11 Reacties

één maand geleden

Rhesus staat voor als je bloed positief of negatief Is maar hier staat niet de letter bij van je bloedgroep maar wel dus of die positief of negatief is

één maand geleden

Reactie op luna05

Rhesus staat voor als je bloed positief of negatief Is maar hier staat niet ...
Maar wat houd dit precies in waarom moet ik nog een x bloedprikken enzo??

één maand geleden

Ik heb dit ook. In principe is het niet heel spannend. Ze houden het alleen extra in de gaten. Dit is informatie waardoor het voor mij duidelijker werd: Als u Rhesus c-negatief bent, krijgt u in week 27 een extra bloedonderzoek. Het laboratorium onderzoekt of u antistoffen tegen bloedgroepen heeft gemaakt. Is dat het geval, dan doen we verder onderzoek. Zwangere vrouwen met bloedgroep D-negatief krijgen een injectie om te voorkomen dat ze antistoffen aanmaken tegen het bloed van hun kind. Zo’n injectie bestaat er niet voor vrouwen met bloedgroep c-negatief. Gelukkig komt het niet vaak voor dat zwangere vrouwen Rhesus c-antistoffen maken tegen het bloed van hun kind. Toch is het wel belangrijk om goed te controleren of u antistoffen gaat maken. Daarom doen we, als dat nodig is, vaker onderzoek en zult u onder controle in het ziekenhuis staan.

één maand geleden

Bij mijn eerste kindje was er niks aan de hand. Geen antistoffen aan gemaakt. Ik hoefde ook geen onderzoeken in het ziekenhuis trouwens. Wel is de kans iets groter dat je kindje na de bevalling geel gaat zien. Dit hebben wij wel mee gemaakt met ons zoontje maar waarschijnlijk ook in combinatie met zwaarder geboorte gewicht 4,2 kilo.

één maand geleden

Reactie op chelseykoopman

Bij mijn eerste kindje was er niks aan de hand. Geen antistoffen aan gemaak ...
Maaaar zover ik weet heb ik de vorige zwangerschap hier wel prikken voor gehad. En ik ben toch c positief niet negatief?? Sorry voor de vele vragen

één maand geleden

Oh wacht lees nu wel dat er bij jou resus c positief maar het extra prikken is volgensmij juist bij resus c negatief. Hahah nu ben ik even in de war

één maand geleden

Reactie op Kirstenzwanger

Maaaar zover ik weet heb ik de vorige zwangerschap hier wel prikken voor ge ...
Oh ik heb daar geen prikken voor gehad. Ben je dan niet resus D negatief?

één maand geleden

Reactie op chelseykoopman

Oh ik heb daar geen prikken voor gehad. Ben je dan niet resus D negatief?
Ik ben ook in de war. Er staat echt c positief

één maand geleden

Reactie op Kirstenzwanger

Ik ben ook in de war. Er staat echt c positief
Ik zal als ik jou was anders even de verloskundige bellen of het ziekenhuis. Weet natuurlijk niet bij wie je loopt. Die kunnen je het vast uitleggen. Volgens mij zover ik weet is resus c positief niet erg en gaat het juist om de resus negatief.

één maand geleden

Reactie op chelseykoopman

Ik zal als ik jou was anders even de verloskundige bellen of het ziekenhuis ...
Ik heb gemaild. Aangezien het nu weekend is

één maand geleden

Misschien moet je gewoon je verloskundige even vragen. Dit geeft alleen maar ruis en onrust!