3 Reacties

één maand geleden

Wat voor pijn is het op je borst? Is het continu aanwezig? Is het drukkend, zeurend, stekend? Heb je pijn bij inademen? Zit het vast aan de ademhaling? Ben je ook benauwd of kortademig? Wordt de pijn bij inspanning meer? Herken je de pijn van eerder? Ik ben ambulanceverpleegkundige dus weet wat ik moet vragen 🤪😉

één maand geleden

Wat voor pijn is het op je borst? Is het continu aanwezig? Is het drukkend, ...
Haha veel vragen! Ik ga mn best doen: Nee het is af en toe, maar zoals vanavond wel een paar uur. Voornamelijk drukkend. Bij inademen doet het meer pijn, als het heel erg is kan ik niet helemaal in ademen(mn longen zijn gecheckt). Benauwd was alleen 1 nacht, toen ook beetje paniek. Verder niet. (Daarna naar een Portugese arts geweest.) Wordt niet erger bij inspanning en niet eerder gehad!

één maand geleden

Reactie op simone3

Haha veel vragen! Ik ga mn best doen: Nee het is af en toe, maar zoals va ...
Ik wil je niet bang maken maar ben vooral heel eerlijk en waarmee je rekening kunt houden; - af en toe aanwezig kan spiergerelateerd zijn. Niet erg maar wel vervelend. Al paracetamol gehad? Mag je namelijk gewoon nemen tijdens je zwangerschap. - druk op de borst kan wijzen (HOEFT NIET) op coronair problemen dus dat er een vat rondom je hart vernauwd of dicht zit. Heb je familieleden die op jonge leeftijd hart en vaatproblemen hebben gehad? Ook zie je dat het bij inspanning kan toenemen. Zo ja; kun je altijd de huisarts laten checken. - pijn aan de ademhaling kan duiden op een longembolie. Als zwangere heb je daar meer risico op. Je kunt dan ook benauwd en kortademig zijn. Ook zie je dat bij inspanning het dan erger wordt. Als dat het geval is kun je het beste even contact opnemen met je huisarts. Het kan ook zijn dat je in een visueel cirkeltje zit. Je voelt is, denkt dat het erg is, krijgt een paniekaanval en dan wordt alles nog 10x erger waar je niet weer uitkomt. Heel lastig maar vooral rustig worden. Meest logische klinkt alsof het inderdaad een spiertje is die niet helemaal lekker ligt/zit en die dus knelt wat heel pijnlijk en vervelend kan zijn. Neem vooral paracetamol en kijk of dit werkt, eventueel lekker gaan slapen en bij blijvende klachten morgenochtend huisarts. Tenzij toename van benauwdheid, kortademigheid, forse druk op de borst wat verspreid over je hele borst en niet alleen borstbeen, misselijk, overgeven etc. Dan doktersdienst uiteraard 😉