34 Reacties

3 jaar geleden

Het kan inderdaad de 6de ziekte zijn.. heeft mijn zoontje ook gehad een paar maanden geleden. Begon met hele hoge koorts en hield 5 dagen aan. Dit was echt zo zielig en je kunt er niks aan doen.. zetpil er in en hopen dat het snel over gaat.. Pas toen de koorts begon te zakken kreeg hij op de romp allemaal kleine rode vlekjes. Na 1 dag of 2 trekt dat weg en is hij er vanaf!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik had ook een topic over niet eten... afgelopen maandag... nu had ze gisteren 39,5 graden koorts kon gelijk naar huisarts bleek longontsteking te zijn.. nu heeft ze een antibiotica kuur voor een week. Als je naar een huisarts wilt of huisartsenpost aangeven dat je het graag wilt anders niet gerust bent! Succes😘

3 jaar geleden

Hier ook de 6de ziekte

3 jaar geleden

hij heeft alleen geen vlekjes??
Vlekken komt na de koorts dus over 3 a 5 dagen

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Ik had ook een topic over niet eten... afgelopen maandag... nu had ze giste ...
Ik had gebeld, hij wist op afstand te benoemen dat mijn kind keel neus oor infectie heeft en heb nu zoutoplossing moeten halen... Echter vertrouw ik niks van die beoordeling en is hij hartstikke zwak met hele hoge koorts... pot dorrie, betaal even 2500 euro premie per jaar per persoon he.. Ik verwacht dan gewoon zorg voor dit VENTJE 😭

3 jaar geleden

Ik had gebeld, hij wist op afstand te benoemen dat mijn kind keel neus oor ...
Pff wat sneu voor je zoontje..hoop dat hij beetje kan slapen vanavond en als ik jou was zou ik morgen nog even een keertje je eigen dokter bellen en zeggen dat je het wel echt fijn zou vinden als hij/zij er even naar kan kijken..

3 jaar geleden

Reactie op ilona01

Pff wat sneu voor je zoontje..hoop dat hij beetje kan slapen vanavond en al ...
dat ga ik doen dank voor je tip ❤️

3 jaar geleden

Ik zou in ieder geval even goed in de gaten houden dat hij genoeg drinkt en genoeg plast altijd belangrijk ongeacht de oorzaak van de koorts en als je echt niet gerust ben zou ik ook gewoon een afspraak eisen. Ik denk echt dat je moederinstinct niet vaak naast zit en snap als je al slechte ervaring hent gehad dat je nu al helemaal niet 123 iets aan neemt

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een dikke maand geleden ook enkele dagen hoge koorts gehad. We dachten ook aan tandjes, maar onze huisarts zei ons dat ze van tandjes wel een verhoging kunnen krijgen, maar niet zo’n hoge koorts. Na enkele dagen zakte de koorts en kreeg hij rode puntjes achter zijn oren, in zijn hals en op zijn romp. Toen pas wisten we dat hij de zesde kinderziekte had doorgemaakt...

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft al 2x hoge koorts gehad en beide keren was het een oorontsteking aan beide oren. Trekt je kindje aan de oren? Heb je het idee dat je kindje pijn heeft? Mijn zoontje dronk ook erg slecht.

3 jaar geleden

Reactie op Bjork

Ik zou in ieder geval even goed in de gaten houden dat hij genoeg drinkt en ...
weer gebeld en weer afgescheept, het is gewoon onmogelijk om een afspraak te krijgen.. kan wel janken! slecht dit

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Mijn zoontje heeft al 2x hoge koorts gehad en beide keren was het een ooron ...
hij pakt z'n wang soms vast, heb nu zoutoplossing spray gekocht voor baby

3 jaar geleden

Lastig he. Hier vorige week een baby met Corona zeer waarschijnlijk. 4 dagen koorts, boven de 40 graden alle 4 dagen. Tot 40.8 zelfs. Je knijpt hem dan wel even als ouder. Wij zijn 2 keer op de HAP geweest en hebben hem elke 6 uur paracetamol gegeven. Zorg ervoor dat je kleintje genoeg blijft drinken en de warmte goed kwijt kan! Ons kereltje lag uiteindelijk alleeen in een romper met korte mouwen in bed, hoe sneu ook.. Gek genoeg heeft het me ook wel het vertrouwen gegeven dat dit dus kan. Thuisarts.nl is echt betrouwbaar... Goed op het drinken, de plasluiers en het alert zijn letten! Dat is echt het belangrijkste!

3 jaar geleden

Reactie op MLYHB2

https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts Thuisa ...
Ik ben net gelezen.. Koorts kan ook door verkoudheid en hoesten.. Lijk op mijn kindje vandaag 😥