8 Reacties

2 maanden geleden

Hee wat vervelend dat je contract niet verlengd is :( ik weet niet in welke sector je werkt, maar er zijn momenteel veel vacatures! Ik heb bij m’n vorige zwangerschap ook met een (dikke) buik gesolliciteerd. Dat ik zwanger was, was totaal geen probleem en ik ben na mn verlof gestart. Als een werkgever wel moeilijk hierom zou doen (wat eigenlijk helemaal niet mag), kun je je ook afvragen of je voor zo iemand wil werken. Dus ik zou zeggen, laat je niet tegenhouden door je zwangerschap om ergens te solliciteren!

2 maanden geleden

Ik denk dat het zeker de moeite waard is om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Een goede, fijne werkgever zal wat mij betreft geen probleem zien in het feit dat je er straks een paar maanden uit bent, maar juist investeren in de toekomst! En je bent natuurlijk niemand verplicht om iets te zeggen.

2 maanden geleden

Ik zou juist wel nu gaan solliciteren. Wat bovenstaande ook zegt: je kunt dan eventueel starten na je verlof… ik denk dat als je nu niet gaat werken of solliciteren dat het een grotere stap wordt om na je verlof te gaan werken. Ik vind dat als je niet werkt je geen recht hebt op mensen die wel werken… ik werk 32 uur maar soms is het moeizaam om op laatste moment kinderopvang te regelen omdat er huismoeders zijn die hun kind naar de opvang brengen en ik kan niet werken omdat ik geen opvang heb. Oneerlijk maar dat is natuurlijk mijn mening. Wanneer je solliciteert zou ik zeker opvang aanvragen voor kind 2. Stel dat je wel werk hebt dan zit je niet met de aanmeldtijd voor kind 2, want op sommige plaatsen zijn de wachtrijen. Uiteraard zijn dit allemaal eigen keuzes. Succes

2 maanden geleden

Ik zou ook zeker weer op zoek gaan. Het duurt nog 6 maanden voor je verlof begint, dat is echt een lange tijd om “niks” te doen. En anders is de stap om daarna weer te gaan werken gigantisch. Volgens mij heb je als je niet werkt ook geen recht op kinderopvangtoeslag, dus dat zou ik wel even checken. Dat kan een flinke kostenpost zijn, zeker omdat jouw salaris ook wegvalt.

2 maanden geleden

Oh wat vervelend. Ik zou ook zeker solliciteren. T gaat gewoon verder. Ik heb mijn vorige zwangerschap met 14 weken gesolliciteerd. Na het gesprek ook direct verteld en toch aangenomen. Mijn teamleider zei dat doen we voor de lange termijn!

2 maanden geleden

Wat een lastige situatie. Ik zou nog wel op zoek gaan naar iets anders, vooral omdat je dan recht hebt op betaald zwangerschapsverlof en deels betaald ouderschapsverlof. Voel je vooral niet schuldig tegenover een mogelijke nieuwe werkgever want die krijgen dat vergoed vanuit het UWV. Al is ‘t een simpel baantje voor tijdelijk, dan heb je iets en kun je rustig verder kijken naar je volgende stap. Succes! 🍀

2 maanden geleden

Misschien geeft het je hoop. 1 vriendin van mij, werd met 26 weken zwangerschap nog aangenomen op een nieuwe werkplek. Wel met een 0 uren contract maar in iedergeval recht op betaald verlof en de toeslagen.

2 maanden geleden

Ik zou juist wel nu gaan solliciteren. Wat bovenstaande ook zegt: je kunt d ...
Ik snap je frustratie, maar ik vind het niet helemaal eerlijk wat je zegt. Iedere ouder heeft recht op kinderopvang. Sommige mensen brengen hun kind niet omdat ze moeten werken, maar om de ontwikkeling van het kind te stimuleren. Kinderen leren veel van elkaar. Ik ben overigens geen huismoeder.