19 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb emesafene gekregen ik ben de hele dag door misselijk en savonds gooi ik alles eruit Wilde het eerst niet nemen, i.v.m het autonrijden, afgelopen dagen heb ik ze niet genomen, omdat ik elke dag met de auto op pad moest, nu wij op vakantie zijn neem ik hem wel en het geeft echt verlichting, heb weer lekker kunnen genieten van het eten

2 maanden geleden

Je bent nooit een aansteller! Ik ben bij mijn eerste zwangerschap heel erg misselijk geweest en heb toen te laat aan de bel getrokken achteraf. Ik kreeg medicatie tegen de misselijkheid. Die haalde het scherpe randje er van af. Maar mijn lichaam was zo op en ik raakte tijdens de zwangerschap in een depressie. Gelukkig kwam dat allemaal goed toen ik bevallen ben. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en werd ik direct na een week weer heel erg misselijk. Ik heb direct mijn huisarts gebeld voor de medicatie. Ik voelde me echt een piepert, 'poehoe een week misselijk'. Mijn huisarts was juist heel erg blij dat ik op tijd aan de bel trok en ik heb direct medicatie gekregen. Ik hoef nu niet meer te spugen maar ben nog wel misselijk. Tis wel veel verdraagzamer. Kern van dit verhaal: neem jezelf en je gevoel serieus. Je maakt een nieuw mens, dat is niet niets!

2 maanden geleden

Huisarts bellen! Heb ik met m'n eerste zwangerschap ook gedaan. Kreeg toen emesafene voorgeschreven. Viel door al het overgeven af en voor jezelf is het natuurlijk ook niet prettig. Dus gewoon bellen! De emesafene stopt het braken volgens mij. Tenminste bij mij!

2 maanden geleden

Ik heb tijdens mn eerste zwangerschap ook nooit aan de bel getrokken, en dat was de eerste 3 maanden behoorlijk ernstig veel braken veel afgevallen. Dit keer 6 kilo afgevallen, veel braken sinds week 8. Ben zaterdag 10 weken. Vorige week al snel aan de bel getrokken eerst emesafene gekregen zetpil, hielp niet. Afgelopen woensdag weer terug geweest bij huisarts en nu primperan gekregen wat echt goed helpt. Voel me een stuk beter niet meer misselijk. Mag t alleen wel maar 5 dagen slikken, heel benieuwd hoe t daarna weer zal lopen.

2 maanden geleden

Hoi hoi! Het is best een persoonlijke afweging maar ik zou de ‘normaal’ grens trekken als je niet meer in staat bent je dagelijkse taken uit te voeren (werken, huishoudelijke taken etc.). Tuurlijk is het allemaal wat moeizamer maar ‘normaal’ is wel dat je dat zou kunnen blijven doen. Lastig kan ik me voorstellen en hoop dat je je snel wat beter voelt. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap te lang niets gedaan helaas, waardoor ik het emotioneel erg zwaar vond en ik met 16 weken pas medicatie kreeg wat super goed hielp. Achteraf had ik dus niet zo erg hoeven leiden :(, dat vind ik lastig nog steeds!

2 maanden geleden

Reactie op ma94

Ik heb tijdens mn eerste zwangerschap ook nooit aan de bel getrokken, en da ...
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap primperan voor langere tijd geslikt. Zie www.zehg.nl en dat kan prima onder begeleiding!

2 maanden geleden

Je bent geen aansteller. Stel je was niet zwanger dan is 4-5x per dag overgeven toch iets waar je je dag bijna niet mee doorkomt en niet normaal kan functioneren? Als zwangere hoef je dat niet ineens maar eindeloos te verdragen hoor. Ergens hoort misselijk zijn er bij, maar wel binnen het normale gebied: wat misselijk en soms een keertje spugen is ‘normaal’. Zo vaak spugen en je zo ellendig voelen is echt niet maar iets om mee te dealen vind ik zelf. Ik slik al 3 weken medicatie (primperan), zonder spuug ik ook 4-5x per dag en zelfs met de medicatie ben ik constant bezig met kots weg slikken 😑😅.

2 maanden geleden

Toen ik niet meer kon drinken. Ik heb gelukkig niet over moeten geven maar ik was in week 5 zo misselijk dat ik amper kon eten en totaal geen drinken weg kreeg. Ik kon er toen ook al ruim een week bijna niet van slapen. Het werd natuurlijk ook steeds erger door het slaaptekort en het niet eten/drinken. Ik voelde me mega zwak, alsof je een flinke buikgriep hebt gehad. Ik vond het ook heel lastig om te beslissen wanneer ik moest bellen maar ik was na 2 dagen geen seconde van verlichting zo wanhopig dat ik het toen eigenlijk zonder nadenken heb gedaan 😅 van week 3-5 was ik ook al redelijk veel misselijk maar toen ging het nog weg door iets kleins te eten, toen dat niet meer hielp wist ik echt niet waar ik het zoeken moest. Dat ik nog maar 5 weken was speelde ook wel mee want ik had dat nooit nog het hele eerste trimester volgehouden. Achteraf bleek ook dat ik afgevallen was. Ik slik nu al een maand 2x per dag suprimal en het is een wereld van verschil. Vooral in week 7 nog flink misselijk geweest maar wel minder dan zonder de medicijnen. De afgelopen dagen gaat het eindelijk echt beter, ik heb nog wel de medicijnen nodig want ik merk het echt als ik ze bijna in moet nemen maar ik kom de dag veel beter door. Je bent trouwens echt geen aansteller hoor! Misselijkheid hoort er zeker wel tot op zekere hoogte bij maar dat heeft een limiet. Plassen doet ook iedereen maar als je 4x per uur gaat vinden we dat ook niet normaal. Je moet wel een beetje blijven functioneren.

2 maanden geleden

Suprimal is gewoon te koop bij de apotheek. Hoef je niet voor naar de huisarts

2 maanden geleden

Emesafene is bijna hetzelfde als Suprimal, zelfde werkzame stof zit er in. En Emesafene wordt niet meer vergoed. Vandaar dat Suprimal zonder tussenkomst arts ook prima kan, is ook goedkoper dan Emesafene

2 maanden geleden

Dank voor de lieve reacties. Omdat het weekend is ga ik straks denk ik even langs de drogist om te kijken of ze die suprimal hebben en of dat wellicht wat verlichting geeft.. Als het niet gaat kan ik maandag even de huisarts bellen inderdaad. Het is zo echt niet fijn... En ik moet dit nog zeker 3 weken volhouden voor ik de 12 weken voorbij ben!

2 maanden geleden

Reactie op Positiefzwanger

Dank voor de lieve reacties. Omdat het weekend is ga ik straks denk ik even ...
Ja en eerlijk… vaak is de misselijkheid niet ineens weg na week 12. Eerder week 15/16 (of soms zelfs pas tegen week 20). Niet om je bang te maken maar wel om even een realistisch beeld te scheppen. Mijn eerste zwangerschap voelde ik me pas tegen week 17/18 echt weer goed en kon ik pas zonder tegenzin weer eten. Hopelijk gaat het bij jou gewoon sneller hoor, ik heb bij deze zwangerschap nu zelf ook nog die hoop haha 😅

2 maanden geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ja en eerlijk… vaak is de misselijkheid niet ineens weg na week 12. Eerder ...
Haha hoop houden is altijd goed!! Ik heb inmiddels vanmorgen zo'n suprimal genomen. Heb tot nu toe niet gespuugd meer vandaag, maar ben zo moe als een konijn en mijn hoofd doet zeeeer hahaha. Herkennen mensen dit?

2 maanden geleden

Reactie op Positiefzwanger

Haha hoop houden is altijd goed!! Ik heb inmiddels vanmorgen zo'n suprimal ...
Jaaa heel herkenbaar daarvan! Als je het consequent slikt gaat die moeheid zo goed als weg. Je mag ook eerst even niet auto rijden (volgens mijn huisarts toen mocht dat na 5 dagen weer als je het elke dag inneemt)

2 maanden geleden

Ook al is het ‘normaal’ om misselijk te zijn of over te geven tijdens je zwangerschap betekend niet dat je hier ook mee rond hoeft te blijven lopen. Waarom ongemak hebben als er gewoon iets tegen bestaat wat het ongemak verminderd? Ook al verlies je geen gewicht, het eerste trimester is heel veel leuker zonder overgeven. Dus gewoon je verloskundige of huisarts bellen en vragen om tabletten!

2 maanden geleden

Hi! Ik had dit ook en kon niet echt normaal een dag door komen en heb de huisarts gebeld. Ik heb anti misselijkheid medicijnen voorgeschreven gekregen en dat helpt enorm!

2 maanden geleden

Probeer is Suprimal reistabletjes , echt een uitvinding! Gewoon van de drogist en niet schadelijk om lange tijd door te slikken

2 maanden geleden

Hee hier ervaring met HG en 30 keer overgeven op een dag, je kindje komt niets tekort, mijne kwam met 42 weken en 4300 gram 🙈 maarrrr jij bent er zelf ook nog! Het gaat ook om jouw gezondheid, als het voor jou gevoel niet gaat gewoon aan de bel trekken, je hebt niet voor niks een zorgverzekering.

2 maanden geleden

Ik heb de vlk gebeld toen ik met 6 weken al 3,5 kilo was afgevallen