Hey,
Ik ben nu 17 weekjes en bij 16+1 dacht ik de baby voor het eerst te voelen (placenta ligt volledig achter). Mijn baarmoeder komt nu iets boven mijn navel uit. Dit is ons eerste kindje dus ik kan het gevoel nog niet helemaal plaatsen en iedere keer als ik het heb gevoel twijfel ik weer haha. Ik omschrijf het iedere keer als een soort trillend spiertje?! Ik hoor veel over vlinder gevoel en plopjes maar die herken ik niet perse. Het voelt eerder als echt een trillend spiertje in mijn onderbuik voor een korte paar seconde en daarna is het weer weg. Dit gevoel heb ik ook niet dagelijks maar heb het denk ik nu een stuk of 5 keer duidelijk gevoeld en soms keren waarbij het zo licht was dat ik niet zeker weet of het de baby is.
Op dit moment voel ik toevallig een licht tikje (plopje?) aan de binnenkant net alsof het mijn darmen zijn alleen voel ik het precies op de plek waar de kleine zit.
Zou dit echt de baby zijn? Of kunnen het toch je darmen zijn?
Ben heel benieuwd:)
Jaa wat jij beschrijft dat voel ik ook alleen dan sinds 15 weken. Het lijkt net of iemand mij van binnen kietelt. Heb dit meerdere malen per dag, elke dag. Kan niet anders dan dat de baby is :) bij jou dus ook
Ook hier herkenbaar! Ik voelde het eerst als veegjes/plopjes, maar na een tijdje begon ik inderdaad ook te voelen wat ik naar anderen omschrijf als een trillend spiertje!