20 Reacties

3 maanden geleden

Bij mij heeft het in ieder geval de scherpe randjes eraf gehaald, ik hoef niet meer zo vaak over te geven. Slik er 2 per dag nu nog

3 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Bij mij heeft het in ieder geval de scherpe randjes eraf gehaald, ik hoef n ...
Wat fijn, hoever ben jij?

3 maanden geleden

Ik ben nu precies 8 weken

3 maanden geleden

Ja! Ik ben echt tegen het slikken van medicatie vooral als er een kleintje in me buik groeit. Maar bij mijn eerste zwangerschap was ik 9 kilo verloren aan al het spugen in me eerste trimester. Uiteindelijk dit op verzoek van de huisarts gekregen en geen last meer van gehad. Nu met de tweede ervaar ik precies hetzelfde maar omdat ik het wil voorkomen nog meer kilo’s kwijt te raken en elke dag misselijk te voelen, heb ik dit weer van de huisarts gekregen. Het gaat een stuk beter met me! Slik het twee daags. Ik ben nu 7+5

3 maanden geleden

Ja! Ik moest bij de eerste zwangerschap een uur voor ik moest opstaan een pilletje nemen en dan kon ik ‘s ochtends wat kleins eten. Scheelde al veel om de dag niet kotsend te beginnen. Vanmorgen eerste pilletje weer genomen helaas.

3 maanden geleden

Hier werkte Suprimal vorige zwangerschap echt niet voor mij. Emesafene hielp iets beter, gingen minder overgeven maar bleef wel net zo misselijk. Nu gelukkig nog niet nodig maar ben ook nog erg vroeg… 🤞🏻

3 maanden geleden

Ik heb het toevallig net opgehaald. Alleen ik moet hem savonds innemen, maar het werkt 8 uur. Dus ik snap dat niet helemaal. Bij mijn 1e zwangerschap had ik emesafene dat hielp wel. Vanavond 1e pilletje. Hopelijk werkt het wsnt vrijdag gaan we een weekje weg.

3 maanden geleden

Reactie op Bella01

Ik heb het toevallig net opgehaald. Alleen ik moet hem savonds innemen, ma ...
Ik moet hem inderdaad ook ‘s avonds innemen! Van de apotheek begreep ik dat dat standaard het eerste advies is. Ik was ‘s nachts ook veel misselijk waardoor ik niet sliep, daar hielp het voor mij erg goed voor. ‘s ochtends kon ik dan wel eten en was ik niet meteen misselijk. Bij mij kwam de misselijkheid rond de middag dan weer in alle hevigheid opzetten waardoor ik ‘s middags en ‘s avonds amper kon eten en drinken. Ik heb toen de apotheek gebeld om te overleggen en zij gaven aan dat ik dan om de 12u een pilletje in kon nemen. Nu slik ik het dus voor het slapen en ‘s ochtends en gaat het echt een stuk beter. Wel nog met vlagen misselijk maar niet meer zo erg dat ik niet kan eten.

3 maanden geleden

Reactie op SleepingBakery

Ik moet hem inderdaad ook ‘s avonds innemen! Van de apotheek begreep ik dat ...
Bedankt voor je verhaal. Dan neem ik het vanavond ook in en dan even kijken hoe het gaat en anders neem ik idd ook 2. Misschien dat ik dan een extra doosje haal, aangezien we op vakantie gaan vrijdag. Duimen dat de misselijkheid dan te doen is haha. Maar jouw verhaal geeft me hoop!

3 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties allemaal! Ik ben de eerste zwangerschap ook erg misselijk geweest, maar heb toen de medicatie kunnen laten liggen omdat ik genoeg rust nam & in de ziektewet zat. Nu heb ik een klein meisje rondlopen en ben ik nog aan het werk, dus ik heb vanmiddag het eerste pilletje genomen (rond 12:00). Nu ruim 3,5 uur verder ben ik helaas nog steeds wel misselijk.. En vooral heel erg moe.

3 maanden geleden

Ik slik het nu een paar dagen voor het slapen gaan, en merk wel dat het er voor zorgt dat ik in ieder geval wat kan eten in de ochtend. En dit zorgt wel voor een betere start. Maar men ik word er zo slaaperig van..

3 maanden geleden

Reactie op Bella01

Bedankt voor je verhaal. Dan neem ik het vanavond ook in en dan even kijken ...
Ja, als het helpt zou ik inderdaad zorgen dat je extra achter de hand hebt! Ik heb dit weekend 5u in de auto gezeten en toen was ik wel een paar keer flink beroerd. De afgelopen 2 dagen goed rust gehouden en ik voel me vandaag eindelijk weer een beetje mens. Hopelijk gaat het voor jou ook helpen. Veel plezier op vakantie! ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Bij mij heeft het in ieder geval de scherpe randjes eraf gehaald, ik hoef n ...
Hoeveel tijd laat je ertussen? Ik heb vanmiddag om 12:00 één genomen.. helaas nu weer heel misselijk en heeft het sowieso niet weggehaald. Maar wanneer mag ik er weer 1?

3 maanden geleden

Suprimal deed deze zwangerschap helaas niks bij mij. Slik nu een combinatie van Primperan en Emesafene. In totaal 3x per dag. Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, maar nu kan ik in ieder nog een klein beetje functioneren. Wel zo handig met een kleintje van 1,5.

3 maanden geleden

Hoeveel tijd laat je ertussen? Ik heb vanmiddag om 12:00 één genomen.. hela ...
Het beste is er 1 om 08:00 te nemen en de volgende weer om 20:00

3 maanden geleden

Reactie op lh2022

Suprimal deed deze zwangerschap helaas niks bij mij. Slik nu een combinatie ...
Nou precies dat.. ik heb ook een dochter van 1,5. Vorige zwangerschap wilde ik geen medicatie, maar ik kan nu bijna niet anders.

3 maanden geleden

Nou precies dat.. ik heb ook een dochter van 1,5. Vorige zwangerschap wilde ...
Ik heb bij mij dochter ook Primperan en Emesafene geslikt. Wel in mindere mate als nu (maar nu een tweeling zwangerschap). Mijn dochter is gelukkig kern gezond!

3 maanden geleden

Reactie op lh2022

Ik heb bij mij dochter ook Primperan en Emesafene geslikt. Wel in mindere m ...
Wauw een tweeling! Gefeliciteerd 💕 Helpt dit nu goed bij je? Ik ben met de Suprimal alsnog hartstikke misselijk.. maar dit heeft hetzelfde bestandsdeel als Emesafene toch? Die heb ik nog in huis.

3 maanden geleden

Wauw een tweeling! Gefeliciteerd 💕 Helpt dit nu goed bij je? Ik ben met de ...
Dankjewel! De Emesafene heeft alleen als toevoeging vitamine B6 vergeleken met Suprimal. Primperan haalt bij mij echt de scherpe randjes er vanaf waardoor ik in ieder geval een beetje voor mijn dochter kan zorgen. Ik slik nu rond 07:00 Primperan, rond 16:00 Primperan en dan voor het slapen rond 23;00 Emesafene voor de nacht. Niet ideaal, maar het werkt wel!