34 Reacties

3 jaar geleden

Heel veel sterkte lieverd, met de kleine schat.. dat ze er sterker uit mag ...
Dankjewel! Super lief van je. ♥️ Jij ook heel veel succes met de kleine. Dat die er snel weer bovenop mag komen!

3 jaar geleden

Ik had daarop gereageerd met de 6de ziekte. Mijn zoontje had dat en heeft er bijna andere halve week die vlekken gehad. Ben blaasjes gelukkig maar dat kan wel het gevolg zijn. Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten!

3 jaar geleden

Ik bemerk dat ook, wat erg vervelend is.. Ik heb met zijn koort meerdere m ...
Wat ontzettend belachelijk zeg... onze zoon zat op 40,2 en de hap kwam naar ons... savonds half 10. Maar wellicht had dat ook te maken omdat hij snel aan het ademen was. Altijd je gevoel volgen! En de volgende keer gewoon weer bellen!

3 jaar geleden

Ik heb toevallig ook op je berichtje gereageerd. Mijn zoontje had toen ook de 6de ziekte. De 5de ziekte is anders. Daar begint het met rode vlekjes en daarna pas koorts. De 6de komt eerst met ontzettend hoge koorts, na ongeveer 4-5 dagen neemt de koorts af en komen de rode vlekjes. Dit trekt ook weer weg na 2 dagen en zijn ze er vanaf. Ook ziet het er bij iedere baby anders uit. Als je twijfelt kun je altijd even de ha bellen. Succes ermee! Hoop dat het snel over is! Ik vond het een hele zware week!🙄

3 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Ik heb toevallig ook op je berichtje gereageerd. Mijn zoontje had toen ook ...
Hier ook bij 2 kids, lijkt op 6de. Eerst koorts, daarna vlekjes.

3 jaar geleden

Mijn ervaring is dat artsen koorts niet zo'n sterke graadmeter vinden. Met onze oudste van toen precies 3 maanden mochten we (na overleg) toch wel naar de hap in het weekend - met 40,5! Ik zat daar jankend omdat ik het doodeng vond. Die huisarts: ach mevrouw, nergens voor nodig om ongerust te zijn, is maar koorts. PCM vond ze ook niet nodig... Nou, thuis hebben we wel echt een zetpil gegeven... Ander keertje met bultjes vond de ha het niet belangrijk om een diagnose te stellen. Zou de 6e ziekte kunnen zijn maar we doen er toch niks mee en er zijn veel ziektebeelden met bultjes. Deze zien er niet ernstig uit, uitzieken, komt goed. Ik snap dat koorts zinvol is en dat het waarschijnlijk 9 van de 10 keer onschuldig is en vanzelf overgaat maar soms missen de artsen beetje inlevingsvermogen. En waarschijnlijk helpen hun richtlijnen nu met Corona ook niet hierbij...

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Zat helemaal onder toen de koorts minder werd.

3 jaar geleden

Mijn zoontje had het deze week ook vlaggen... 3 dagen hevige koorts en plots weg en toen zijn de vlekjes begonnen, vandaag zijn ze pas aan het wegtrekken

3 jaar geleden

Reactie op Silkepa

Mijn zoontje had het deze week ook vlaggen... 3 dagen hevige koorts en plot ...
dit is precies wat mijn zoon heeft, dank silkepa. Denk jij uitslag van de koorts of

3 jaar geleden

dit is precies wat mijn zoon heeft, dank silkepa. Denk jij uitslag van de k ...
Ik dacht eerst idd ook uitslag van de koorts want hij had ook een dubbele oorontsteking waarvan hij koorts had maar de koorts was weg en toen zijn de meeste vlekjes begonnen en kind&gezin ging net langs komen en die bevestigde dat het de 6e ziekte was en dat het binnen de 2 dagen zou moeten wegtrekken, dit was op zijn buik toen het begon

3 jaar geleden

Mijn zoon had vorige week de 6de ziekte. 4 dagen koorts tot 40.7 graden en plots was de koorts voorbij en kreeg hij overal rode stippen (geen blaasjes!)

3 jaar geleden

het lijkt wel erg op wat ik bij je zoontje zie, maar ik denk echt ind dat h ...
Dat begrijp ik! Hopelijk weet je ondertussen al iets meer. Verschrikkelijk om je kind ziek te zien...

3 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Hopelijk knapt je kindje snel op. Maar zou je willen adviseren om met vragen naar de huisarts te gaan :). Fijn weekend

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook gehad gaat binnen 2 weken weg, ik heb toen wel zalf van mij huisarts gehad soort van vaseline, na 2 dagen waren de blaasjes weg. Mijn huisarts dacht ook aan de 5de of 6de kinderziekte