55 Reacties

2 maanden geleden

Ik ook. Had vandaag het inschrijvingsgesprek :)
Aah wat goed. Ik heb op 5 augustus de eerste echo staan, met 7 weken dan. In april heb ik een miskraam gehad dus mocht een weekje eerder komen. Ga jij overwegen om die groep sessies te doen? Mij lijkt het wel wat!

2 maanden geleden

Reactie op JuliaRuby

Aah wat goed. Ik heb op 5 augustus de eerste echo staan, met 7 weken dan. I ...
Wat naar van April :( Ik heb op 14 augustus een Vroege echo staan 7+4 ben ik dan. Ik wil zeker de groepsessie doen! Ik dacht 15 augustus in de avond. Ik heb dan overdag ook het intakegesprek van een uur. Druk weekje hahaha

2 maanden geleden

Wat naar van April :( Ik heb op 14 augustus een Vroege echo staan 7+4 ben ...
Bedoel je dan die online zoom sessie of echt al de eerste sessie op locatie? Volgens mij zijn die fysieke sessies namelijk pas nadat je de termijn echo met 10 weken hebt gehad, en het officiële intake gesprek hebt gehad waarin ze alles meten etc. Zo is het mij vorige keer in ieder geval verteld haha. We wachten nu maar eerst de eerste echo af. Vorige keer hadden we niet door dat het een miskraam was, maar was het met 5 weken gestopt met groeien. Dus eerst maar even kijken hoe het nu zit en dan de plannen voor daarna maken 🤞🏻🤞🏻

2 maanden geleden

Ik heb het over de online sessie :) Ik weet niks over fysiek sessies. Lijkt mij ook leuk maar daar had ze niks over gezegd vandaag. Ik hoop dat het goed zit na 5 augustus 🙏

2 maanden geleden

Ik heb het over de online sessie :) Ik weet niks over fysiek sessies. Lij ...
Oo dat krijg je dan tijdens die online sessie te horen. Kan je ook alvast op hun site lezen! Ze bieden namelijk twee opties aan, of met je partner (of alleen) de echo’s en dan informatie, of met een groep vrouwen die rond de zelfde periode zijn uitgerekend 8+ sessies waar alles in behandeld wordt en je het met die groep doet (en partners erbij wanneer belangrijke zaken worden besproken). Lijkt mij heel fijn om die tweede te doen, om zo ook wat vrouwen uit de buurt te leren kennen gezien mijn vriendinnen nog niet met kids bezig zijn haha. Beetje community gevoel 😅

2 maanden geleden

Nou dat klinkt goed! Ik ga het vast even lezen op hun site. Mijn vriendinnen hebben al kids en degene die het niet hebben willen het niet...ik ben de laatste in de rij haha

2 maanden geleden

Hooi zit dat centering pregnancy in Oost? Is het ook leuk als dit al je 2e is?

2 maanden geleden

Reactie op lientje123

Hooi zit dat centering pregnancy in Oost? Is het ook leuk als dit al je 2e ...
Ja volgens mij in Oost! En verder nog geen idee, heb het zelf ook nog niet gedaan 😊

2 maanden geleden

Wat een bijzonder concept van Centering pregnacy. Ik ken dat helemaal niet. Mijn verloskundigenpraktijk doet aan hypnobirthing. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een groepscursus gedaan en nog steeds contact met die meiden.

2 maanden geleden

Reactie op drimle

Wat een bijzonder concept van Centering pregnacy. Ik ken dat helemaal niet. ...
Wat is hypnobirthing precies?

2 maanden geleden

Het is een zwangerschapscursus die zich vooral richt op de mindset. Dus het vertrouwen hebben dat je lichaam weet wat zij doet en door te kunnen ademen. Daarnaast krijg je ook de theorie over de zwangerschap en de bevalling. Totaal niet zweverig, maar de ademhalingstechnieken hebben mij echt geholpen de weeën door te komen

2 maanden geleden

Reactie op JuliaRuby

Wat leuk om te lezen dat hier allemaal meiden uit Amsterdam (Oost) zijn! Ik ...
Ik ben ook de eerste van vriendinnen ja! Leuk ook zelfde leeftijd en zelfde praktijk haha.

2 maanden geleden

Op mijn 1e CB test met wekenindicatie stond 1-2 weken. Kopen jullie nu elke week een nieuwe om te kijken of het dan oploopt?

2 maanden geleden

Reactie op JuliaRuby

Bedoel je dan die online zoom sessie of echt al de eerste sessie op locatie ...
Ik hoop dat je echo goed gaat en laat dan vooral weten of jullie je daarvoor aanmelden! Ik ben ook wel benieuwd. Zelf net gisteren m’n eerste echo gehad, ik dacht dat ik 7+3 was maar blijkt pas 6+3 te zijn! Toch iets later m’n ovulatie gehad dan, hopen dat het nu goed doorgroeid!

2 maanden geleden

Op mijn 1e CB test met wekenindicatie stond 1-2 weken. Kopen jullie nu elke ...
Een streep is een streep, alleen zelf ben ik wel onzeker en heb ik toch wel testdrang. Eigenlijk hoef je niet te testen, maar ik doe het voor mijn eigen geruststelling 😅 maar wel met de goedkope testen van de action.

2 maanden geleden

Reactie op Aninieml

Ik hoop dat je echo goed gaat en laat dan vooral weten of jullie je daarvoo ...
Je hoort best vaak dat je bij de vitaliteitsecho eerst wordt teruggezet en bij een volgende echo weer vooruit gezet wordt. Het is echt milimeter werk 🍀 Heb je al wel een hartje zien kloppen?

2 maanden geleden

Reactie op drimle

Je hoort best vaak dat je bij de vitaliteitsecho eerst wordt teruggezet en ...
Ja het hartje klopte! Nog wel vrij rustig. Dat was echt fantastisch om te zien 🥰

2 maanden geleden

Hi! Ik ben 28 en zit in hetzelfde schuitje met mijn man. Wij wonen ook in Amsterdam, ik heb de eerste intake gehad bij verloskundige amsterdam zuid. Hele fijne ervaring, voelde me direct op mijn gemak. Kan dit zeker aanraden! Je krijgt boekjes mee met informatie, en alles word stap voor stap toegelicht.

2 maanden geleden

Reactie op jhmarko

Hi! Ik ben 28 en zit in hetzelfde schuitje met mijn man. Wij wonen ook in A ...
Ze beiden ook verschillende workshops aan. De cursus over voeding is gratis en de overige betaal je een toeslag voor. Alleen voor leden.

2 maanden geleden

Hoe gaat het hier met de langzame dagen deze eerste trimester? Ik ben weer zwanger na een miskraam. Ik voel mij er verrassend rustig onder. Ik heb eigenlijk 0 bekende kwaaltjes van de eerste twee zwangerschappen. Dat maakt mij wel onzeker en ongeduldig. Ik ben ook pas 5+1 en verwacht dat hcg rond week 6 gaat pieken en dan de kwaaltjes doorzetten. Ik heb 15-8 mijn eerste echo en hou vast aan de mantra.. hoelanger je wacht hoe meer je ziet.