10 Reacties

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap pop poli en nare ervaringen aan over gehouden , dat ik daar geen voet meer binnen stap ik heb er weinig aan gehad en.ze hebben de problemen groter gemaakt dan dat ze zijn

2 maanden geleden

Heey! Ik word doorgestuurd naar de POP poli binnenkort door m'n huisarts. Heb daar al een pre consult gehad en ik heb juist een heel fijn gevoel aan over gehouden. Het zal per poli wat verschillen denk ik

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Heey! Ik word doorgestuurd naar de POP poli binnenkort door m'n huisarts. H ...
Ja hier hetzelfde, vorig jaar voor preconceptioneel advies geweest en dinsdag de eerste echte afspraak

2 maanden geleden

Ik had bij mijn eerste zwangerschap erg veel aan de Pop poli gehad, ze hebben met mij dingen uitgezocht en ik heb in een groep gezeten met meer dames die rond dezelfde tijd moesten bevallen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een alleenstaande moeder ben, dus bij mij was op bepaalde gebieden meer begeleiding nodig.

2 maanden geleden

Ik ben aan het twijfelen om me aan te melden.. Ik heb een verleden met angst en paniek en sinds maart gestopt met therapie (vooral omdat ik van die vrouw nog gekker werd). Nu merk ik dat de onzekerheid en de daarbijbehorende angst weer begint toe te nemen..

2 maanden geleden

Reactie op Samantha1201

Ik ben aan het twijfelen om me aan te melden.. Ik heb een verleden met an ...
Ik heb dezelfde voorgeschiedenis en gebruik ook medicatie. Maar vind het ergens wel heel geruststellend dat alles door het ziekenhuis gecontroleerd word

2 maanden geleden

Reactie op SenneZwanger

Ik heb dezelfde voorgeschiedenis en gebruik ook medicatie. Maar vind het er ...
Ik gebruik geen medicatie, Had ik wel gekregen maar een deel van mijn angst is dus "zomaar" pullen slikken dus daarom nooit genomen.. Ja dat vind ik dus ook, Ik vind het idee dat ik extra controle krijg heel fijn maar ergens ben ik dan bang dat je gelijk zo'n stempel weer op je krijgt, Alsof je niet goed genoeg bent om moeder te worden zonder extra aandacht. Niet dat dat zo is he maar zo voel ik me dan, Soort faal...

2 maanden geleden

Bij mij is ook sprake van de pop poli, ivm geschiedenis en door medicatie wat ik het 3e trimester niet meer mag. Hoe gaat dat in z'n werk? Kun je dan daarnaast de echos en begeleiding gewoon bij de verloskundige doen en dan op de pop poli praten over medicatie afbouw of als je psychisch ergens tegen aan loopt? Of hoe gaat dit? Fijn dat ik niet de enige ben 🥺

2 maanden geleden

Voor zover ik weet zijn de echo's en de begeleiding gewoon bij de verloskundige hoor! Bij de intake bij de POP poli zullen ze kijken waar je tegenaan loopt en daar een behandelplan opstellen. Daar zijn allerlei verschillende professionals bij betrokken en kijken ze gericht naar wat jij nodig hebt. Zelf slik ik medicatie (voor angststoornis), dus ik vind het erg fijn dat ik bij de POP poli extra begeleiding krijg! Eerst vond ik het ook lastig om een 'label' te hebben,, maar inmiddels ben ik zover dat ik het los kan zien en juist erg blij bent dat deze hulp bestaat!

2 maanden geleden

Ik heb mijn 1e zwangerschap bij de POP poli gelopen. Ik heb er zo veel aan gehad. Ik had last van angst voor ongelukken en toen kwam corona ook nog eens ;-) (het brak in t dorpje naast ons uit in Maart en 3 Mei was ik uitgerekend - jep! Loon op zand is het dorp naast ons) ik heb heel veel steun gehad aan het relativeren en tot rust komen bij hen. Dus voor mij écht een aanrader.👍