15 Reacties

7 dagen geleden

Maak een afspraak bij de bekkenfysio. Dat maakt bij mij echt heel veel verschil. Ze masseren wekelijks de pijnlijke plekken los en tapen het vervolgens in voor meer steun. Ik kon ook bijna niet meer lopen en in of uit bed etc.

7 dagen geleden

Ik ben bekend met ischias en daardoor ook pijn in de onderrug die uitstraalt naar mijn rechterbeen. Ik kan ook niet meer slapen op die zijde want mijn bovenbeen is verdoofd en begint dan extreem te tintelen. Ik heb een massage kussen aangeschaft met een warmte functie en echt van die harde bollen. Daarmee masseer ik het iedere dag. De pijn is een heel stuk afgenomen waardoor ik nu zelfs weer wat kan slapen op rechts. Het werkt ook met een tennisbal. Ga idd langs de fysio want daar masseren ze het ook en krijg je oefeningen mee om thuis je rug te versterken. Maar de pijn is doorheen bijten helaas, sterkte en succes

7 dagen geleden

Idee om naar een acupuncturist te gaan, zij kunnen die plekken behandelen! Niet geschoten is altijd mis

7 dagen geleden

Ik heb ook sinds 9 weken last van zenuwpijn in m’n bil en been, onbekend of dit door een hernia of ischias komt, maar ik herken je verhaal want je gaat echt door de grond van de pijn in alles wat je doet. Over de afgelopen weken is het bij mij zo erg geworden dat ik bijna niet meer kan zitten / lopen / staan.. ik lig dus het grootste gedeelte van de dag op bed en kan niet meer werken, huishouden doen of voor m’n andere kindje zorgen. Ik heb al verschillende fysio therapeuten en een chiropractor gezien, maar het heeft nog weinig baat. Inmiddels sinds woensdag in overleg met de pijnpoli gestart met een medicijn voor de zenuwpijn, het kan een week duren voor dit werkt. Dus daar heb ik een klein hoopje op.. Ik heb verder geen tips voor je, alleen maar herkenning en wil je veel sterkte wensen. Dit hoort een fijne periode te zijn, waar je enorm van moet kunnen genieten en als dat niet zo is is dat best verdrietig!💛

7 dagen geleden

Reactie op Stephke321

Ik ben bekend met ischias en daardoor ook pijn in de onderrug die uitstraal ...
Kun je een linkje sturen van het massage kussen? Ik ben erg benieuwd!

7 dagen geleden

Hoi! Ik heb dit ook en voor mij maakte het echt een groot verschil toen de bekkenfysio dry needling deed bij me! Ik kon daarvoor ook haast niks zonder pijn, maar nu is het echt draaglijk! En dat merkte ik bijna direct na de eerste behandeling al. Ik wist hiervoor niet eens dat dry needling ook in de bilspieren kon worden gedaan, maar het kan dus wel. Van daaruit ontspanden ook mijn bekken en rug + ik kreeg oefeningen ter onderhoud en een zitkussen van lucovitaal geadviseerd. Ik heb volgende week mijn tweede behandeling.

7 dagen geleden

Ik heb 9 maanden na mijn bevalling niet kunnen lopen. Nu 19 weken en heb er nu tijdens de zwangerschap al last van. Kon ook niet lopen en draaien in bed. Rust werkt wel erg goed. Je moet naar de bekkenfysio gaan. Vorige keer heeft dry needling mij super geholpen dus daar ga ik nu direct mee beginnen

7 dagen geleden

Reactie op LS5236

Kun je een linkje sturen van het massage kussen? Ik ben erg benieuwd!
Zeker! Bekijk Auronic Shiatsu Massage kussen - Elektrisch Nek en Rug Massage Apparaat - 1.8m kabel - Warmte Functie – Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/auronic-shiatsu-massage-kussen-elektrisch-nek-rug-massage-apparaat-1-8m-kabel-warmte-functie-zwart/9200000119058593?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

7 dagen geleden

Reactie op LS5236

Kun je een linkje sturen van het massage kussen? Ik ben erg benieuwd!
Moet wel echt zeggen dat het bij mij in mijn bil/been zit en niet zozeer in mijn onderrug. Door de harde ballen wordt mijn bil spier goed meegenomen. Anders moest ik het van de fysio met een tennisbal doen en dat zie ik zelf niet zo zitten 😂 Maar doe dit dagelijks een uur en de irritatie van de zenuw is wel echt aan het verminderen.

7 dagen geleden

Reactie op Stephke321

Moet wel echt zeggen dat het bij mij in mijn bil/been zit en niet zozeer in ...
Het zit bij mij ook voornamelijk in m’n bil/bovenbeen en uitstraling naar m’n kuit. Thanks voor het linkje, ga het zeker proberen 🫶🏼. Ga jij op het kussen zitten? Of ga je op je zij liggen en hou je het kussen tegen je bil/bovenbeen aan?

7 dagen geleden

Reactie op LS5236

Het zit bij mij ook voornamelijk in m’n bil/bovenbeen en uitstraling naar m ...
Ik ga op mijn zij liggen en dan leg ik het kussen tegen de rug van de bank zodat die op zijn plek blijft liggen. En ik lekker mijn mijn bil er goed tegenaan kan drukken 🤣

6 dagen geleden

Reactie op Stephke321

Ik ga op mijn zij liggen en dan leg ik het kussen tegen de rug van de bank ...
Vandaag binnen gekregen en wat een fantastisch ding! Bedankt voor de tip en kan het iedereen aanraden 😄

6 dagen geleden

Reactie op LS5236

Vandaag binnen gekregen en wat een fantastisch ding! Bedankt voor de tip en ...
Jaa goeie hè!! Werkt voor mij ook echt perfect 👌🏼 fijn dat het je bevalt! Ik doe het denk ik een uurtje per dag, dan de eerste stand met rustige rotatie en warmte. Echt na verloop van tijd zal je merken dat het echt minder geïrriteerd gaat zijn in je bil/been

5 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad.. ik denk vanaf week 10 t/m week 15. Vreselijk… alsof er messen in je rug worden gestoken zo pijnlijk hè ☹️ kon ook echt amper lopen en functioneren. Bij mij hielpen de oefeningen die ik bijna dagelijks deed wel goed (opgezocht op internet die goed om te doen zijn bij rugpijn) uiteindelijk is het steeds minder geworden en nu voel ik soms nog lichte uitstraling naar m’n onderbeen maar niks vergeleken bij wat het was.. hoop ook dat t nu weg blijft en anders langs fysio?