5 Reacties

2 maanden geleden

Ik stop mer 12 weken met onregelmatig werken en coa technisch krijg je hier een ort vergoeding voor. Artikel 9.2.2 en 9.2.3 2. Aan de zwangere werknemer wordt na de derde maand van de zwangerschap geen onregelmatige dienst opgedragen, tenzij de werknemer hiertegen geen bezwaar maakt. 3.De zwangere werknemer die geen onregelmatige diensten meer verricht vanwege haar zwangerschap als bedoeld in lid 2 van dit artikel, ontvangt een tegemoetkoming op basis van de gemiddelde onregelmatige dienstvergoeding gemeten over de laatste zes maanden, teruggerekend vanaf het peilmoment dat er geen onregelmatige diensten meer worden verricht.

2 maanden geleden

Wat is definitie onregelmatige dienst en welke sector ben wel benieuwd wat ik werk als helpende in de zorg

2 maanden geleden

Nachtdiensten mag je volgens mij dadelijk niet meer. Ook voor t kindje en je eigen ritme en rust. Dit moet je even nakijken. Werk zelf namelijk geen nachtdiensten, maar dit heb ik wel eens gelezsn

2 maanden geleden

Ik was van plan ze tot 12 weken te doen maar uiteindelijk al na 6 weken gestopt. Te moe en te misselijk. Probeer aan jezelf te denken 😊 Niemand gaat het onthouden of je een oorkonde geven als je te lang bent doorgegaan.

2 maanden geleden

Google is your friend 😉 In principe ben je vrijgesteld van nachtdiensten tenzij je werkgever het niet anders kan inrichten. Dus bijvoorbeeld: als jij in een team van 3 de enige bent die nachtdiensten doet zal iemand het moeten overnemen óf je moet doorgaan. Zo gemeen zijn werkgevers vaak niet en kun je in meerendeel van de gevallen stoppen met nachtdiensten. https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/werk--en-rusttijden-arbeidstijdenwet/werk-rond-de-zwangerschap#:~:text=Het%20werk%20voor%20de%20zwangere,of%20om%20over%20te%20werken.