9 Reacties

één maand geleden

Ik heb een paar weken terug ook de flucanozol 150 mg gehad en de klachten waren binnen 24 uur over.

één maand geleden

Reactie op LizHaJa

Ik heb een paar weken terug ook de flucanozol 150 mg gehad en de klachten w ...
Ja hier dezelfde ervaring. Ik was er erg blij mee, hierna ook geen klachten meer gehad. Het is iig belangrijk dat het behandeld is voor de bevalling. Anders kun je het doorgeven aan je kind. We hebben nog even tot die tijd ;) Minderen van suiker en probiotica kun je allemaal overwegen als je de infectie behandeld hebt. Maar tot die tijd zou ik niet gaan experimenteren met dingen die niet bewezen werkzaam zijn en gewoon naar het advies van de huisarts luisteren.

één maand geleden

Nog 1 ander ding. Soms zie je ook dat bij vrouwen die regelmatig een vaginale schimmelinfectie hebben de partner een rol speelt. Die kan namelijk de schimmel bij zich dragen zonder dat het duidelijke klachten geeft. Dus misschien zou je nog eens aan je huisarts kunnen vragen of het slim is dat je partner ook een keer zo’n pil neemt

één maand geleden

Reactie op aene

Nog 1 ander ding. Soms zie je ook dat bij vrouwen die regelmatig een vagina ...
Ja ik denk ook dat het belangrijk is als je partner ook behandeld wordt.Anders blijf je tobben.En ik zou ook nemen war de dokter jou gegeven heb ,dan ben je er zo vanaf.Schimmels gedeien graag op suiker ,dus je zou kunnen proberen dat te minderen en het help echt.

één maand geleden

Reactie op aene

Nog 1 ander ding. Soms zie je ook dat bij vrouwen die regelmatig een vagina ...
Mijn partner heeft inderdaad al meerdere keren gesmeerd met de creme en dat hielp voor mij helaas ook niet bij mij. Ga dan toch de fluconazol maar proberen morgen. Ik wil er inderdaad wel echt graag van af, maar vond het ook eng met alles wat je leest en ben ook bang voor bijwerkingen. Het is mijn eerste zwangerschap en merk dat ik dit soort dingen gewoon echt heel spannend vind allemaal.

één maand geleden

Hoi! Bij mijn vorige zwangerschap ook van de een in de andere infectie gerold, super vervelend. Ook tijdens bevalling achteraf, gelukkig viel de spruw erg mee. Veel middelen gebruikt (gyno en antibiotica). Puur hormonaal, want direct na de bevalling jarenlang geen enkele klacht meer gehad. Nu zwanger, ik draag alleen rokken en nog geen infectie gehad 🤞(19 weken) ik ga op advies een homeopaat spreken. Kijken of ik nog meer kan doen om het te voorkomen. Succes, ik hoop dat je ook een manier vindt die bij je past en de klachten weg gaan!

één maand geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik er ook last van. Kreeg de tip om ook probiotica te gebruiken. Bij mij is het uiteindelijk weg gegaan. Geen idee of het daardoor kwam, maar het zou je altijd kunnen proberen. Ik gebruikte die van golden naturals. Succes!

één maand geleden

De huisarts zei bij mijn vorige zwangerschap: ja dat hoort er nu eenmaal bij en moet je misschien dan accepteren. Ik had ook chronische blaasontsteking en liep daarvoor bij een bekkenfysio. Zij gaf mij de tip om, indien je seks hebt, latex vrije condooms en “stimilu8 waterbasis lube” te gebruiken. Daarna geen last meer gehad van schimmelinfecties tijdens de zwangerschap.

één maand geleden

Hoi! Snap dat je het spannend vindt. Maar als de huisarts het voorschrijft mag je erop vertrouwen dat het oké is. Als ik jullie was zou ik het beide (dus je partner ook) tegelijkertijd gebruiken. Anders is de kans groot dat jij het weer krijgt als jullie seks hebben. Daarnaast is minderen in suiker altijd een goed idee en kan je ook probiotica veilig nemen tijdens de zwangerschap. Hoeven ook geen speciale supplementen te zijn overigens, kwark/yoghurt/kefir does the job! :) Als ik jou was zou ik dus voor een en-en-en benadering gaan. Dan heb je de grootste kans dat het weggaat en wegblijft! Succes 😘