14 Reacties

één maand geleden

Haha leuke vraag! Geen idee of het echt zo is, maar bij mijn dochter hadden we in het begin inderdaad altijd een shirt/trui over de romper omdat dat nodig was voor de warmte (januari baby). Toen het echt warm werd hadden we inderdaad regelmatig alleen romper+ broekje, dus dan geen shirt/trui erover. Dus dan is zo’n setje natuurlijk leuk omdat het er toch ‘af’ uit ziet 😊. Dat was overigens wel echt pas later, maar wij hadden een meisje dat het snel koud had. Ze is van januari, ik denk dat we dat vanaf mei hadden ofzo? 🤔 dus niet in maat 56 in ieder geval. Fijne romper tip voor in het begin: overslagrompers omdat die niet over dat kleine hoofdje hoeven. De bamboo rib van de Hema vonden wij de aller fijnste!

één maand geleden

HHahaha bij mijn eerste wist ik ook niet hoe t moest, ik had asl geboorte pakje naar t ziekenhuis een romper over een romper omdat het inderdaad een setje was van een romper met bijpassend broekje. Ik werd in het ziekenhuis uit gelachen, want een romper bij een mini mini aandoen is echt een uitdaging en ik had besloten dat het er dus ook nog eens twee moesten zijn 🤣 dus tip van flip, niet 2 rompers over elkaar 🤣🤣

één maand geleden

Ik heb regelmatig onze kleine man 2 rompers aangetrokken omdat die overslagrompers veel makkelijker aangaan dan een shirt of trui. En een beren pak is ook echt een dikke aanrader voor in de winter! Ideaal om aan te trekken en ze blijven lekker warm buiten.

één maand geleden

Heel erg herkenbaar hahaha. Ik heb dit dus ook! Maar ook omdat het maart is wat heb ik dan nog nodig? Winterslaap zak of toch niet meer? Dat met kleding heb ik dus ook 😂 zoveel vragen hahaha Ik zorg er maar gewoon voor dat het in huis is en anders is het ook zo besteld en de volgende dag meestal wel geleverd. Zoveel vragen idd 😂 ik ga die tip die hier als antwoorden staat wel meenemen. Sws overslag rompers en geen twee rompers over elkaar 😆

één maand geleden

Reactie op Stephke321

Heel erg herkenbaar hahaha. Ik heb dit dus ook! Maar ook omdat het maart is ...
Ja dit hè. Maart kan nog heel koud zijn maar ook al best warm. April is helemaal mega onvoorspelbaar, toen mijn man en ik elkaar leerde kennen in april 2018 was het zomerjurkjes weer en heeft het 3 maanden achter elkaar niet geregend terwijl we dit jaar in april geregistreerd partnerschap zijn aangegaan en in onze winterjas naar het gemeentehuis moesten. Ik ben 13 maart uitgerekend dus als ik 2 weken overtijd loop is het al bijna april, maar ja eerder is het nog februari en dan heb je echt nog een winterbaby. Maar dat is sowieso natuurlijk. Je weet nooit van te voren wat het weer gaat doen. Veel mensen die dit jaar eind lente/begin zomer zijn bevallen hadden vast niet gerekend op zoveel kou en regen 😅 gelukkig kan ik veel winterspullen overnemen van mijn schoonzusje, scheelt toch weer een hoop.

één maand geleden

Ik vind babykleding echt hoge wiskunde. Bij mijn dochter deden wij altijd korte mouwen rompers met een truitje en lange mouwen rompers met een vestje die je open kon laten ofzo. Als het gewoon een dun shirt was dan altijd lange mouwen romper er onder.

één maand geleden

Reactie op Claire1907

Ik heb regelmatig onze kleine man 2 rompers aangetrokken omdat die overslag ...
Je hebt ook overslag shirtjes en truitjes! Die vind ik echt ideaal! H&M heeft momenteel leuke

één maand geleden

Mijn (nu nog) jongste is 28 februari geboren. In eerste instantie doe je nog wel 2x lange mouwen over elkaar heen. Het duurt echt even voor ze zich op temperatuur kunnen houden. Je weet natuurlijk niet wat het weer gaat doen. Dus in feite moet 2 rompers over elkaar ook kunnen. Ik vind het zelf wat gek😅 Mijn kinderen hebben overigens vanaf dag 1 maat 56 gedragen (maar mijn vriend en ik zijn beide lang)

één maand geleden

Ik heb een keer een romper met lange mouw gekocht maar vond dit qua aankleding echt verschrikkelijk. Vooral omdat je nog weer een trui of dergelijke met lange mouw er overheen deed. Ik had uiteindelijk alleen maar korte (omslag)mouw romper of zelfs met zo’n spaghetti bandje (voor meisjes dan 😉) ook allemaal wel neutrale kleuren.

één maand geleden

Reactie op Stephke321

Heel erg herkenbaar hahaha. Ik heb dit dus ook! Maar ook omdat het maart is ...
Slaapzak gebruik je vaak in het begin niet, maar eerder dekentjes. Een (dikke) slaapzak aantrekken met die mouwen is echt een gepruts bij zo’n kleintje.

één maand geleden

Ik heb bij mijn eerste kindje heel vaak ‘leuke’ rompers die inderdaad bij de collectie hangen met lange mouwen in plaats van een longsleeve aangedaan! Over een basisromper met korte mouwen heen (die vaak van H&M met overslag). Ik snap niet wat daar moeilijker aan is dan een shirt erover aantrekken. Vond het juist heel veel fijner omdat rompers goed in het broekje blijven en dus niet omhoog kruipen en vervelend op de rug gaan zitten! Dus ga dit voor de baby zeker weer kopen

één maand geleden

Reactie op marloesdr

Slaapzak gebruik je vaak in het begin niet, maar eerder dekentjes. Een (dik ...
Goed om te weten! Bedankt

één maand geleden

Nog een tip: Mijn eerste werd geboren en kon gelijk in maat 56 en zat vrij snel in 62. Al die mooie rompers maat 50 konden ongebruikt weer weg en die van 56 waren amper 1x gedragen. En maat 62 had ik vervolgens het verkeerde seizoen. Niet teveel kopen dus 😅

één maand geleden

Reactie op sienien

Nog een tip: Mijn eerste werd geboren en kon gelijk in maat 56 en zat vrij ...
Haha niet teveel kopen ben ik het mee eens! Dit verschilt zo enorm per kindje. Hier zat ze weken in maat 50 en ook nog heel lang in 56 😄.