60 Reacties

3 maanden geleden

Pff ik wist met het al bij 4 weken, de tijd lijkt zo langzaam te gaan heb 31 juli de 1e echo en dan ben ik 8+3 lijkt nog zo ver

3 maanden geleden

Ik vind het ook mega spannend. Ik ben vandaag precies 5 weken en ik heb 29 juli de eerste echo. Ik ben dan 7+2. Sinds vandaag bij vlagen echt heel misselijk, moe en gevoelige borsten had ik al. Het kan mij niet snel genoeg de 29e zijn 🙈

3 maanden geleden

Ik vind het ook mega spannend. Ik ben vandaag precies 5 weken en ik heb 29 ...
En nog ter aanvulling: Ik probeer mezelf echt voor te houden dat de kans dat het goed gaat echt groter is dan de kans dat het misgaat. Tuurlijk is er best een aanzienlijke kans dat het misgaat, maar een beetje genieten/fantaseren etc. is mijn inziens ook niks mis mee! Hoe vroeg ook in de zwangerschap. Wij gaan het na de eerste echo ook aan onze families vertellen.

3 maanden geleden

Ik zit in dezelfde periode, vind het ook erg spannend. Toch probeer ik maar van het goede uit te gaan, want zo lang je een kindje hebt (hoe oud het ook is) maak je je toch wel zorgen dat er iets kan gebeuren. Ik ben er bewust van dat het pril is en veel kan gebeuren maar ik laat het voor nu op me afkomen. Mijn eerste echo (inwendig) staat gepland voor begin september, dan ben ik 7 weken + 3 dagen. Veel succes allemaal! 🙏🏻

3 maanden geleden

De tijd gaat zo sloom! Ik mag 30 juli voor de eerste echo! Dan ben ik 8+2 !

3 maanden geleden

Welkom bij het moederschap 😀 Vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest hebt, maak je je zorgen (of heb je spanning) om je kindje. En volgens mij zal dat altijd blijven. Ik heb mijn echo dinsdag met (waarschijnlijk) 7+3. Ik vind het super spannend, elke keer dat ik naar het toilet ga ben ik bang dat het mis is. Ik had dat na de vitaliteits echo bij onze eerste ook. Bij 12 weken werd het minder, bij 20wk was ik nog meer gerustgesteld maar pas toen ik zijn eerste gehuil hoorde, was ik echt gerustgesteld dat alles goed met hem was. Voor mij werkt het echt om er mee bezig te zijn. Inlezen, informatie zoeken, ideeën opdoen, namen kiezen, kledingsetjes kijken etc. Dat geeft mij een geruster gevoel, dan doe ik er echt alles aan om hem/haar gezond op de wereld te zetten. Misschien helpt dit jou ook wel?

3 maanden geleden

Ik ben zwanger geworden van de 5de terugplaatsing IVF met utrogestan. En wij hebben de eerste echo op 5 augustus. Dan ben ik 8+5. Ik vind het ook echt mega spannend! En kan het nog steeds niet geloven na 3 jaar 🥰

3 maanden geleden

Ik weet sinds 1 juli dat ik zwanger ben en ben vandaag 5+6. Vrijdag hebben we de eerste echo met 6+5. Ik kan niet wachten. Ze doen eerst een korte eerste echo met 6 a 7 weken en dan een aantal weken later nog een geloof ik. Ik ervaar de laatste dagen steeds meer angst dat het misgaat. Lees zoveel over miskramen hier. Ik heb sowieso al snel angsten dat een dierbare of mezelf iets overkomt en heb hiervoor ook gesprekken met een praktijkondersteuner. Vind dit echt een vervelende onzekere tijd hoe ongelofelijk blij en dankbaar ik ook ben dat het gelukt is om zwanger te worden. Het helpt ook niet zo mee dat ik me niet echt zwanger voel verder. Als ik wist dat het goed was zou ik er wat meer van kunnen genieten. Ik durf nog niet echt te dromen over de babykamer etc. Best stom eigenlijk. Ik zou hier wel wat beter mee om willen gaan want er kan de hele zwangerschap wat misgaan, bij de bevalling en ook erna en ik wil niet continu bang zijn. Ik vond trouwens deze pagina, het helpt me wel om daar elke dag even op te kijken: https://datayze.com/miscarriage-reassurer Het gaat natuurlijk vaker goed dan fout, dat probeer ik mezelf voor te houden iig.

3 maanden geleden

Gisteren geweest geschat op 6+5 maar was goed te zien maar nog geen hartslag zichtbaar. Ze vertelde dat dit niet gek is voor dit termijn omdat het hartje pas tussen 6 & 7 weken gaat kloppen. Over anderhalve week terug. Ze vertelde wel dat alles er verder goed uitziet!

3 maanden geleden

Ik 3 juli positief getest en 6 augustus de echo

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

En hoe doen jullie dit met ouders/dierbaren inlichten? Houden jullie het vo ...
Wij hebben het vandaag gedeeld en 6 aug pas de echo. Familie was al op de hoogte van het traject dus we wilde het wel graag delen.

3 maanden geleden

Reactie op stephaniee1993

Spannend zeg! Fijn dat het begint op te schieten. Ik duim met je mee! Is ...
Mijn eerste echo is 24 juli. Ik ben dan ook rond de 8 weken. Bij mijn praktijk doen ze het in principe ook niet eerder.

3 maanden geleden

Reactie op LissaM

Ik weet sinds 1 juli dat ik zwanger ben en ben vandaag 5+6. Vrijdag hebben ...
❤️ dank je voor de site. Ik ben ook echt een controlfreak en merk dat ik hetzelfde ervaar als wat jij schrijft! Helaas heb ik “slexht” nieuws voor ons haha, ik lees ook overal dat vrouwen (die zoals ons zijn en zich altijd zorgen maken) vanaf de dag dat ze een positieve test hebben, zich ALTIJD druk zullen maken. Tijdens de zwangerschap, bevalling, na de geboorte, als het kind naar school gaat, als die uit gaat met vrienden, als dir op vakantie gaat etc etc etc! Mijn karakter maakt dat ik me zorgen maak, maar mijn geloof dwingt mij om vertrouwen te hebben en mezelf over te geven. Je kan echt niks veranderen aan deze fase! Dus laten we proberen te genieten! We’ve got this!!

3 maanden geleden

Ik weet sinds 3 juli dat ik zwanger ben en heb pas op 1 augustus de eerste echo (ben dan 8 weken). Heel zenuwachtig en angstig omdat ik afgelopen december een miskraam heb gehad en hier kwamen we bij de 1e echo achter (missed abortion).

3 maanden geleden

3 juli positief, 22 juli eerste echo!

3 maanden geleden

❤️ dank je voor de site. Ik ben ook echt een controlfreak en merk dat ik he ...
Lieve reactie, dankjewel 💖

3 maanden geleden

Ik weet sinds 27 juni dat ik zwanger ben en heb pas 31 juli de eerste echo 😢. Dan ben ik waarschijnlijk 8+4 ongeveer. Duurt echt ontzettend lang! 😞

3 maanden geleden

22 juni positieve test en 22 juli eerste echo. Het duuuuuurt zo laaaaang 😅

3 maanden geleden

2 juli positieve test, 24 juli eerste echo.. heeeel spannend! 🤰🏻

3 maanden geleden

26juni positief getest 1-2 , aankomende dinsdag echo (eindelijk) na een gestopt hartje bij 8 weken vind ik het allemaal maar spannend. En omdat ik mij ook niet echt zwanger voel vanwege geen kwaaltjes 🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼 duurt elke dag te lang