15 Reacties

één maand geleden

Spuugdoekjes…. Veel te klein voor waar het nodig is. Een hydrofiele doek is daarentegen écht in meervoud noodzakelijk! De spuugdoekjes zijn wel handig als de kleintjes beginnen met hapjes eten om de gezichtjes schoon te maken.

één maand geleden

Reactie op NvdWG

Spuugdoekjes…. Veel te klein voor waar het nodig is. Een hydrofiele doek is ...
Spuugdoekjes inderdaad. En als je eerst een wieg of cosleeper wil koop dan geen lakens en dekens voor je ledikant. Tegen de tijd dat mijn dochter naar een ledikant ging sliep ze niet meer onder een laken 😀

één maand geleden

Mij lijkt een babynestje erg leuk. Het ziet er zo schattig uit! Ik twijfel elke zwangerschap of ik er een ga kopen, nu weer (nr4). Heb een paar mooie omslagdoeken waar ik mn baby in rol, en leg dat 'pakketje' dan gewoon op de bank of in de box..

één maand geleden

Schoentjes! Schattig maar doen ze niet aan 😅

één maand geleden

Ik heb hier heel weinig spuugdoekjes gebruikt. We hadden ook een wipstoeltje en daar heeft ze misschien 10 minuten in gezeten😂. Schoentjes zijn in mijn ogen zinloos tot ze gaan lopen. Verder pakte onze dochter geen speen, dus die liggen stof te happen. We hadden ook een set flessen gekocht, maar die pakte ze ook niet. 3 verschillende merken geprobeerd voordat we er 1 hadden die ze wel accepteerde.

één maand geleden

Babynestje en wipstoeltje! Babynestje niet gehad bij mijn eerste en echt niet gemist. Wipstoeltje amper gebruikt. Ik lees hier nu veel spuugdoekjes, maar die heb ik daarentegen wel echt veel gebruikt🙈 ligt denk ik ook erg aan je kindje wat je wel en niet gaat gebruiken.

één maand geleden

Reactie op nubis00

Babynestje en wipstoeltje! Babynestje niet gehad bij mijn eerste en echt ni ...
Hier ook groot verbruik spuugdoekjes, mede ook om onder mijn borst (in mijn bh) te doen bij de borstvoeding (en later met kolven). De wipstoel hebben we bij de 2e wel veel gebruikt, met name de newbornset op de kinderstoel.

één maand geleden

Babynestje en Newbornset kinderstoel beiden maar 1x gebruikt. Ben benieuwd of dat bij n tweede anders is. Wel veel gebruikt: hydrofiele doeken met name de xxl variant

één maand geleden

Wij hebben het baby nestje juist wel heel veel gebruikt en ga het nu weer gebruiken. Niet gebruikt: kleine spuug doeken idd en ook allerlei verschillende flessen verzorgingsproducten nog niet gebruikt. Gebruik alleen de was gel, haarlotion en sudo crème veel. En heel af en toe een body crème.

één maand geleden

Reactie op nubis00

Babynestje en wipstoeltje! Babynestje niet gehad bij mijn eerste en echt ni ...
Oh nou wij hebben het babynestje juist heel veel gebruikt! Daar kon hij heerlijk in slapen naast ons op de bank, of op visite, in de box net wat meer geborgen. En het wipstoeltje ook met de eerste hapjes. Wij hadden geen newbornset op de kinderstoel, dus als je die hebt is het wipstoeltje misschien niet nodig. Ook spuugdoekjes hebben we heel veel gebruikt. Wat al gezegd is: ledikantlakens als je eerst wieg/cosleeper hebt en schoenenen. Maar ook: stugge kleding. Het ziet er leuk uit maar het is verschrikkelijk om aan te trekken en je kindje beweegt veel minder in bijv. een spijkerbroekje. Gewoon de eerste 3(of 4) maten lekker zachte en stretchy pakjes aan.

één maand geleden

Ik kreeg te horen dat je oneindig veel hydrofiele doeken moest hebben, maar mijn zoontje spuugde nooit dus de helft is nog nieuw. Van alles een paar en bijkopen als het kindje er is. Ook met kleertjes bijv. Zo zonde als ze het maar paar keer aanhebben of helemaal niet.

één maand geleden

Ik zou niks groot inslaan behalve luiers 😅 Je krijgt veel tijdens de kraamweek en wat je fijn vindt, kun je heel gemakkelijk bijkopen. Ik zie dat spuugdoekjes veel genoemd worden als onnodig. Mijn zoontje spuugde nooit, maar de spuugdoekjes vlogen er hier doorheen, ik gebruikte ze voor vanalles: voeden, slapen, eten, knuffelen, enz. Ik denk dat het echt persoonlijk is en je moet gaan ontdekken wat jij en je kindje fijn vinden. En qua grote dingen kun je ook veel huren om te proberen of het wat is als je niet teveel wilt kopen. Nog een tip: er is tweedehands echt héél veel te koop voor baby's van heel goede kwaliteit! Ik weet niet of je dat wilt, maar wij hebben er heel veel mee bespaard en we krijgen heel vaak complimenten over onze leuke baby kamer en kinderwagen 😊

één maand geleden

Reactie op AnyaE

Ik zou niks groot inslaan behalve luiers 😅 Je krijgt veel tijdens de kraam ...
Ik zou dus ook luiers niet groot inslaan. Soms zitten ze voor geen meter en zit je met al die pakken terwijl je een heel ander merk nodig hebt. Of groeien ze eruit voor je het weet en kun je niks meer met die maat😅 Er is oprecht niks wat je groot moet inslaan.. oké misschien hydrofiele doeken, en zeker weten wasmiddel hahaha😂

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik zou dus ook luiers niet groot inslaan. Soms zitten ze voor geen meter en ...
Haha inderdaad niks groot inslaan 😉 ook geen kleding. Hier heel de zomer alleen maar rompers aan gehad. En ik heb 1 mega doos billendoekjes gekocht en eigenlijk doen we daar nu nog steeds mee (4,5 maand later)

één maand geleden

Kijk naar b merken kwa trip trap stoel , met baby zitje dan is leuk als je even je handen vrij wilt hebben kwa koken en kan het ook bij aan tafel zitten . Hier vonden wij luier emmer overbodig. Gewoon pedaal emmer zakken aan de deur hangen of gelijk in grote container beneden scheelt stank , oja baby badje we hadden er wel eentje maar ik kon niet bukken dus de kraamhulp kwa met een grote sop emmer aanzetten . Later kan je een dichte wasmand halen bij action 3 euro