26 Reacties

3 maanden geleden

Dinsdag had ik mn laatste sigaret en heb hem halverwege weg gegooid omdat het niet meer smaakte ofzo, woensdag positieve test in handen en heb geen sigaret meer aangeraakt ook vind ik het totaal niet moeilijk!

3 maanden geleden

2,5 week geleden laatste sigaretje gerookt, het smaakte me niet. 2 weken geleden een positieve test en sinds toen totaal geen moeite met het niet roken. Ging helemaal vanzelf, heel bijzonder!

3 maanden geleden

Op het moment van een positieve test heb ik ze weg gedaan. Geen moeite mee. Bij momenten waar ik soms rook pak ik pepermuntjes 😊

3 maanden geleden

Ik heb net als mijn vorige zwangerschap nog wel gerookt tussen de positieve test en de eerste echo, met name omdat de realisatie van een baby in mijn buik er nog niet was voor de eerste echo.

3 maanden geleden

Meteen toen ik positieve test had kan geen sigaret zien/ruiken door maagzuur en misselijkheid. Heb er gelukkig ook geen behoefte aan eerlijk gezegd ik denk zo je kind of een sigaret makkelijke keuze denk ik dan

3 maanden geleden

Bij de eerste had ik het heel moeilijk.. het is mij toen ook niet gelukt volledig te stoppen en heb af en toe wel gerookt. Achteraf heb ik me daar heel schuldig over gevoeld en mezelf voorgenomen bij de volgende zwangerschap meteen te stoppen. Dat vond ik weer heel lastig, toen heb ik het boek stoppen met roken van Alan Carr gelezen en is het me zonder moeite gelukt, nu 2 jaar later ben ik nog steeds gestopt en heb geen enkele keer behoefte gehad in die tijd.

3 maanden geleden

Reactie op Hadewiay

Bij de eerste had ik het heel moeilijk.. het is mij toen ook niet gelukt vo ...
Ik zie dat er meerdere boeken zijn, had je gewoon de normale of speciaal voor vrouwen?🤭

3 maanden geleden

Reactie op keeltje92

Ik zie dat er meerdere boeken zijn, had je gewoon de normale of speciaal vo ...
Ik had die voor vrouwen, daar staat ook een stukje in over zwanger zijn en roken. Ik heb er heel veel aan gehad en raad het iedereen aan!

3 maanden geleden

1juli positieve test, en 6juli vierden we onze verjaardag dus t/m 6juli echt minimaal gerookt en daarna gelijk gestopt. Soms nog wel moeite mee aangezien je je vaste rookmomentjes hebt zoals na het eten maar het gaat me best goed af

3 maanden geleden

Reactie op Monkie96

Ik heb net als mijn vorige zwangerschap nog wel gerookt tussen de positieve ...
Ik heb dit ook. Wil heeeel graag stoppen maar vind het nog zo onwerkelijk en ‘niet echt’. Het is echt lastiger dan ik dacht! Heb ook het boek van Allen Carr aangeschaft en bezig met lezen!

3 maanden geleden

Ik had op 4 juli mn positieve test en was daar zo van in shock dat ik zei "Ik wil nu eerst een peuk". Dat was op een donderdag. Ik heb toen de vrijdag en zaterdag nog een paar sigaretten gerookt en de zondag alles weggegooid. Ik heb het best af en toe even moeilijk, maar ik zeg steeds tegen mezelf: Ik mag best roken, maar niet zolang mijn kindje nog in mijn buik zit. Dat ik wil roken is mijn keuze, daar moet mijn kindje geen last van hebben. Ik heb goede hoop dat ik er straks na 9 maanden gewoon helemaal af ben en er ook niet meer naar taal.

3 maanden geleden

Moet er niet aan denken sinds ik zwanger ben en kan het niet eens ruiken van iemand anders.. hoop dat het voor jou ook zo natuurlijk mag gaan 🙏🏼 afleiding zoeken helpt en je zal zien dat de trek komt en gaat en het steeds makkelijker wordt

3 maanden geleden

Ik ben direct gestopt toen ik zwanger werd van m’n eerste (nu 2e zwangerschap). Het idee dat het slecht was voor m’n ongeboren kindje heeft ervoor gezorgd dat ik geen sigaret meer heb aangeraakt en het kostte me 0 moeite. Alles voor een gezond kindje❤️

3 maanden geleden

Reactie op PlantPower

Ik heb dit ook. Wil heeeel graag stoppen maar vind het nog zo onwerkelijk e ...
Jaaa heel herkenbaar gevoel, na de eerste echo als t gevoel wel echt is zul je zien dat het heel makkelijk gaat, dan heb je gezien waar je het coor doet

3 maanden geleden

Ik rookte 30 sigaretten per dag voor mijn zwangerschap van mijn dochter. Met een positieve test meteen gestopt met roken. Jezelf voorhouden dat een sigaret opsteken egoïstisch is en je moedwillig de gezondheid van je kind op het spel zet!

3 maanden geleden

Hé hoi ik lees even mee hier , zelf 2 jaar geleden gestopt wat je mag hebben als je zwanger bent en stopt zijn nicotine kauwgom als je de laagste dosis neemt van 2 mg als je een echt trek momentje hebt is dat helemaal prima neemt bij jou het akelige gevoel weg en is echt veilig te gebruiken

3 maanden geleden

Hoi! Wat goed dat je je best doet om te stoppen. Daar doe je natuurlijk je lieve baby, maar zeker ook jezelf een plezier mee! Ik heb 10 jaar gerookt en ben 3 jaar geleden definitief gestopt. Bij mij hielp het heel erg om de overtuigingen die ik had te onderzoeken. Voorbeeld: 'Roken is sociaal, al mijn vriendinnen roken.' Maar eigenlijk is roken vooral heel onsociaal (je bent vast ook wel eens als enige roker van tafel gegaan als je uit eten was) Veel mensen in mijn omgeving roken nog, maar als ik met ze op stap ben sta ik er gewoon bij (zonder te roken!) Even sociaal als met die sigaret in je hand. De eerste paar weken was dit natuurlijk onhandig geweest, maar het van gedachten veranderen zorgde er bij mij echt voor dat ik niet mezelf zielig vond; (Kijk eens... zij 'mogen' wel roken en ik niet...) Maar de rokers om me heen zielig begon te vinden omdat zij nog wel gevangen gehouden worden en in de regen buiten staan. Waarom rook je? Verlicht hetje stress? Doe je het voor de gezelligheid? Omdat het zo lekker is? Onderzoek het eens en vraag je af: is wel echt zo, of zijn er ook momenten dat het juist stressvol, ongezellig of vies vind dat je rookt? Er zijn 1000 manieren om te stoppen, maar deze methode heeft mij er vanaf geholpen. Ook het appje "flamy" heeft me veel geholpen de eerste periode. Die motiveert je en laat je zien wat je al bereikt en bespaart hebt. Héél veel succes! Het is echt lastig op momenten, maar jij kunt dit!

2 maanden geleden

Reactie op Neintjelief

Hoi! Wat goed dat je je best doet om te stoppen. Daar doe je natuurlijk je ...
Klinkt een beetje als je Allan Carr methode! Ik heb ondertussen de eerste echo gehad en daardoor werd het wel opeens echter. Toch nog paar sigaretten gerookt daarna maaaaar nu gestopt! Voelt echt duizend keer beter. Hoe is het met jullie? Lukt het een beetje?

2 maanden geleden

Ja, vandaag precies een week gestopt! Dacht dat het me niet meer zou lukken, bij mn eerste zwangerschap van mn zoontje gestopt na positieve test en nu mn tweede zwangerschap duurde het 3 dagen na positieve test tot ik kon stoppen. Het word steeds iets minder moeilijk. Ik heb tussen mn zoontje en deze zwangerschap 2 miskramen gehad dus dat heeft er ook voor gezorgd dat ik snel weer ben gestopt omdat ik toch alles er aan wil doen (zo ver het kan) om nog een miskraam te voorkomen.

2 maanden geleden

Reactie op RIRII

Ja, vandaag precies een week gestopt! Dacht dat het me niet meer zou lukken ...
Goed bezig! Hoop voor je dat deze zwangerschap goed gaat 💕