14 Reacties

één maand geleden

Welke ziekenhuis?

één maand geleden

Reactie op melissadrd

Welke ziekenhuis?
Dat maakt voor mijn zorgverzekeraar niets uit. Alle ziekenhuizen hier zijn gecontracteerd. Kennelijk moet je een medische indicatie hebben..

één maand geleden

Als je pijnstilling wilt dan wordt je wel medisch en wordt het dus weer wel vergoed. Weet niet of je dit wilt maar dan weet je dat!

één maand geleden

Je kan een andere zorgverzekering kiezen voor 2025 of je pakket aanpassen. Met meer sterren wordt het vaak wel vergoed. Of lekker thuis starten en mocht je medisch worden, kan je alsnog naar het zkh ;) Bijv. als de baby in het vruchtwater heeft gepoept.

één maand geleden

Een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zit inderdaad niet in het basispakket. Maar als je thuis begint en dan bijvoorbeeld een ruggenprik wil ben je daarmee automatisch medisch geworden. Wat je ook kunt doen is voor 2025 een aanvullend pakket aansluiten, dan wordt het wel vergoed. Ook krijg je dan vergoedingen voor kraamzorg, een zwangerschapscursus, lactatiekundige, een kolf… Is het vaak dus wel waard!

één maand geleden

In december zou je jezelf aanvullend kunnen verzekeren. Dan heb je volgend jaar wel gewoon recht op een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. Uiteraard wel goed de voorwaarden lezen per zorgverzekeraar!

één maand geleden

Reactie op Evanna

Een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie zit inderdaad niet in het ...
Dit is overigens wel een goeie tip (heb zelf een webshop dus weet het uit ervaring) je kan dit jaar een kolf kopen en via de verzekering claimen en volgend jaar weer! Dus voor de mama’s die bijv. graag zowel een draadloze als een normale willen ☺️ Of bijv. een elektrisch en handkolf willen. Scheelt toch weer geld 🤭

één maand geleden

Reactie op Judith-Nl

Dit is overigens wel een goeie tip (heb zelf een webshop dus weet het uit e ...
Via welke verzekering is dat? Klinkt als een goeie deal

één maand geleden

Reactie op KimShasha

In december zou je jezelf aanvullend kunnen verzekeren. Dan heb je volgend ...
Ik heb aanvullend verzekerd. Sterker nog, heb het meest uitgebreide pakket. Daarom vergoedt DSW een deel, maar dus niet alles…

één maand geleden

Reactie op Judith-Nl

Dit is overigens wel een goeie tip (heb zelf een webshop dus weet het uit e ...
Oja! Dit is een hele slimme. Dit ga ik zeker doen

één maand geleden

Reactie op Judith-Nl

Dit is overigens wel een goeie tip (heb zelf een webshop dus weet het uit e ...
Oh echt waar?! Niet één per zwangerschap? Goede tip bedankt!

één maand geleden

Je kunt ook altijd even contact opnemen met je zorgverzekeraar. Die kan je vast wel uitleg geven. Vanaf december gaan kijken welke verzekering jij nodig bent voor de bevalling. Let ook vooral op het aanvullende qua kraamzorg. Ik zit nu bijvoorbeeld bij Menzis en heb aanvullend 2 want bij aanvullend 1 zit bijvoorbeeld geen kraamzorg en dergelijke. Vraag ook op tijd je kraampakket aan bij je zorgverzekering. Geef dus door dat je zwanger bent!

één maand geleden

Reactie op Evanna

Oh echt waar?! Niet één per zwangerschap? Goede tip bedankt!
Bij mijn verzekeraar is het wel per zwangerschap, dus zou het toch even checken…

één maand geleden

Reactie op Yasminnnn

Bij mijn verzekeraar is het wel per zwangerschap, dus zou het toch even che ...
Bij de mijne (CZ plus) wordt het überhaupt niet vergoed zie ik helaas. Wel 200 euro voor lactatiekundige. Misschien toch nog overstappen, eind van het jaar even goed uitzoeken.