23 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb het hele internet afgeschuimd over dit en ben tot de conclusie gekomen dat elke embryo een kloppend hartje heeft vanaf 5+4. Wanneer het dan ook effectief op de echo te zien is, dat is een ander verhaal en hangt van zoveel factoren af.

3 maanden geleden

Volgens mij rond de 7 a 8 weken. Met mazzel bij 6 weken.

3 maanden geleden

Bij mij heb ik bij 5 weken 5 dagen op z’n vroegst een hartje gezien 😊 hangt ook af van hoe scherp het echo aparaat is hoeveel je kan zien. Maar rond de 6 weken klopy er sowieso als het goed is een hartje

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama1995

Bij mij heb ik bij 5 weken 5 dagen op z’n vroegst een hartje gezien 😊 hang ...
Ik heb morgen controle bij de gynaecoloog, omdat ik hiervoor een bbz heb gehad. Dan ben ik 5+5 volgens de apps op me telefoon. Vind het erg spannend

3 maanden geleden

Meestal kun je rond 6-7 weken een kloppend hartje zien

3 maanden geleden

Wij hebben een vroege echo gehad afgelopen vrijdag door klachten die ik had. Ik was toen 5 + 4 en er was een kloppend hartje te zien 🥺❤️

3 maanden geleden

Reactie op Eline055

Wij hebben een vroege echo gehad afgelopen vrijdag door klachten die ik had ...
5+4 gerekend vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie?

3 maanden geleden

Reactie op Eline055

Wij hebben een vroege echo gehad afgelopen vrijdag door klachten die ik had ...
Ik ben zo bang voor morgen. Hopelijk is alles goed 🫶

3 maanden geleden

Reactie op Iris_x

Ik heb het hele internet afgeschuimd over dit en ben tot de conclusie gekom ...
Ik dacht dat het toch wel echt met 6 weken was dat werd mij verteld door de verloskundige

3 maanden geleden

Reactie op honeyblizz

Ik dacht dat het toch wel echt met 6 weken was dat werd mij verteld door de ...
Misschien is het bij iedereen anders.? Ik ben erg benieuwd naar morgen!

3 maanden geleden

Reactie op honeyblizz

Ik dacht dat het toch wel echt met 6 weken was dat werd mij verteld door de ...
Dat je het op echo (meestal) kan zien inderdaad, dat zeker. Maar het start normaal stilaan op bij 5+4. Afijn dat is wat ik na veel opzoekwerk heb geconcludeerd tenminste. Bij ons in het zh willen ze sowieso pas vanaf 7 weken een echo maken omdat ze dan zéker het kloppend hartje zien, tenzij er er daarvoor een medische indicatie is, maar dan kijken ze niet naar de groei of het hartje.

3 maanden geleden

Reactie op mdebruin

Ik heb morgen controle bij de gynaecoloog, omdat ik hiervoor een bbz heb ge ...
Oh spannend… wil je laten weten wat je gaat zien?! Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 5 +2 en ik heb as woensdag (met 5 +5) ook een echo bij de Gyn… 😬 zó spannend… Heel veel succes morgen!! 🙏🏼

3 maanden geleden

Reactie op MarloesS1987

Oh spannend… wil je laten weten wat je gaat zien?! Volgens mijn eigen bere ...
Dankjewel 🙏 ik laat morgen wat weten.

3 maanden geleden

Reactie op Eline055

Wij hebben een vroege echo gehad afgelopen vrijdag door klachten die ik had ...
Welke klachten had je?

3 maanden geleden

Reactie op tammiex1997

Welke klachten had je?
Ik heb hele erge buikpijn rond het midden en veel plassen. Ze dachten aan een blaasontsteking maar dat was het dus niet dus ze wilden andere dingen uitsluiten.

3 maanden geleden

Reactie op mdebruin

5+4 gerekend vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie?
Ja klopt!

3 maanden geleden

Reactie op mdebruin

Misschien is het bij iedereen anders.? Ik ben erg benieuwd naar morgen!
Rustig aan doen morgen en niet te veel stressen❤️

3 maanden geleden

Nou, in week 5 gaat het hartje kloppen en dit is gewoon te zien op een echo. Ik werk zelf in dit veld en we zeggen inderdaad dat we het eerder dan 6 a 7 weken niet kunnen zien. Waarom? Omdat we bijvoorbeeld met 5,5 week iets zien waar we totaal nog niks zinnigs over kunnen zeggen. Bijvoorbeeld....een trage hartslag, een rommelige vruchtzak, of de zwangerschap is toch wat minder ver dan gedacht. Daarom maken ze liever op zijn vroegst een echo bij 7 weken. Dan weet je zeker dat je het vruchtje goed kan opmeten en of het hartje krachtig genoeg is. Dan kun je de aanstaande ouders ook beter vertellen wat je verwacht of dat het goed zit. Ja dames... geduld geduld. Elke keer als ik in de echokamer werk dan kriebelt het om niet gewoon heel even bij mijzelf te kijken. Maar nee.... ik hou mij in😅😆 valt niet mee

3 maanden geleden

Nou, in week 5 gaat het hartje kloppen en dit is gewoon te zien op een echo ...
Kijk dit is nu duidelijk. Dankjewel.

3 maanden geleden

Net geweest, ben zwanger in mijn baarmoeder. Ze dacht al iets te zien bewegen. Dit zou het hartje kunnen zijn. Hiervoor is het nog te vroeg. Mag volgende week vrijdag terug, dan ben ik 7+2. 🥰🫶