2 Reacties

één maand geleden

Hier ook afwijkende metingen. Niet het hoofdje maar een dieperliggende neusbrug en twee cystes in de hals. Afgelopen maandag naar het AMC geweest maar nog niet veel wijzer gezien de kleine totaaaal niet wou meewerken.

één maand geleden

Vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde. Was een stressvolle zwangerschap omdat het hoofdje steeds te klein werd gemeten (tussen p1 en p3). Kindje zelf leek eerst oké maar vanaf 28 weken moest ik rust houden omdat kindje ook te klein zou zijn. Veeeel extra controles in ziekenhuis en bij verloskundige, ene keer leek het mee te vallen, andere keer was ze weer veel te klein. Daardoor was het allemaal niet ontspannen, en is er zelfs gesproken over inleiden. Ik heb uiteindelijk in overleg met verloskundige wel mijn eigen gevoel gevolgd en zelf had ik vertrouwen in mijn kindje. Uiteindelijk met 40+6 geboren en ze was inderdaad klein (p3, dus dysmatuur) maar deed het ontzettend goed. Het is een ontzettend actieve, sociale peuter die qua ontwikkeling ook helemaal goed loopt. Dus niks aan te merken, en alles helemaal goed gekomen! Laat je vooral niet gek maken nog. Het is nog zo klein en 1mm verkeerd meten kan zoveel verschil maken.