk, dus voor korte klusjes gaat ze gewoon mee

3 maanden geleden

Reactie op Mamatobe8898

Nog geen ondernemer maar afgelopen halfjaar wel druk bezig geweest om een e ...
Wat leuk dat je een onderneming aan het opstarten bent. Ik snap enorm je struggle. Jij kan natuurlijk het beste voelen wat er mogelijk is in jouw situatie. Maar ik merk zelf dat alle ballen hooghouden niet altijd kan, afhankelijk van de situatie. Dus dat betekent dat sommige dingen even op een lager pitje gaan, zodat ik nog wel tijd kan maken voor waar ik tijd voor wil maken. En wat dat is kan je natuurlijk zelf bepalen. Als het je financieel toelaat zou je minder kunnen gaan werken (of dat na de zwangerschap doen), of nu indd even niet aan het bedrijf, of minder sport, met vrienden, etc Denk dat je nu vooral tijd vrij mag maken voor wat voor jou het belangrijkste is (en dat betekent misschien moeilijke keuzes maken...)

3 maanden geleden

Reactie op Miriam de Haan

Heel herkenbaar! Heb me er maar gedeeltelijk bij neergelegd dat het even ...
Pff ja dit he. Ik wil wel, maar mijn hoofd werkt niet mee haha. Creativiteit is er gewoon veel minder daardoor 😅

3 maanden geleden

Reactie op LAmber1994

Wat leuk dat je een onderneming aan het opstarten bent. Ik snap enorm je st ...
Enorm bedankt voor je advies! 🤗 Ik hoop voor jou ook dat het misschien vanaf het 2e trimester beter gaat en je weer meer creativiteit en productiviteit hebt! Veel succes!

3 maanden geleden

Mag ik vragen welke onderneming jullie hebben? Ik ben zelf zoekende naar misschien een nieuwe baan. Misschien iets zelf opzetten. Wat is fijn en makkelijk vanuit thuis met kinderen

3 maanden geleden

Ik merk dit ook! Ik maak content, zowel tekstueel als visueel (met name over speelgoed), maar zit even in een contentdipje. Komt vast wel weer terug!

3 maanden geleden

Mag ik vragen welke onderneming jullie hebben? Ik ben zelf zoekende naar mi ...
Ik ben zelf psycholoog en heb een eigen (online) coach praktijk waarin ik dames met perfectionisme help. De creativiteit die nu mist zit in de content die ik nu dus ook minder maak haha. Maar ik krijg gelukkig nog wel steeds energie van de gesprekken :) alleen nieuwe dingen opzetten is nu lastiger, ook omdat ik niet met die doelen bezig ben. Omdat het grootste doel nu natuurlijk is dat mijn baby gezond ter wereld mag komen over 7,5e maand.. Waar je zelf een bedrijf in kan beginnen is denk ik afhankelijk van wat je echt leuk vindt. Want het vergt wel inspanning en doorzettingsvermogen en dat lukt alleen als je het echt leuk vindt :)

3 maanden geleden

Reactie op Nadia88

Ik merk dit ook! Ik maak content, zowel tekstueel als visueel (met name ove ...
Poeh ja die contentdip dus inderdaad... dat heb ik ook haha