49 Reacties

2 maanden geleden

Heyhey, in had bij mijn vorige zwangerschap ook zwangerschaps diabetes en gebruikte tabletten. Gynaecoloog vertelde mij deze week dat ik met 16 weken hierop moet testen. Ik heb geen idee of je al eerder kan krijgen. Je kan altijd bellen om dit na te vragen.

2 maanden geleden

Ik weet niet wat ze voor waardes aanhouden als ‘nuchter’ maar ik vind 5.8 eigenlijk prima nog…

2 maanden geleden

Ik heb in mn vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad en ben nu 8 wk zwanger van de tweede. Ik ben vorige week bij de huisarts geweest en mn nuchtere waarde was 5.4. De POH-somatiek zei dat dit prima was omdat de nuchtere waarde onder de 6 moest zijn. Dus misschien zit je nu niet te hoog? Ik hoor over 2 weken van de verloskundige wat verder de bedoeling is. Ik geloof dat je met 16 weken weer zo’n suiktest moet doen. Geen idee of je in de tussentijd zelf al op je dieet moet letten?

2 maanden geleden

Afgelopen zwangerschap ook gehad. Alleen het geluk gehad dat ik met het aanpassen van mijn voeding het goed onder controle kon houden. Nu 10 week zwanger en volgende week vrijdag intake en echo bij de verloskundige dus zal dan ook wel horen hoe en wat😃

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reactie’s dames! Een kennis van mij had bij 8 weken zwangerschap al hypo’s en hypers dus je kan het eerder krijgen. Ik dacht dat de nuchtere waarde onder de 5.3 moest zijn, maar misschien heb ik dat verkeerd.

2 maanden geleden

Reactie op Jolien1234

Bedankt voor jullie reactie’s dames! Een kennis van mij had bij 8 weken zwa ...
Hee, hoe kun je dit merken zonder dat je kunt meten? Ik ben 9 weken en heb ook constant het gevoel in hypo’s of hyper’s te komen. Ben nog niet eerder zwanger geweest.

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Hee, hoe kun je dit merken zonder dat je kunt meten? Ik ben 9 weken en heb ...