55 Reacties

één maand geleden

Ik zou de optie oplaten maar wel in verdiepen welke opties je hebt. Ik ben normaal helemaal niet kleinzerig maar die been weeën waren niet te doen. Rugenprik gehad en ondanks dat ik eerst 1kant helemaal verlamd raakte en de bloeddruk erg laag werd zou ik het direct weer doen wat een verlossing was dat. De ruggenprik is anders als bij een operatie hè je pijn is weg of het vervaagd maar je kunt je benen wel gewoon bewegen. Je mag alleen dan niet meer van bed af

één maand geleden

Ik wilde bij m’n eerste bevalling heel graag in bad bevallen zonder pijnstilling. Dit is me gelukt tot 8cm ontsluiting, ik zat er lekker in en kon de weeen goed opvangen totdat m’n vliezen braken… toen kreeg ik de laatste 2cm nog even een weeen storm en kon ik het zelf niet meer wegpuffen. Ik kon toen alleen nog kiezen voor lachgas op dat moment omdat ik al zo ver was. Ik vind het jammer dat ik de bevalling niet in bad af heb kunnen maken maar ik ben verder tevreden met hoe het is gegaan. Een ruggenprik is in ieder geval niet mijn eerste keus!

één maand geleden

Ik wilde het allemaal niet, wilde ook thuis bevallen. Echter vorderde mijn bevalling helemaal niet. Na ruim 24u aan rugweeen die ik gewoon echt niet meer kon opvangen had ik nog steeds maar een schamele 3cm ontsluiting..... Ik smeekte om een ruggenprik (of wat dan ook), maar ik mocht niet naar het ziekenhuis, daarvoor moest ik minimaal 3,5cm hebben..... Mijn verloskundige heeft toen een half uur later teruggebeld en gezegd dat ik op 3,5cm zat. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis zat ik daar ook op. Uiteindelijk moest ik toen eerst nog aan een hartfilmpje enz, maar wat een verademing was die ruggenprik op dat moment..... Na 30u had ik het namelijk echt wel gehad!! De prik werd middenin een wee gezet dus die voelde ik niet (lag toch al te kermen van de pijn) en bij de eerstvolgende wee had ik er eigenlijk al geen last meer van (voelde een lichte tinteling alsof je been slaapt zeg maar, maar dan in je rug). Uiteindelijk is hij geboren met een keizersnede omdat ik na 3u ziekenhuis nog steeds maar op 4cm ontsluiting zat (en doordat ik dus al ruim 30u bezig was, de kleine kreeg het ook moeilijk). Deze bevallinf moet ik dus al naar het ziekenhuis ivm de vorige keer een keizersnede, maar wil het wel eeer zonder pijnstilling gaan proberen!

één maand geleden

Reactie op BabydiGrande

Ik ben de vorige keer ingeleid en kreeg weeenopwekkers. Ik kwam in een weeë ...
In welk ziekenhuis ben je bevallen? Walking epidural klinkt goed

één maand geleden

Mijn eerste bevalling was (bewust thuis) ik had een hele snelle bevalling, dus al had ik in het ziekenhuis willen bevallen, was ik toch te laat geweest. Ik heb het een uur wat zwaar gehad, maar kijk terug op een makkelijke bevalling.

één maand geleden

Reactie op GestoofdeMuzieknoot226934

In welk ziekenhuis ben je bevallen? Walking epidural klinkt goed
In het Slingeland Ziekenhuis. Inmiddels zijn er steeds meer ziekenhuizen die deze optie ook hebben 😊

één maand geleden

Ik heb er wel over na gedacht. Ik wil het wel klaar hebben liggen voor het geval dat, maar alleen gebruiken als het echt nodig is.

één maand geleden

Ik zeg op dit moment, druk die prik er maar meteen in. Waarom (meer) pijn ervaren als het niet hoeft. Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk.

één maand geleden

Je kan het toch gewoon dan beslissen nog? Als jij zegt ik vind het teveel pijn dan kun altijd alsnog een ruggenprik krijgen

één maand geleden

Het is trouwens ook voor iedereen persoonlijk. Heb heb bij mijn eerste bevalling niks gehad en vond t prima te doen! Maar je weet nooit hoe het gaat he! Misschien gaat t zo snel dat je er niet eens een meer kan krijgen. Of het gaat uren!!! Duren ja dan willen de meeste er toch wel een die ook zeide ik wil er geen. Ik moet wel zeggen dat mijn verloskundige tegen mij zei. Als jij een ruggenprik had gehad was het een lastige bevalling geworden. Dit omdat je niet voelt wat je doet en ook een wee voelt. Ik vond het persen erg moeilijk dus was met een ruggenprik nooit gelukt

één maand geleden

Reactie op Macy92

Ik zeg op dit moment, druk die prik er maar meteen in. Waarom (meer) pijn ...
Ik sta er zo ook in, ben heel dankbaar voor de 2 prikken die ik eerder al heb mogen krijgen. Ik vind weeën verschrikkelijk, bij de eerste heb ik zo afgezien van de pijn dat ik zwart voor mijn ogen zag en me flauw voelde vallen. Heb ook veel respect voor dames die ‘the full experience’ willen maar thanks but no thanks 😂

één maand geleden

Ik zou je met name laten voorlichten over de voor en nadelen en welke opties er zijn. Ik wilde zelf bij de eerste persee thuis bevallen zonder pijnstilling. Uiteindelijk 5 uur durende weeënstorm, bijna 2 uur persen en toen was hij er. Was heftig en pijnlijk maar ik vond het te doen omdat het relatief kort was. Als het veel langer had geduurd was ik denk ik uiteindelijk wel naar het zh gegaan voor pijnstilling. Bij de tweede wil ik ook weer heel graag thuis bevallen, dan heb je gewoon weinig opties. Maar we zien wel hoe het loopt… Ik had trouwens wel een Tens-apparaat, werkte voor mij niet maar hoor er van anderen hele goede verhalen over!

één maand geleden

Ik wilde perse bij de eerste ook medicatie en uiteindelijk ging t zo super snel dat t niet meer kon. (Bevalling duurde maar 4 uur in het totaal, was ook echt niet prettig) maar! Ik ben wel ontzettend voorstander van doen waar JIJ je goed bij voelt. Ga er gewoon open minded in. Laat je voorlichten en kijk dan gewoon wat er gebeurd. Misschien zeg je op dat moment wel: het hoeft niet of ik wil toch andere medicatie dan de ruggenprik. Leg jezelf vooral niet teveel 'regels' op. Alles wat je op dat moment beslist (zonder dat het schadelijk is voor de baby) is goed. Jouw bevalling, jouw lijf, jouw keuzes.

één maand geleden

Reactie op Oostende

Ik sta er zo ook in, ben heel dankbaar voor de 2 prikken die ik eerder al h ...
Haha ja en ik heb het nog niet eens meegemaakt. Maar ik heb niet bepaald een hoge pijngrens. Ik heb niet écht de behoefte om het per se op eigen kracht te doen en wat jij zegt de full experience.

één maand geleden

Hoge pijngrens of niet ik heb ze bij beide bevalling gehad en je word er echt een stuk rustiger van want je voelt de pijn een stuk minder en dat is echt fijn.

één maand geleden

Ik heb het 2x niet gedaan en ben thuis bevallen. Ik vond dit persoonlijk heel fijn. Mijn bevalling van de 2e zou ik zo nog 10x over kunnen doen. De bevalling van de eerste was een stuk pittiger en dan was een ruggenprik best fijn geweest denk ik.

één maand geleden

Ik hoop mijn tweede bevalling ook weer zonder medicatie te kunnen doen. Een ruggenprik zou ik niet snel voor kiezen want beangstigt mij juist. Een tens-apparaat heb ik uitgeprobeerd tijdens mijn eerste bevalling maar vond ik niks.

één maand geleden

Het is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze. Ik ben moeten ingeleid worden op 35 weken met mijn eerste en heb toen gezegd dat ik aandelen wou in ruggenprikken omdat ik zo’n fan was 🤣 ben het dus deze keer ook van plan! Maar altijd doen waar jij je fijn bij voelt 🥰

één maand geleden

Ik zou vooral van te voren even goed voorbereiden op de verschillende opties van pijnstilling, een ruggenprik is zeker niet de enige. Ik heb bij m'n vorige bevalling wel een ruggenprik gehad en was er ook wel blij mee, het gaf even wat rust. Maar het is niet zo dat je dan niks meer voelt (althans bij mij), en dat willen ze ook niet want dan kan je minder goed persen enzo. Wel vond ik het ook best heftig het zetten van die prik, het is echt niet zomaar even een prikje. Heb ook nog dagen een soort beurse rug gehad waar die prik was gezet. Dus ik zou vooral zeggen bereid je voor wat de opties echt inhouden, en tijdens de bevalling laat het gewoon gebeuren!

één maand geleden

Mijn ruggenprik was niet goed gezet waardoor ik nog wel alle pijn had maar van het ziekenhuis niet meer uit bed mocht. Dus niet veel andere houdingen aan kunnen nemen. Van 13u tot 00u op bed gelegen, was kapot vd rugpijn! 2e keer wilde ik dus echt geen ruggenprik meer. Toen zonder pijnstilling bevallen in bad. Veel bewogen en in 4,5u bevallen 👍🏻 Nu nr3 ga ik weer voor een badbevalling. Mocht het echt niet te doen zijn dan een morfine pompje denk ik.