13 Reacties

3 maanden geleden

Heey vraagje. Wanneer ben jij uitgerekend? Ik ben ook 4 weken vandaag !

3 maanden geleden

Goede vraag! Ik heb zelf coeliakie en ben ook heel benieuwd.. Ik begreep wel dat het erfelijk kan zijn. Ik heb namelijk het gen en dat kan ik overdragen, maar goed.. Tegenwoordig zijn er voldoende vervangende producten. Tijdens de zwangerschap doe ik eigenlijk niks anders dan anders. Ik eet hetzelfde als dat ik voorheen deed en probeer meer groente en fruit binnen te krijgen.

3 maanden geleden

Lactose koemelkallergie zou ik wel over gaan praten want dit kan erfelijk zijn heb dit zelf meegemaakt ...

3 maanden geleden

Ik heb zelf ook een lactose en gluten intolerantie. Ga dit ook aangeven bij de verloskundige als ik mag komen, maar ik doe nu niks anders dan normaal! Eet hetzelfde eetpatroon

3 maanden geleden

Een vriendin van mij heeft een glutenallergie. Zij moest tijdens de zwangerschap echt alles rondom gluten vermijden (ook sporen), waar ze er normaal iets losser mee omgaat. Dit omdat het schijnbaar toch risico's met zich mee kan brengen tijdens de zwangerschap. Ik zou het daarom zeker bespreken met je verloskundige hoe je hiermee het beste kunt omgaan

3 maanden geleden

Ik ben ook 4 weken zwanger en heb colitis ulcerosa en allergische astma. Ik heb gehoord dat bij auto-immuunziektes de klachten tijdens de zwangerschap ook minder kunnen worden. Omdat je immuunsysteem minder hard werkt om het kindje niet af te stoten. En dat er wel aanleg doorgegeven kan worden.

3 maanden geleden

Op dit moment doe ik nog niks anders qua eten. Ik las wel dat calcium erg belangrijk is tijdens de zwangerschap. Ik verdraag lactose ook niet goed. Hoe gaan jullie hiermee om?

3 maanden geleden

Reactie op RCL30

Op dit moment doe ik nog niks anders qua eten. Ik las wel dat calcium erg ...
Ik neem calcium tabletten. 1000 mg per dag. Ik ben namelijk niet echt een melkvervanger drinker :-)

3 maanden geleden

Reactie op Kirstenzwanger

Heey vraagje. Wanneer ben jij uitgerekend? Ik ben ook 4 weken vandaag !
27 maart. Wat leuk!!

3 maanden geleden

Reactie op vlinder92

27 maart. Wat leuk!!
Ik 28 maart ❤️❤️❤️❤️

3 maanden geleden

Hier ook coeliakie maar pas sinds 2wkn bekend. Bijna 7wkn zwanger. Mijn twee kindjes meteen ook laten testen eentje die ook andere allergieën heeft gelukkig negatief de andere nog wachten op de uitslag. Gewoon gezond blijven eten en zorgen dat je voldoende vitamine binnenkrijgt. Ik krijg ook regelmatig een ijzer infuus omdat mijn lichaam dat dus niet goed opnamen en b12 en D ook erg laag. Let daar goed op!

3 maanden geleden

Reactie op vlinder92

27 maart. Wat leuk!!
Hoe zijn jou testen tot nu toe? Hier een licht streepje. Cleare blue zijn positief met 1-2 weken. Maar je krijgt natuurlijk 2 weken cadeau

3 maanden geleden

Ik heb ook coeliakie, pas sinds de geboorte van mijn eerste zoontje. Nu opnieuw een 6tal weken zwanger. Ik hou ook mijn gewoon dieet aan, ik moet wel extra medicatie nemen omdat ik met wat tekorten zat, maar voor de rest lijkt het goed te gaan!