17 Reacties

2 maanden geleden

Hoi super lastige keuze, ik zal het gewoon aangeven tijdens het gesprek zodat je gelijk duidelijkheid hebt als je er gaat werken en niks zegt moet het toch wel op een ander moment komen !

2 maanden geleden

Je hoeft het niet te zeggen en ze mogen er niet naar vragen. Ik zou het niet vertellen en bij het tekenen van het contract wel aangeven, dan weten ze het in je proeftijd. Je bent dan snel eerlijk. 7 weken is ook heel vroeg om te vertellen aan een werkgever (mag altijd) maar is echt niet de norm. Ik werk in HR. Kom je eventueel nog in aanmerking voor de ZEZ? Als opdrachtnemer? https://ondernemersplein.kvk.nl/zwangerschapsuitkering-zelfstandigen/

2 maanden geleden

Ik zit in een andere situatie. Maar ik heb een tijdelijk contract en die loopt af, 2 maanden voordat ik uitgerekend ben. Ik hoop dat ik mag blijven, maar die zekerheid heb ik nu niet. Solliciteren gaat daarna ook niet met een dikke buik. Had ook even een stressmoment! Heb het uitgezocht, en iedere zwangere vrouw in NL heeft recht op een uitkering (ook een zwangerschapsverlof). Je valt dan onder de WAZO. Dat gaf voor mij rust en daarna zien we wel verder. Dit geldt als je werkloos bent. Dus in denk ook in jou situatie?

2 maanden geleden

Iedereen heeft recht op een uitkering als je zwanger bent, ook als je werkloos of ziek bent!

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Ik zit in een andere situatie. Maar ik heb een tijdelijk contract en die l ...
Ik zal even precies lezen wat WAZO inhoud! Dank je wel! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Ik zit in een andere situatie. Maar ik heb een tijdelijk contract en die l ...
Ik las dat je recht op WAZO hebt alleen als je al een uitkering hebt…

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Ik zit in een andere situatie. Maar ik heb een tijdelijk contract en die l ...
Ik heb bij m’n vorige zwangerschap nog met 37 weken gesolliciteerd EN de baan gekregen. Je kunt dus prima solliciteren als je zwanger bent, als je maar aangeeft wat een haalbare startdatum is

2 maanden geleden

Reactie op Bcam

Ik las dat je recht op WAZO hebt alleen als je al een uitkering hebt…
Wat een uitzoekwerk is het hè... Ik zal mij binnenkort nog eens verder inlezen. Maar ik weet wel (ook van m'n psycholoog), dat er iets is qua bevallingsverlof!

2 maanden geleden

Reactie op marrie112

Ik heb bij m’n vorige zwangerschap nog met 37 weken gesolliciteerd EN de ba ...
Oohh wauw! Wat goed! Heel fijn dat er zulke werkgevers zijn. Goed om te weten, dan kan ik indd gewoon solliciteren en bijv na verlof starten!

2 maanden geleden

Ik heb het zelf in een vergelijkbare situatie niet gezegd. En later gedeeld met 14 weken. Toen ik al even werkte. Vind niemand vreemd. Meestal deel je het namelijk toch niet zo vroeg. En vanuit ervaring aan de andere kant van de sollicitatie tafel weet ik dat een zwangerschap soms toch mee kan spelen als 2 kandidaten gelijkwaardig zijn. Mag niet, gebeurt wel.

2 maanden geleden

Reactie op Ree R

Ik heb het zelf in een vergelijkbare situatie niet gezegd. En later gedeeld ...
Dank voor het delen en voor je advies!!

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Wat een uitzoekwerk is het hè... Ik zal mij binnenkort nog eens verder inle ...
Jaa precies maar volgens mij begrijp ik het nu, laten we hopen dat we allebei werk voor die tijd hebben anders ook geen ramp! Dank voor je hulp en het delen.

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Wat een uitzoekwerk is het hè... Ik zal mij binnenkort nog eens verder inle ...
Geld alleen als je 24 weken in loondienst ben geweest in Nederland,

2 maanden geleden

Je kan prima solliciteren als je zwanger bent maar als je zelfstandige bent heb je geen recht op uitkering zoals wazo , er is speciaal regeling voor . Kwa verlof regelingen want heb dit gehad ik kwam uit de wazo naar een loondienst baa en had voor mijn wazo niet 24 weken bij een werkgever gewerkt betekende geen ouderschapsverlof ,of aanvullend verlof . Sorry dat im het zo schrijf maar lees heel goed de kleine letters want als zzp heb je weinig rechten op uitkeringen als je slim bent ga je eve. Naar juridische loket in de bieb of bel je uwv of overheid informatie nummer hoe het precies zit voor jou situatie

24 dagen geleden

Reactie op Ree R

Ik heb het zelf in een vergelijkbare situatie niet gezegd. En later gedeeld ...
Heb in middels contract ondertekend en mag 01 oktober beginnen. Zo spannend! Hoe en wanneer heb jij verteld dat je zwanger was? En hoe hebben ze daarop gereageerd? 🫢

22 dagen geleden

Reactie op Bcam

Heb in middels contract ondertekend en mag 01 oktober beginnen. Zo spannend ...
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik heb destijds (vorige zwangerschap) gewoon even 1 op 1 gepraat met een kopje koffie, met de twee managers. De andere collega's bij t maandagmorgen overleg wat we elke week hadden. Was zelf erg zenuwachtig, maar iedereen reageerde super leuk.