49 Reacties

2 maanden geleden

Heyhey, in had bij mijn vorige zwangerschap ook zwangerschaps diabetes en gebruikte tabletten. Gynaecoloog vertelde mij deze week dat ik met 16 weken hierop moet testen. Ik heb geen idee of je al eerder kan krijgen. Je kan altijd bellen om dit na te vragen.

2 maanden geleden

Ik weet niet wat ze voor waardes aanhouden als ‘nuchter’ maar ik vind 5.8 eigenlijk prima nog…

2 maanden geleden

Ik heb in mn vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad en ben nu 8 wk zwanger van de tweede. Ik ben vorige week bij de huisarts geweest en mn nuchtere waarde was 5.4. De POH-somatiek zei dat dit prima was omdat de nuchtere waarde onder de 6 moest zijn. Dus misschien zit je nu niet te hoog? Ik hoor over 2 weken van de verloskundige wat verder de bedoeling is. Ik geloof dat je met 16 weken weer zo’n suiktest moet doen. Geen idee of je in de tussentijd zelf al op je dieet moet letten?

2 maanden geleden

Afgelopen zwangerschap ook gehad. Alleen het geluk gehad dat ik met het aanpassen van mijn voeding het goed onder controle kon houden. Nu 10 week zwanger en volgende week vrijdag intake en echo bij de verloskundige dus zal dan ook wel horen hoe en wat😃

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reactie’s dames! Een kennis van mij had bij 8 weken zwangerschap al hypo’s en hypers dus je kan het eerder krijgen. Ik dacht dat de nuchtere waarde onder de 5.3 moest zijn, maar misschien heb ik dat verkeerd.

2 maanden geleden

Reactie op Jolien1234

Bedankt voor jullie reactie’s dames! Een kennis van mij had bij 8 weken zwa ...
Hee, hoe kun je dit merken zonder dat je kunt meten? Ik ben 9 weken en heb ook constant het gevoel in hypo’s of hyper’s te komen. Ben nog niet eerder zwanger geweest.

2 maanden geleden

Reactie op AnneAnne90

Hee, hoe kun je dit merken zonder dat je kunt meten? Ik ben 9 weken en heb ...
Eerlijk gezegd heb ik er nooit last van gehad, omdat ik met het dieet mn waardes meestal goed onder controle had. Behalve nuchter dus helaas. Ik moet echt prikken om door te hebben dat mn waarde te hoog of te laag zit

2 maanden geleden

Reactie op Jolien1234

Bedankt voor jullie reactie’s dames! Een kennis van mij had bij 8 weken zwa ...
Nee dat klopt helemaal. Tijdens zwangerschap moet het nuchter onder de 5.3 zitten. Dus ik zou gewoon bellen maandag en dit voorleggen. Eventueel morgen weer even prikken zodat je 2 meetpunten hebt

2 maanden geleden

Zie foto

2 maanden geleden

Hier ook diabetes de vorige zwangerschap. Ik voel nu al dat ik het weer heb. Heb veel hypos en dat komt natuurlijk doordat ik dan te hoog piek. Dit aangegeven bij de vk van de week en ik krijg dus pas bij 16 weken een test? Terwijl vorige zwangerschap kreeg ik met 12 weken die test al.. heel raar. M’n prikspullen heb ik nog dus ik hou het alvast bij

2 maanden geleden

Reactie op T.K.D.1998x

Nee dat klopt helemaal. Tijdens zwangerschap moet het nuchter onder de 5.3 ...
Thanks! Ga ik ff doen.

2 maanden geleden

Reactie op sharona1234

Hier ook diabetes de vorige zwangerschap. Ik voel nu al dat ik het weer heb ...
Wat vreemd. Zou indd gewoon gaan prikken.

2 maanden geleden

Ik heb vorige zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gehad maar met een dieet onder controle gehouden. Volgens mij krijg ik nu over paar weken al zon test en rond 24 weken. Hoop dat het weer met voeding onder controle kan blijven! Zo geen zin in maarja

2 maanden geleden

Heeft 1 van jullie ook z’n droge mond? Zo ja, ging dat weg zodra de suiker weer op orde waren?

2 maanden geleden

Reactie op simoneva

Heeft 1 van jullie ook z’n droge mond? Zo ja, ging dat weg zodra de suiker ...
Dit heb ik momenteel wel. Kan me niet herinneren of dit na de stabiliteit in suiker weg was🤭

2 maanden geleden

Bij hoeveel weken kwam jij erachter? Ik ben pas 9 weken.. Vorige zwangerschap had ik ook suiker, toen had ik er geen last van. Maar nu al anderhalve week. Geen pretje 🙃.

2 maanden geleden

Reactie op simoneva

Bij hoeveel weken kwam jij erachter? Ik ben pas 9 weken.. Vorige zwangersch ...
Bij mijn vorige zwangerschap ‘pas’ bij 29 weken. Morgen ga ik ff bellen naar de VK om te overleggen over mijn nuchtere waarde. Die is nu 2 dagen op rij te hoog.

2 maanden geleden

En nu dus 7+5 en merkte het op bij 7+3 😅

één maand geleden

Ik heb gebeld met de VK. Ze gaf aan dat ze onder de 6.0 nog wel prima vinden nuchter. Ik gaf aan dat bij mijn vorige zwangerschap hij nuchter onder de 5.3 moest zitten. Ze zei dat ze misschien in het m Ziekenhuis andere waardes aanhouden? Bij de 10 weken gaat ze me weer doorverwijzen naar het ziekenhuis en voor nu mag ik gewoon stoppen met prikken.

één maand geleden

Reactie op Marjan

Afgelopen zwangerschap ook gehad. Alleen het geluk gehad dat ik met het aan ...
Mag ik vragen hoe je voeding er toen uitzag? Had je een bepaald eetschema?