Ik heb nu al een hele periode last van een vaginale schimmel infectie. Ik was hier altijd al gevoelig voor, maar sinds mijn zwangerschap gaat het niet meer over. Normaal gaat het meestal vanzelf weer weg. Inmiddels ben ik vandaag precies 20 weken zwanger. Ik heb de producten van canesten gyno al een aantal keer geprobeerd maar dat werkt helaas ook elke keer maar tijdelijk . Nu heeft de dokter mij eenmalig fluconazol 150 mg voorgeschreven. Ik heb het meermaals nagevraagd of deze veilig te gebruiken zou zijn tijdens de zwangerschap en dit zou het geval zijn, maar toch heb ik er geen fijn gevoel bij en ben ik bang voor de bijwerkingen. Nu las ik ook veel over het minder met suiker en het gebruik van probiotica. Ik zou dit wel willen proberen alleen zit ik dus heel erg te twijfelen waar ik goed aan doe. Mijn man heeft het liefst dat ik de fluconazol gewoon neem, maar ik vind dit toch te spannend en ben bang dat dit ook niet gaat werken en dat ik weer terug bij af ben. Ik zou graag meer ervaringen willen horen over de fluconazol of het minder van suiker en het gebruik van probiotica tijdens de zwangerschap. Ik was ook benieuwd of je dit kan gebruiken ik combinatie met multivitamine, maar zie dit nergens terugkomen.