58 Reacties

3 maanden geleden

Hoi hier een VIG in de thuiszorg ik heb nog niks verteld 😊 Ik heb 30e pas mijn eerst echo. Dan vertel ik het mijn collega's mijn leidinggevende vertel ik het de 16e 😊 vooral omdat ik heel misselijk ben de hele dag door

3 maanden geleden

Ik ben zelf af en toe misselijk maar heb nog niet overgegeven. Ben wel heel bang dat het tillen en de krappe bezettingen in de zomer het risico op een miskraam vergroot.

3 maanden geleden

Ik werk als endoscopieverpleegkundige. Ik ben pas net zwanger maar ik werk met röntgen enige wat ik kan doen momenteel is smoesjes verzinnen met rugpijn dat ik niet op het programma sta met röntgen. Ik heb over 2 weken mijn eerste echo. Is daar alles goed dan vertel ik het pas.

3 maanden geleden

Ik werk als evver in de vvt( pg afdeling), 2 collega's weten het al omdat ik die ook naast het werk zie en ik m'n mond niet kan houden, m'n teamleider vertel ik het na m'n eerste echo, collega's daarna weet ik niet precies, zal niet veel later zijn. Ik heb een fijn en hecht team. Ik vind wel spannend omdat ik bij mn vorige zwangerschap al met 24 weken op kantoor zat ivm bekkeninstabiliteit en alleen nog koffie mocht drinken met de bewoners..

3 maanden geleden

Ik werk in het ziekenhuis. Iedereen weet al dat de wens voor een 2de er is. Tweede zwangerschap okt '23 was een niche zwangerschap waardoor ik er even uit lag. Veel denken dat ik vanaf 6 maanden weer zwanger mocht worden, maar dit is gewijzigd naar vanaf 5 mnd.. Nu zwanger, collega van de nachtdienst weet het en mijn leidinggevende en wacht voor de rest even de eerste echo 18 juli af. Als het zo uitkomt of ik voel mij niet prettig om bij een patiënt te staan, vertel ik het eerder.

3 maanden geleden

Bij eerste en tweede kindje werkte ik op de SEH en moest ik oppassen met röntgen, lachgas en bepaalde infectieziekten (MRSA enzo). Daardoor had ik het tegen een enkele collega verteld om van patiënten te switchen, maar echt pas tegen het team met 13 weken. Heb verder mijn werk niet aangepast, gewoon tillen en alles wat ging, maar daarin moet je naar je lijf luisteren, is voor iedereen anders. Ben bij beide doorgegaan tot 36 weken, nu stop ik denk met 34.

3 maanden geleden

Reactie op Roosje1997

Ik werk als endoscopieverpleegkundige. Ik ben pas net zwanger maar ik werk ...
Ik werk ook als endoscopie verpleegkundige, ik maak zelf roosters samen met een collega, dus heb het alleen aan haar verteld, zodat zij weet dat ze mij niet meer op de röntgen moet inplannen

3 maanden geleden

Ik ben werkzaam als verpleegkundige op een psychogeriatrische afdeling. Bij de eerste m'n tl ingelicht nadat we de uitgerekende datum wisten (zw verklaring overhandigd 😉) de rest van de teams volgenden nadien. Ik denk nu weer rond de zelfde termijn. Wij hadden destijds veel onbegrepen gedrag met veelal agressie, wat maakte dat ik vroegtijdig de afdeling af ging, mede met regelmatig harde buiken.

3 maanden geleden

Ik werk als ambulanceverpleegkundige en de vorige zwangerschap heb ik na de eerste echo al redelijk snel verteld in verband met de risico’s die het werk met zich meebrengt. Ga ik nu ook weer doen… alleen weet mijn teamleider het nu al omdat ik ergens vrij moest hebben voor de echo van de verloskundige vanwege de aankomende vakantie’s. En ik merk het zelf al veel meer dat ik zwanger ben, morgen 6 weken maar mn broeken zitten al strak!

3 maanden geleden

Ik ben zwanger en werk al jaren in de zorg als verzorgende, en gister mijn diploma voor verpleegkundige ontvangen. Ik heb per 1 aug een baan in een zkh, ik weet nog niet hoe en wanneer ik ga vertellen... pb me maar

3 maanden geleden

Ik werkt als verpleegkundige in het ziekenhuis en heb nu toevallig een reeks nachtdiensten en het is zwaaaar 😴. In principe hoef je geen nachten meer als je zwanger bent, maar ik vind het nog te vroeg om het te vertellen. Wil toch wel graag wachten tot na de termijnecho. Tijdens mijn vorige zwangerschap ik denk vanaf een week of 28 alleen nog maar halve dagen dagen gewerkt omdat het fysiek echt pittig was de hele dag staan, lopen en tillen. En uiteindelijk daardoor ook 2 weken eerder met verlof gegaan.

3 maanden geleden

Ik werk in de gehandicapten zorg bij mensen met een ernstige verstandelijke beperking en ernstig probleemgedrag. Agressie komt dus bijna dagelijks voor! Toen ik het net wist werd het erg onrustig op de groep en heb ik in een soort van paniek/onzekeheidsbui mijn manager verteld dat ik zwanger ben. Ben niet zo zeer bang voor de agressie of dat het kindje zou schaden (ben pas 5+1wkn dus kan er nog niet zo veel gebeuren) maar was vooral bang dat ik anders zou reageren en de veiligheid van mijn collega's niet meer kon waarborgen. Maandag vertel ik het onze coördinator vanwege de vakantie en misschien kan ik haar helpen ter vervangend werk. De 18e hebben wij onze eerste echo en daarna willen we het aan onze naaste familie vertellen. Dan is het ook minder gek als mijn collega's het daarna ook snel horen. Zal ook vanaf augustus ergens vervangend werk moeten gaan doen... vind het allemaal wel erg spannend gezien het personeelstekort in de zomerperiode.

3 maanden geleden

Reactie op san95

Ik ben zelf af en toe misselijk maar heb nog niet overgegeven. Ben wel heel ...
Herken dit helemaal.. Er daarom voor gekozen het met 6 wk toch aan te geven bij de leidinggevende

3 maanden geleden

Reactie op san95

Ik ben zelf af en toe misselijk maar heb nog niet overgegeven. Ben wel heel ...
Misschien even voor jou geruststelling: tillen geeft geen verhoogde kans op een miskraam hè! Je werk moet natuurlijk fysiek wel te doen zijn voor je in de zwangerschap, omdat je anders zelf lichamelijke klachten kunt krijgen, maar het is niet dat je daardoor een miskraam zou kunnen krijgen.

3 maanden geleden

Ik werk als verpleegkundige in een detoxkliniek. Hier geen lichamelijk zwaar werk dus dat is fijn. Wel vaker agressie. Vertel het hier ook na de eerste echo.

3 maanden geleden

Ik werk als kraamverzorgster. Ik denk dat ik het na mijn eerste echo met 7 weken vertel omdat ik me daarna ook wil aanmelden voor kraamzorg en dan ziet mijn leidinggevende mijn naam toch wel langskomen waarschijnlijk..

3 maanden geleden

Ik werk op een oncologie afdeling in het ziekenhuis en heb het aan mijn teamleiders verteld met 6 weken. Ook zodat ze rekening kunnen houden met de planning en de geplande nachtdiensten er met 12 weken af moeten halen. Ik zie op tegen de nachtdiensten. Ook tegen de mogelijke risico van gevaarlijke stoffen/medicatie. Ik kan mijzelf beschermen met pbm maar er zijn toch altijd overal medicatieresten. Gelukkig krijgen collega's gezonde kindjes dus dat geeft hoop.

3 maanden geleden

Ik werk in de wijkzorg. Er zijn daar een stuk minder hulpmiddelen beschikbaar als intern. Ik probeer zo weinig mogelijk te bukken. Merk bij bukken dat ik misselijk word en meer steken in de lies / onderbuik. Probeer er nu rekening mee te houden. Zitten op een krukje bijvoorbeeld

3 maanden geleden

Ik ben operatieassistent, ik heb het nog niet verteld. Ik zorg dat ik op een andere ok sta bij röntgen, lachgas en gebruik van fenol.

3 maanden geleden

Reactie op Jobke

Ik werk als kraamverzorgster. Ik denk dat ik het na mijn eerste echo met 7 ...
Dit heb ik exact het zelfde werk ook als kraamverzorgster en als je je eigen gaat aanmelden voor kraamzorg dan inderdaad kunnen ze dat ziet dus moet het dan wel vertellen Had het liever nog voor mezelf gehouden