10 Reacties

6 dagen geleden

Ik heb niet zulke opmerkingen gehad maar mensen denken wel al dat ik verder ben aan de hand van uitsteken baarmoeder/buik. Zolang ik hoor dat alles oke is, ga ik mij geen zorgen meer proberen te maken. Als er iets is horen we het zelf wel. De zwangerschap helpt me wel leren dat we nergens controle over hebben en het komt zoals het komt en dat het bij iedereen anders verloopt, ook qua groeisnelheid. Hopelijk is alles goed. Hou ons maar op de hoogte :)

6 dagen geleden

Ik ben nu 17+4 Mijn baarmoeder is ook boven mijn navel,kreeg een paar keer te horen dat mijn kindje best wel groot is,terwijl ik klein ben 😄 Ze gaan bij 20 weken echo bepalen of ze goede uitgerekende datum gezet hebben,vind heel gek,omdat wij IVF wondertje hebben.Lijkt mij dat je dan echt alles precies zal moeten weten 😁maar we horen het wel

6 dagen geleden

Mijne was rond de 14 weken ook al bij mijn navel. Maar ik heb een twee hoornige baarmoeder waarbij het kindje in de rechterkant zit. Geen idee of dat iets uitmaakt🤷🏼‍♀️

6 dagen geleden

Mijn baarmoeder loopt ook voor. Bij de 1e zwangerschap maakte de verloskundige zich er zorgen om. Extra controles gehad en toen was er niets aan de hand. Bij deze zwangerschap loopt m'n baarmoeder weer voor, maar hoort het blijkbaar bij m'n lichaam.

6 dagen geleden

Bij mij is het de 2e maar mijn baarmoeder zit ook al bij mn navel, verder geen commentaar op gehad.

6 dagen geleden

Hoe weten jullie waar je baarmoeder zit? Mijn verloskundige is er niet over begonnen 😅 ik ben nu 17+3

6 dagen geleden

Reactie op sandra_26

Hoe weten jullie waar je baarmoeder zit? Mijn verloskundige is er niet over ...
Ik kan het sowieso zelf heel goed voelen omdat mijn baarmoeder heel erg aan de voorkant ligt en bij iedere controle checkt de vsk het door zelf ook even te voelen☺️

6 dagen geleden

Reactie op sandra_26

Hoe weten jullie waar je baarmoeder zit? Mijn verloskundige is er niet over ...
Als je met de toppen van je vingers over je buik heen rolt dan moet je als het goed is een rand voelen! Dat is dan je baarmoeder.

6 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap groeide de baarmoeder ook sneller dan gemiddeld. Dochter zonder problemen geboren met 3800 gram.

5 dagen geleden

Had ik ook! Maar verloskundige zei er niks over. Dacht later dat het misschien kan komen omdat ik klein ben (1.60m), waardoor de afstand tussen het schaambot en de baarmoeder korter is, en je relatief sneller hoog zit met je baarmoeder? Maar geen idee of jij ook klein bent en sowieso eigenlijk niet of mijn theorie klopt hoor. 😌 Ons kindje zelf was bij de 20 weken echo overigens qua groei net ietsje onder gemiddeld. En ik word ook nog op suiker geprikt (ivm diabetes van mijn broer), begreep dat je er niet per se symptomen van hoeft te hebben. Tegelijkertijd hoeft iets bovengemiddelde groei denk ik ook helemaal niet te betekenen dat je het hebt hoor. Maar toch fijn om te checken, lijkt me. Hopelijk allemaal in orde ❤️