23 Reacties

één maand geleden

Ik werk nu 28 uur (3,5 dag) en wil ouderschapsverlof opnemen voor 4 uur per week waardoor ik 3 dagen ga werken. En ik wil 6 weken van te voren met verlof en dan eigenlijk vakantie opnemen tussen bevallingsverlof en zomervakantie waardoor ik pas na de zomer weer hoef te werken. Hoop heel erg dat mijn werkgever hiermee akkoord gaat!

één maand geleden

Ik ga proberen om door te werken tot 36 weken. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan, die kwam met 36.3🙈 maar als ik met 36 weken met verlof ga, heb ik waarschijnlijk aansluitend zomervakantie dus zou ik pas 1 september weer hoeven te beginnen (werk in het onderwijs dus alle vakanties krijg ik er bovenop). Het ouderschapsverlof deel ik op, elke week 1dag. Dan zou ik een heel schooljaar kunnen overbruggen ☺️

één maand geleden

Andere situatie hier. Ik werk maar 1 dag en ga de komende 5 maanden afstuderen. Ik moet mijn scriptie eind januari inleveren, een week erna zou mijn verlof met 34 weken ingaan. Nou heb ik nog 10 verlofdagen op te nemen voor juni 25. Dus ik wil eigenlijk aan mijn manager vragen of ik per december mag stoppen, zodat ik die laatste 2 maanden een dag extra voor m’n scriptie heb. Ik heb ook een fysieke baan, dus ik verwacht rond die tijd sowieso al aangepast werk te moeten gaan doen. Dat “risico” valt dan weg! Ik hoop na m’n bevalling te kunnen gaan solliciteren voor een nieuwe baan waar ik vanuit mijn verlof gelijk in kan stromen!

één maand geleden

Ik werk 24 uur, op papier 28 uur. Ik zet nu 4 uur per week onbetaald ouderschapsverlof in. Ik wil er 6 week van te voren uit, vorige keer ook gedaan en was er toen ook enorm aan toe. Ik ga er vanuit dat ik voor mijn verlof geen vakantiedagen meer opneem, dus zal heel wat uren overhebben na mijn verlof. Dus ik zou het liefst die achter mijn verlof aan plakken zodat ik pas na 4 a 5 maand weer aan het werk hoef. Ik vond de vorige keer na 3 maand echt heel vroeg... daarna wil ik weer 4 uur per week betaald ouderschapsverlof inzetten tot de baby 1 jaar is 😀 maar moet er nog even goed voor zitten en puzzelen ivm de zomervakantie ook, die komt er gezellig achteraan en wij gaan altijd met de schoonfamilie, dus zitten wel aan een bepaalde week vast.

één maand geleden

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Daarna zou ik dus 10 weken hebben, hier plak ik 9 weken ouderschapsverlof en vervolgens 3 weken zomervakantie achteraan. Ik ga dus pas weer half augustus werken als de kleine 5 maanden is. Ik werk ik het ziekenhuis en die vult de 9 weken ouderschapsverlof aan tot 100% salaris ipv de 70% die je normaal krijgt 😁.. Hierna ga ik 24 uur werken, maar omdat ik nog redelijk veel PLB uren heb ga ik de eerste maanden elke maand 1 a 2 dagen opnemen zodat ik maar 20 uur hoef te werken 😊

één maand geleden

Ik ging vorige zwangerschap 6 weken eerder met verlof en dat ga ik nu weer doen; je hebt aan het eind 0,0 motivatie meer om te werken. En ik heb in totaal 9 maanden verlof gehad; vakantiedagen en betaald ouderschapsverlof ingezet achter elkaar. Nu elke woensdag vrij door onbetaald ouderschapsverlof. Ik ga het deze keer weer zo doen!

één maand geleden

Vorige zwangerschap 4 weken van te voren gestopt. Ga ik nu weer doen. Heb je langer na de bevalling. Bij mij op t werk mag je er geen vakantiedagen achteraan plakken. Eerst even weer terugkomen. Ik heb toen 1 jaar lang 1 dag in de week als ouderschapsverlof gehad. Ga nu weer precies t zelfde doen

één maand geleden

Ik ben er nog niet over uit dus ik lees graag mee. Mijn gevoel zegt nu dat ik na 3 maanden werken echt te vroeg vind, ze zijn dan nog zo klein. Maar mijn moeder vertelde me gister dat ze het juist heel fijn vond om op een gegeven moment weer te gaan werken omdat de muren een beetje op haar af kwamen. Scheelt wel dat zij 2 dagen per week werkte en ik straks waarschijnlijk 3. (werk nu 32 uur maar wil graag naar 24 of 27 uur verdeeld over 3 dagen) Ik lijk érg op m'n moeder dus kan me helemaal voorstellen dat ik dit straks ook heb, maar dit is mijn eerste kindje dus nog geen idee hoe ik het straks allemaal ga ervaren! Ik wil wel tot 4 weken tot de uitgerekende datum blijven werken denk ik, ik vind m'n werk erg leuk. Maar hoe ik het erna wil weet ik dus nog niet.

één maand geleden

Ik ben zwanger van onze tweede. Bij onze eerste ben ik gaan werken (3 dagen) toen ze 4 maanden was en dat vond ik persoonlijk echt nog te vroeg en niet te combineren: compleet overweldigend en alles in me schreeuwde dat ik nog bij mijn baby moest zijn. Heb toen nog even minder gewerkt. Ik heb door deze ervaring er nu al heel goed over nagedacht. Ik ben nu van plan om na de geboorte 4.5/5 maanden thuis te zijn en dus die 9 weken er volledig aan te plakken en eventueel vakantiedagen tot ik op die ongeveer 5 maanden zit. De eerste 1.5 maand werk ik 2 dagen ipv 3 en is onze baby dan enkel bij mijn vriend of mijn ouders. Daarna start er 1 dag rustig opvang en ga ik over naar 3 dagen werken.

één maand geleden

Ik ben ook zwanger van de tweede. Nu 32 uur werken met 4 uur ouderschapsverlof (dus officieel nog fulltime) en vind het heerlijk! Ik geniet ook écht van mijn werk. Vorige zwangerschap met 32 weken naar kantoor gegaan vanwege mijn fysieke werk en vanaf 36 weken zwangerschapverlof. Ik was blij dat ik na het bevalverlof weer kon werken. Ga het weer op deze manier doen.

één maand geleden

Reactie op Snoesjes

Ik ging vorige zwangerschap 6 weken eerder met verlof en dat ga ik nu weer ...
Misschien een stomme vraag, maar waarom 1 dag minder werken ipv 1 dag onbetaald ouderschapsverlof?

één maand geleden

Reactie op LS5236

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Daarna zou ik dus 10 weken hebben, h ...
Dit klinkt geweldig!

één maand geleden

Reactie op Assepoester89

Misschien een stomme vraag, maar waarom 1 dag minder werken ipv 1 dag onbet ...
Geen stomme vraag! Je behoudt dan je contracturen, wat nu al voordelen bij mij biedt. Ik heb die dag ontbetaald ouderschapsverlof totdat ik weer met zwangerschapsverlof ga en dan krijg ik dus weer uitbetaald voor 4 dagen ipv 3. En in sommige gevallen wordt je pensioen verder opgebouwd nav je contracturen.

één maand geleden

Ik werk 27u op een kdv. Ik ga met verlof met 34 weken en neem ook nog 2weken verlof eerder op. Ik ga dus met 32 weken met verlof. Na mijn verlof heb ik ook nog eens 2 weken opgenomen. Dus ga weer werken na 12 weken. Daarnaast neem ik voor een jaar een dagje ouderschapsverlof op. 9 weken 75% uitbetaald daarna onbetaald. Wij kunnen dit prima doen en ben daar heel dankbaar voor. Na 3 jaar van veel ellende, miskramen en telleurstelling vind ik het belangrijk om mijn kindje het eerste jaar zo veel mogelijk zelf te zien opgroeien ❤️ Mijn werkgever vind het allemaal goed, en vind t juist fijn dat ik alles zo vroeg al weet zodat zij daar op kan inspelen met vervanging.

één maand geleden

Ik had vorige keer tot 4 weken van te voren gewerkt, tot 37.0 maar kind kwam al bij 39.0 (werkte toen fulltime) dus vindt voor deze keer dat wel te kort 14 dagen maar voor de bevalling, zeker omdat ik al een peuter heb. zit nu te denken aan 5 weken van te voren ( werk nu 32 uur) want wil zo graag mogelijk daarna langer vrij + die 9 weken er achteraan plakken

één maand geleden

Ik stop 4 weken van tevoren dat zou dan 2 februari zijn en wil verlof opnemen zowel bevallingsverlof als gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof tot en met 3 augustus 😁 lekker lang met de kleine thuis. Valt ook net in de zomervakantie zou dan toch vakantie op moeten nemen.

één maand geleden

Ik ga met 35 weken met verlof en neem dan zoveel mogelijk achter elkaar op. Ga proberen in totaal zeker 6 maanden vrij te zijn. Vorige zwangerschap ook gedaan en ik vond dit zelf heel fijn, weer 4 dagen gaan werken vond ik heel pittig in combinatie met de vermoeidheid van een newborn.

één maand geleden

Heeft iemand een link of overzicht met waar we allrmaal recht op hebben. Dan worden alle reacties hier me ook wat helderder 😅

één maand geleden

Ik heb al 2 dames dus ga het niet al te gek maken, 4 weken van te voren met verlof en op maandag zet ik mijn betaald ouderschapsverlof in (binnen 1 jaar moet dit namelijk op zijn, maandag was sowieso een vrije dag dus mooi dat deze nu ook betaald wordt) daarna heb ik nog per kind 8 jaar recht op onbetaald verlof. Wellicht dat ik iets langer met verlof blijf maar dat zie ik dan wel.

één maand geleden

Reactie op Mosan21121994

Heeft iemand een link of overzicht met waar we allrmaal recht op hebben. Da ...
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/rechten-regels-verlof/verlof-bij-zwangerschap#/