10 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb die van Weleda gesmeerd. In de laatste 4 weken van mijn vorige zwangerschap toch een shitload aan striemen gekregen 😂 Ik vond het gewoon een leuk ritueeltje en liet mijn man het ook regelmatig doen zodat hij wat contact kon maken met de baby. Maar ik geloof nooit dat striemen voorkomen kunnen worden door zo’n dingen te smeren, is echt marketing.

3 maanden geleden

Geen!! Het is fijn om het lekker soepel te houden, maar er werkt letterlijk NIKS tegen striae. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap heel braaf elke dag ochtend en avond mijn buik ingesmeerd met de zwangerschapsolie van Holland and Barrett en toch waren daar met 35 weken de eerste tijgerstrepen. Inmiddels 2 zwangerschappen gehad en kan ik er echt niet meer omheen. Ik ga voortaan door het leven als tijger😋

3 maanden geleden

Ikzelf gebruikte altijd Bio-oil in mijn tienerjaren omdat ik altijd erg last had van striae. Weet niet of ze ze echt hielpen voorkomen maar het hielp wel om snel de kleur te verminderen. Ik heb ontzettend snel striae dus ben nu met 4+5 al braaf begonnen met smeren in de hoop dat het een beetje zal helpen🤭

3 maanden geleden

Wat hier al wordt gezegd: striae kan je niet 'tegengaan'. Maar inderdaad lekker smeren kan geen kwaad. Ik vond het altijd een lekker momentje 'met' de baby voor ik naar bed ging (soms smeerde m'n vriend m'n buik even in). Ik gebruikte Naïf, vond het heerlijk ruiken! Maar.... jammer genoeg zit heel m'n buik onder de striae 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Ik heb altijd bio-oil gebruikt. T is om de huid soepel te houden met striae kun je niks tegen doen dan gebeurd van binnen uit

3 maanden geleden

Ik was vorige zwangerschap te lui om te smeren (ben ik nog steeds) en dan lig je met zo’n plakkerige buik in bed 😅 Had geen striae, er werkt niks tegen qua smeersels.

3 maanden geleden

Ja hier ook consequent gesmeerd met bio oil en toch veel striae. Je kunt het helaas niet voorkomen.

3 maanden geleden

Ik gebruikte de buikcreme van Rituals, die trok lekker snel in. Denk dat ik die weer ga gebruiken. Heb pas (een beetje) striae gekregen na de bevalling 🙃

3 maanden geleden

Niks gesmeerd, alleen een mini beetje straie op de borsten gekregen de vorige zwangerschap. Het is genetisch bepaald, en mogelijk geeft een gezonde leefstijl (veel groente&fruit) ook een ietsje kleinere kans op straie

3 maanden geleden

Ik heb bij een apotheker gewerkt. Veel vrouwen waren tevreden met Mamaderm van Louis Widmer. :)