28 Reacties

12 dagen geleden

Salade is geen probleem in de zwangerschap

12 dagen geleden

Reactie op Sunfield

Salade is geen probleem in de zwangerschap
Heb je de zwangerschap hap app al gedownload. Ik eet iig regelmatig salades

12 dagen geleden

Reactie op Sunfield

Salade is geen probleem in de zwangerschap
Het gaat om de toxoplasmose die op salades kan zitten als het niet of goed genoeg gewassen is

12 dagen geleden

Reactie op Sunfield

Heb je de zwangerschap hap app al gedownload. Ik eet iig regelmatig salades ...
Ja maar zo weinig moet echt niet uitmaken.

12 dagen geleden

Ik zou je laten testen op toxoplasmose! Ik neem aan dat je uit Nederland komt? Je kan gewoon aan je vk vragen of je daarop getest kan worden. Als je immuun bent, zal je je minder zorgen maken!

12 dagen geleden

Reactie op UmmBanaat

Ik zou je laten testen op toxoplasmose! Ik neem aan dat je uit Nederland ko ...
Oh echt kan dat zomaar? Dat wist ik niet. Kan ik al gelijk toxoplasmose hebben opgelopen van het verhaal wat ik hierboven typte?

12 dagen geleden

Heb je hier wel ook al met je vk of iemand anders over gesproken? Want dat lijkt me verstandiger dan het (alleen) hier vragen. Het klinkt redelijk problematisch namelijk hoeveel zorgen je maakt. Een restaurant heeft hoge standaarden wat betreft hygiëne. Dus in NL kun je er echt vanuit gaan dat sla goed gewassen is. En dan zelfs een was de sla van je bord gehaald en heb je er niks van gegeten. Dan gaat het echt heel ver dat je je hier alsnog dermate zorgen over maakt. Het zou jezelf veel meer rust geven om dit meer los te laten. De (al dan niet onbewuste) stress die je hierover ervaart is vele malen slechter voor de baby. Ik zou juist daaraan werken.

12 dagen geleden

Ik heb het in Spanje bij een privekliniek laten testen en blijk nog geen toxoplasmose te hebben gehad. Ik ben er dan ook erg voorzichtig mee. Ik kies dus ook gerechten zonder rauwkost of vermeld het erbij. Soms zit er onvoorzien toch een blaadje sla op, dat leg ik dan gewoon aan de kant en de rest eet ik dan nog wel op hoor! Zoals jij het omschrijft zou ik het gerust eten en de meeste mensen zullen mij al extreem vinden. (Ben helaas mijn eerste kindje verloren, niet door eten, maar daar gaat het nu ook echt niet op mis als het aan mij ligt!).

12 dagen geleden

Reactie op Macy92

Heb je hier wel ook al met je vk of iemand anders over gesproken? Want dat ...
Ja al wel over gesproken, het enigste wat ik dan krijg is advies. Maar dit vind ik alsnog wel lastig dan… heeft denk ik gewoon met mijn autisme te maken. Maar fijn dat je mij gerust stelt, dankjewel. Ik heb de sla inderdaad niet op, maar mijn eten lag er wel in, vandaar mijn zorgen

12 dagen geleden

Poeh wat lijkt me dat lastig als je een vorm van autisme hebt en dat je lichaam verandert en je ineens op vanalles moet letten. Goed dat je het aangeeft ook. Heel veel sterkte, ik hoop dat je ook wat mensen op je heen of je VK hebt om deze gevoelens kwijt te kunnen en dat je zelfvertrouwen in deze nieuwe situatie mag gaan groeien. Dat zou ik je van harte gunnen! Ik eet zelf gewoon salade die voorgewassen is uit de supermarkt. Dat gaat goed. Ik denk dat in dit geval je kans op kruisbesmetting nihil is en dat de kans op besmetting sowieso al nihil is, dus maak je maar geen zorgen!

12 dagen geleden

Reactie op Felina1985

Poeh wat lijkt me dat lastig als je een vorm van autisme hebt en dat je lic ...
Wat een lieve reactie zeg, heel erg bedankt. Dankjewel 😘

12 dagen geleden

Reactie op Fuerte

Ik heb het in Spanje bij een privekliniek laten testen en blijk nog geen to ...
Ja wellicht dat ik dat ook nog wel ga doen.. bedankt voor je geruststelling. Wat ontzettend erg zeg… hoe gaat het nu met je?

12 dagen geleden

Reactie op GenereuzeOlijf675294

Oh echt kan dat zomaar? Dat wist ik niet. Kan ik al gelijk toxoplasmose he ...
Tegen mij zeiden ze bij eerste als je altijd in huis met tuin hebt gewoond en huisdieren hebt. De kans groot is dat je immuunt. Je moet gewoon vragen! Ik woon nu in buitenland en hier is standaard dat je hierop getest wordt.

12 dagen geleden

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, zelfs niet als je de salade WEL gegeten hebt. Jij en je baby zijn oké.

12 dagen geleden

Je kan salades gewoon eten hoor. Ook al is het iets minder goed gewassen. De kans dat er iets is is zo klein. Probeer ook te genieten. Deze stress is echt niet goed voor je kindje. Is nergens voor nodig.

12 dagen geleden

Reactie op GenereuzeOlijf675294

Ja wellicht dat ik dat ook nog wel ga doen.. bedankt voor je geruststelling ...
Deze zwangerschap is wel gevuld met angst, maar ook met hoop. Ik begrijp je zorgen om het eten wel heel goed. Soms vast onterecht en onnodige stress is ook zonde, maar uiteindelijk moet jij leven met de beslissingen en de mensen die vinden dat je je aanstelt niet. Ik hoop wel dat je steeds wat meer duidelijk hebt voor jezelf wat je wel en niet neemt en daardoor wat meer van de zwangerschap kan genieten!

11 dagen geleden

Ik heb laatst fricandeau gegeten omdat ik niet doorhad dat dat onder het rijtje valt van niet eten. Zelfs daarvan zei de vk dat de kans heeeeel klein is dat de baby er ziek van wordt. Het is namelijk ook nog eens zo dat zelfs als je sla eet wat niet goed gewassen is, de kans heel klein is dat er toxoplasmose in zit en nog kleinere kans dat je baby ziek wordt. Dus zelfs als je een keer iets eet wat “niet mag”, is er niet meteen iets aan de hand.

11 dagen geleden

Reactie op Fox2

Ik heb laatst fricandeau gegeten omdat ik niet doorhad dat dat onder het ri ...
Fricandeau is toch altijd gebraden? Dat in plakjes als beleg zijnde? Of heb je een heel stuk zelf gebakken en was het nog rose van binnen?

10 dagen geleden

Ik ben niet immuun voor Toxoplasmose, ook al heb ik heel mijn leven katten gehad en kattenbakken verschoont en amper groenten en fruit gespoeld in mijn leven. En ik ben er toch al 34. Zelf eet ik gewoon nog steeds slaatjes, maar ik snap dat je het zekere voor het onzekere neemt. Maar dat het naast je eten gelegen heeft en op je bord, daar ga je het echt niet van oplopen.

9 dagen geleden

Ik ben immuun, maar een vriendin niet. Die zei toen tijdens haar zwangerschap, dat als ze het in al die jaren nog niet had opgelopen dat de kans klein was dat ze dit nu in die 9 maanden tijd zou oplopen. Misschien helpt die gedachte jou ook wat?