10 Reacties

één maand geleden

Ik volg. Kleine nu bijna 16 maanden en 11000 foto's op m'n telefoon van vanalles, maar vooral van hem 🤭

één maand geleden

Ik zet alle foto’s die ik het leukst vind in een album met als naam het jaartal waarin het genomen is. En dan aan het begin van het nieuwe jaar laat ik deze afdrukken in een fotoboek.

één maand geleden

Ik maak een fysiek jaaralbum met de allerleukste foto’s en de rest heb ik backups van op verschillende harde schijven. Eens om de zoveel maanden werk ik mijn foto’s bij. Gigantisch veel werk maar altijd blij met het jaarboek! Wordt ook veel in gebladerd door mensen die op bezoek komen.

één maand geleden

Ik maak een fotoalbum van zijn eerste jaar. Al is hij al 1 geworden en ik moet nog beginnen🙈🙈 Alle fotos heb ik in een mapje op onedrive staan

één maand geleden

Ik heb mapjes in m’n telefoon waar ik foto’s die ik album waardig vind gelijk in zet. Als ze dan vol genoeg zijn maak ik een album

één maand geleden

Ik maak al van de afgelopen vijf jaar een jaaralbum van ons als gezin. Dit had ik ooit als idee gelezen zodat je niet bij de tweede opeens alles dubbel moet gaan doen. Het zijn wel altijd heel grote boeken maar ik maak ze altijd in dezelfde stijl dus het staat ook nog eens mooi in de kast. En ik typ er allemaal stukjes tekst bij van dingen die ik niet wil vergeten. Wel een heel werk haha! Ik kies dan de 300 leukste foto's uit en de rest staat op mijn harde schijf.

één maand geleden

Reactie op _Laura_

Ik maak al van de afgelopen vijf jaar een jaaralbum van ons als gezin. Dit ...
Wij doen het ook zo, een gezinsalbum en geen apart album van elk kind. Vraag me altijd af hoe mensen dat dan doen met een mooie foto van het gezin, of eentje waar de kinderen samen op staan.

één maand geleden

Wij hebben een NAS met meerdere harde schijven. Mijn schoonouders hebben er ook één. Deze zijn gekoppeld. Waardoor in geval van brand de foto’s niet verdwenen zijn. Met een app op je telefoon of tablet kun je de foto’s altijd terugkijken. Wij hebben daar foto’s op staan, maar ook administratie. Sommige mappen in de administratie zijn niet toegankelijk voor schoonouders. Maar wij kunnen er dus altijd bij in geval van nood. Andersom is dit voor hen ook het geval. Hoe het verder is geïnstalleerd weet ik niet, heeft man gedaan. Maar als ik NAS intyp op google krijg ik al wel info en filmpjes te zien. Man vond dit veiliger dan bijvoorbeeld de cloud. Omdat het echt in eigen beheer is. Ik heb alles vanuit mijn geboortejaar tot nu toe op staan. Je kunt de opslag altijd vergroten door meerdere of grotere harde schijven. Het kost wel wat euro’s. Maar wij hebben in een paar jaar uitgebreid, zodat het niet in een klap veel geld is.

één maand geleden

Ik orden regelmatig mijn foto’s als ik op de wc zit ofzo 😂 dan probeer ik ervoor te zorgen dat ik geen 10 bijna dezelfde foto’s meer heb maar alleen de leukste. En de állerleukste zet ik dan in favorieten. Elk jaar maak ik een album voor mijn zoontje waarvoor ik dan alleen nog door die favorieten ga. Ik ben wel van plan om er straks 2 per jaar te gaan maken, dus ook voor het tweede kindje. Ik gebruik onceupon app en ben daarmee heel snel klaar met een album. Ook volgens het principe “done is better than perfect” want anders ga ik stressen over dat het niet precies wordt zoals ik wil en dan komen die albums niet af 😅 En als ik nu terugkijk naar eerdere albums zie ik echt die dingen waar ik me toen zo’n zorgen over maakte qua indeling bv niet meer. Nu zie ik gewoon een mooi boek vol prachtige en grappige foto’s van mijn heerlijke kind. ❤️

één maand geleden

Reactie op Oostende

Wij doen het ook zo, een gezinsalbum en geen apart album van elk kind. Vraa ...
Die komt dan gewoon in beide albums? 😅