4 Reacties

één maand geleden

Ja dit blijft een lastig topic. Bespreek dit ook eens in je team , wij hebben ook x aantal bewoners die dit doen en dan kunnen wij wel aangeven liever niet . Tevens is er altijd een vervangend teamleider of manager

één maand geleden

Hier is een uitzondering gemaakt dat het op deze locatie wel is toegestaan. Ik wist zelf niet dat dit überhaupt nog voorkwam in een verpleeghuis en baal ervan dat dit mij tijdens het gesprek niet is verteld. Dan hadden we meteen andere afspraken kunnen maken.

één maand geleden

Ik werk in de thuiszorg en bij ons is de regel als je aan het werk bent mag er niet gerookt worden in de ruimte door cliënten of familie. De rookgeur is er dan nog wel in de kamer, maar daar kunnen we niet zo veel aan doen. Ik zet altijd wel even een raampje open.

één maand geleden

Hmm, je had van je manager mogen verwachten dat hij/zij je hierover zou informeren… Misschien is er een plaatsvervangend manager? Iemand draagt nu de verantwoordelijkheden van je manager lijkt me? En anders even bespreken met een ervaren collega. Misschien kan die meedenken over een oplossing tot de manager terug is, zoals bijvoorbeeld met cliënten afspreken dat er niet gerookt wordt in ruimtes waar jij aan het werk bent en dat een half uurtje voor jouw komst alvast een raampje open gaat. Je kan ook de bedrijfsarts hierbij betrekken, die kan jou onafhankelijk adviseren over gezond en veilig werken en wat jouw rechten zijn. Hoe dan ook, ik snap dat je je hier heel onprettig bij voelt. Persoonlijk zou ik in het uiterste geval gewoon het werk weigeren te doen. Alles voor de baby. 😉 Veel succes!