15 Reacties

10 dagen geleden

Hoi! Het oorsuizen herken ik niet perse maar heb laatst wel gelezen dat het zou kunnen komen door het extra bloed dat je aanmaakt. Wat ik wel ook heb is dat ik echt mega gevoelig ben voor geluid. Ik hoor ineens alles, het ruizen in de verwarmingsbuizen, het ventilatie systeem etc terwijl daar echt niks aan veranderd is en ik het voor de zwangerschap niet hoorde. Dus misschien dat het ook kan komen omdat je ineens een stuk alerter bent voor geluid?

10 dagen geleden

Oh en misschien is voor het slapen, slapen met witte ruis een idee? Dat helpt bij mij nu heel goed omdat ik anders continu gefocust ben op alle geluiden die ik hoor :)

10 dagen geleden

Reactie op RL-4

Hoi! Het oorsuizen herken ik niet perse maar heb laatst wel gelezen dat het ...
Ik hoop dat de verloskundige antwoord heeft haha. Maar dat zou best kunnen inderdaad!

10 dagen geleden

Reactie op RL-4

Oh en misschien is voor het slapen, slapen met witte ruis een idee? Dat hel ...
Dat ken ik niet, maar proberen kan altijd :)

10 dagen geleden

Ik heb dit ook, wordt tinitus genoemd en kan ontstaan door de zwangerschap. Komt door de hormonen. Ik heb geen last van oorsuizen en het is ook niet constant aanwezig maar de ene keer hoor ik een hoge piep en de andere keer een soort kloppend geluid, waarschijnlijk mijn eigen hartslag. Erg vervelend maar niks aan te doen.

10 dagen geleden

Ik ben begin 2020 begonnen met luisterboeken luisteren in bed. Toen was ik net zwanger van mijn eerste kindje en anders kwam ik gewoon niet in slaap door onbewust te veel piekeren. We zijn al bijna 5 jaar verder en we doen het nog steeds 😅 Het is eigenlijk hetzelfde idee als whitenoise of natuurgeluiden. Ik kan mijn gedachten uitzetten droom zo weg. Kan denk ook goed werken bij oorsuizen!

10 dagen geleden

Reactie op Greidanus1991

Ik heb dit ook, wordt tinitus genoemd en kan ontstaan door de zwangerschap. ...
Dankjewel! Ja zeker vervelend. Kom je er na je zwangerschap ook weer vanaf of blijft het?

10 dagen geleden

Reactie op HeleenG

Dankjewel! Ja zeker vervelend. Kom je er na je zwangerschap ook weer vanaf ...
Geen idee. Heb het met mijn eerste zwangerschap niet gehad. En heb het dus ook niet constant… kan er nog geen link aan leggen bij bijvoorbeeld een drukke dag of juist een dag met veel prikkels van bijvoorbeeld tv… Aangezien het hormonaal kan ontstaan gok ik, maar weet ik niet zeker, dat het ook weer kan verdwijnen 😉

10 dagen geleden

Ik heb het ook maar niet elke dag, het is vooral aanwezig als ik een drukke dag gehad heb of heel moe ben! Ik heb helaas geen tips voor je behalve inderdaad een luisterboek of tv programma zachtjes opzetten zodat je niet continue met die oorsuizen bezig bent.

10 dagen geleden

Ja ik ook!!!

10 dagen geleden

Had het met 1e zwangerschap ook en nu weer

9 dagen geleden

Ik had al tinnitus voor de zwangerschap. In het eerste trimester werd het juist beter, maar dat was dus helaas van korte duur. De tip om met een (noise canceling) koptelefoon en witte ruis te slapen was de beste die ik gekregen heb. Is even wennen, maar misschien heb je er wat aan. ☺️

9 dagen geleden

Ik had het voor de zwangerschap ook al (lichte vorm denk ik) en in het eerste trimester werd het erger en nu weer normaal. Hoort er denk ik bij!

9 dagen geleden

Grappig, ik heb hier ook last van. Had alleen niet bedacht dat het met de zwangerschap te maken zou kunnen hebben

9 dagen geleden

Ik heb het ook, mijn ijzer is heel laag en mijn verloskundige vertelde dat je daar oorsuizen van kan krijgen!