34 Reacties

3 jaar geleden

Ga gewoon naar de kinderarts die gaan het wel direct bevestigen. Wat het is het kan goed zijn dat het de waterpokken zijn ook is overdraagbaar ga naar de kinderarts das de enige optie internet mag je niet altij vertrouwen 🙂

3 jaar geleden

Reactie op linda1986-24

Ga gewoon naar de kinderarts die gaan het wel direct bevestigen. Wat het is ...
Dit is een tip van mijn huisarts, huidinfo en thuisarts zijn betrouwbare bronnen en zij verdenken zelf ook deze ziekte. Ik waardeer je bericht, maar dat is niet waar ik om vroeg. Fijne avond.

3 jaar geleden

Mijne had de 5de ziekte. Blaasjes kan toch ook waterpokken dan

3 jaar geleden

Zijn*

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Mijne had de 5de ziekte. Blaasjes kan toch ook waterpokken dan
Nee, het zijn geen waterpokken.. dat zeker niet. De blaasjes zijn niet rood, de huid er omheen is rood. Ik kan alleen geen goede foto maken, de blaasjes zie je niet.. maar dit is wat ik heb als foto

3 jaar geleden

Lijkt op de 6e ziekte idd, gaat met een paar dagen vanzelf over. Gelukkig onschuldig

3 jaar geleden

Mijn zoontje had de zesde kinderziekte, maar had vooral rode stipjes in zijn nek en op zijn romp. Het waren geen blaasjes, ook geen bubbeltjes...

3 jaar geleden

Reactie op ordalmineraalwater

Mijn zoontje had de zesde kinderziekte, maar had vooral rode stipjes in zij ...
Op zijn voorhoofd kan je de huiduitslag een beetje zien

3 jaar geleden

Reactie op ordalmineraalwater

Op zijn voorhoofd kan je de huiduitslag een beetje zien
het lijkt wel erg op wat ik bij je zoontje zie, maar ik denk echt ind dat het hier blaasjes zijn?? er zit misschien helemaal geen vocht in, want soms verdwijnen er een paar ook weer . De plekjes voelen hard aan, net zoals bij een pukkeltje. Ik vind het gewoon lastig, omdat de ha telefonisch aangaf dat het zo kon zijn en mijn zoon niet op consult wilde laten komen

3 jaar geleden

Geen idee of het de 5e/6e kinderziekte is. Maar uit eigen ervaring wil ik wel even zeggen dat huisartsen tegenwoordig heel erg terughoudend zijn. Zelf met mijn dochtertje al vanaf oktober aan het sukkelen en toen ze drie weken geleden bijna stikte en ik een huisarts eiste werd ik wel serieus genomen en mocht ik komen. Dus enige advies wat ik kan geven, wil je een huisarts zien. Sta op je strepen en zeg dat je een consult eist. Heel veel succes ermee en hopelijk knapt de kleine snel op.

3 jaar geleden

Ik bemerk dat ook, wat erg vervelend is.. Ik heb met zijn koort meerdere malen gebeld, met de ha en hap.. ze vonden het allemaal niet ernstig genoeg en ik vond 41 echt de MAX. Ik eiste een consult op de hap en kreeg ook even mee dat ik de volgende keer wel even contact op mag nemen met mijn eigen dokter ipv de hap. Woest dat ik nog steeds ben, alsof ik zomaar naar de hap kom.. mijn kind had 41 graden koorts en was ECHT ziek. Denk er nog aan een klacht in te dienen

3 jaar geleden

Ik bemerk dat ook, wat erg vervelend is.. Ik heb met zijn koort meerdere m ...
Ik herken jouw gevoel uit duizenden. Heb nu een andere arts dan de eigen arts. En die schrok van de situatie zo hevig, dat ik nu elke twee weken moet komen om te kijken of er vooruitgang in zit en zo niet word ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ondertussen al twee antibiotica kuren verder en waarschijnlijk voor langere tijd pufjes 4x daags en zo nodig meer. Heb zelf ook de behoefte om een klacht in te dienen tegen de andere artsen aangezien we nu volgens de nieuwe arts echt te lang doorgelopen hebben met de klachten van de kleine.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Ik herken jouw gevoel uit duizenden. Heb nu een andere arts dan de eigen a ...
waar heeft je moppie last van ? Ik moet eerlijk zeggen dat ik erkenning op dit gebied echt even fijn vind en daar echt wat aan heb. Dank voor je reacties eline

3 jaar geleden

waar heeft je moppie last van ? Ik moet eerlijk zeggen dat ik erkenning op ...
Ons meisje had een longontsteking en was aan het happen naar adem en daarbij aan beide kanten een flinke oorontsteking met flinke spanningen op de trommelvliezen. Longontsteking is zo goed als over, al klinken de longen nog steeds niet optimaal maar een oortje blijft ontstoken. En ja, ik werd eerste instantie afgeschoven met geef maar 3x per dag een zetpil, moet wel goedkomen... Fijn is dat die herkenning. Geeft mij ook een fijn gevoel zo.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Ons meisje had een longontsteking en was aan het happen naar adem en daarbi ...
Heel veel sterkte lieverd, met de kleine schat.. dat ze er sterker uit mag komen ❤️

3 jaar geleden

Ons zoontje had vorige week koorts en ik maakte me in eerste instantie niet zo’n zorgen omdat hij ook tandjes aan het krijgen is. Daarna begon hij naar z’n oortjes te grijpen, dus toch maar naar huisarts gegaan en bleek een lichte oorontsteking. Naar een aantal dagen toen de koorts weg was en vuil uit z’n oor gekomen was kreeg hij ook nog uitslag. Waarschijnlijk virus exantheem, maar het kan ook de zesde ziekte zijn. In de avonduren toch even contact gezocht met mijn oude baas (huisarts) en die zei dat dit vanzelf wegtrekt. Gewoon even temperatuur in de gaten houden. Verder opletten dat de kindjes alert zijn, goed eten, drinken en plassen. Bij twijfel gewoon contact opnemen met huisarts(enpost). Succes!! Ze zijn zo zielig dan die kleintjes!! 🍀 Ons zoontje is inmiddels weer bijna de oude, alleen zijn temperatuur is soms nog een halve graad hoger dan normaal en iets meer hangerig.

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Ons zoontje had vorige week koorts en ik maakte me in eerste instantie niet ...
Dank voor het delen van je verhaal, heel veel sterkte

3 jaar geleden

Klinkt als waterpokken. Zesde ziekte kan voorkomen bij zuigelingen. Maar kenmerkt zich met alleen rode uitslag, zeker geen blaasjes. Vijfde ziekte komt over het algemeen voor bij kinderen vanaf 4 tot 10.

3 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Klinkt als waterpokken. Zesde ziekte kan voorkomen bij zuigelingen. Maar ke ...
dit is duidelijk geen waterpokken en hij komt niet op kdv of ergens behalve thuis bij mij..

3 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Klinkt als waterpokken. Zesde ziekte kan voorkomen bij zuigelingen. Maar ke ...
dank voor je reactie overigens