5 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik had dit ook. Elke keer smiddags een strijd en in de avond ook weer. Nu ben ik overgegaan naar een soortgelijke methode maar dan maak ik haar na 3 kwartier wakker na het ochtend slaapje. Dan wil ze 13.00/13.30 ook gewoon lekker naar bed en dan is ze wakker van 15.00 tot 19.00 en savonds wil ze dan ook weer gewoon slapen. Dus: 9.00 - 10.00 ongeveer 13.00 tot 15.00 ongeveer 19.00 tot 6.30 ongeveer Elke dag is anders en elk kind is anders, maar hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes!

3 jaar geleden

Hoi! Van deze methode weet ik niet zo veel maar toevallig gister met een slaapcoach een gesprek gehad. Een slaapje van max 60 min is genoeg voor in de ochtend, vooral omdat ze straks naar één slaapje gaan en die in de middag is!

3 jaar geleden

Wij gebruiken een 'aangepaste' versie van de 2-3-4 methode omdat de wakker tijden van mijn dochter ondertussen langer zijn. Eerst was het 2,5-3-4. Ondertussen zitten we op 3-3,5-4 tot 4,5. Misschien kan je proberen de wakkertijden een kwartier te verlengen als hij zo moeilijk in slaap valt? Ik ben aan het twijfelen wanneer over te stappen op 1 dutje omdat het steeds langer duurt bij avondslaap, maar in de ochtend is ze na 2,5 a 3 uur wel echt moe.

3 jaar geleden

Ik zou in de ochtend iets proberen rekken want ze gaan ook soms steeds vroeger wakker worden omdat ze toch weten dat ze weer kunnen slapen als ze moe zijn. Wij leggen haar er nooit voor 9u in en dan tussen 9 en 10 max 45min slapen. Dus rond 12u30 a 13u een dutje van 2u en dan rond 18u30 naar bed. Zeker die ochtend hebben we moeten aanpassen want ze begon ook steeds vroeger wakker te worden

3 jaar geleden

Ik zou hem in de morgen na 45 minuten wakker maken. En dan bijv om 12 uur/half 1 voor een langer slaapje naar bed doen. Rond die periode gaan ze langzaam richting 1 slaapje. Bij ons merkte we dat de kleine savonds moeilijk in slaap kwam. Sindsdien oefenen met om de dag 1 slaapje en de andere dag zoals hierboven beschreven. Dan is ze soms wel wat moe in de morgen. Maar de slaapjes gaan wel goed