9 Reacties

3 jaar geleden

Hoe oud is je baby ? Die van mij zit in sprong 6 en kan ook heel boos worden. Als ik iet van hem afpak dan is het huilen en boos worden. Kalmeer hem en zeg met een lach waarom ik het pak. Meestal lacht hij weer en is hij het al weer vergeten 🤪

3 jaar geleden

Reactie op m.r.a2020

Hoe oud is je baby ? Die van mij zit in sprong 6 en kan ook heel boos worde ...
7,5 maanden! En die van jou?

3 jaar geleden

Ja! Uit het niets ineens boos gillen... doet ie sinds een weekje.. ook 7,5 maand. Meestal doet ie dat als ie moe is. Echt huilen doet mijn zoontje niet. Alleen als ie echt pijn of echt veel verdriet heeft. Hij jammert/jengelt normaal als ie moe is of zo. Ook als ie moet spugen jammert ie alleen maar.. terwijl veel andere baby's alles bij elkaar krijsen.

3 jaar geleden

Agressief wil ik het nog niet noemen bij babies.. Het zijn eerder van die boze opwellingen, omdat ze moe, geprikkeld zijn of hun zin niet krijgen. Mijn kleine is er ook heer en meester in hoor. Die gromt er zelfs bij! Maar korte opwellingen dus, met haren trekken en krabben inbegrepen. En daarna is ze weer vrolijk. XD Vanochtend bijvoorbeeld: tijdens het verschonen wipt ze overeind, want ze wil het pakje met billendoekjes pakken. Maar ik krijg zo haar luier niet dicht, dus ik kantel haar weer op haar rug. Ze slaakte een gil uit alsof ik haar been amputeerde. Mijn oudste dochter was doorgaans een heethoofd (en nu nog steeds, maar dan in het kwardraat). Allebei temperamentvol dus..dus wij zijn wel wat gewend. Overigens kan het ook aan een sprongetje liggen hoor! Het waait vanzelf wel over. Gewoon niet teveel aandacht aan schenken. Is je baby boos? Laat ze dan maar even met rust, 5 minuutjes volstaat. Even in de box wegleggen, of naar bed brengen. Want 9 van de 10x zijn ze gewoon moe.

3 jaar geleden

Reactie op fd2005

7,5 maanden! En die van jou?
Ook 7,5

3 jaar geleden

Ja, agressief is het denk ik niet. Maar vurig wel. Soms pakt ze me ook zo lekker bij mn nekharen (auw). En met spelen kan ze grommen en huilerig doen om vervolgens 10 sec later in een deuk te liggen. Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om die dingen uitteproberen. Afleiding en aan het lachen maken helpt bij mij goed.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar.. Van brommen tegen haar drinkbeker naar lachen naar de lamp.. Ze leren hun emoties steeds meer uiten. Hier is het verschonen compleet veranderd in judoka, word er echt heel hard gedadaatataawaaahhaaahhht als pap en mam met elkaar praten, veranderd ze in een bezeten baby als het fruit niet snel genoeg in haar mond komt en giert ze het uit als haar zus begint te lachen. Bij frustraties balen we allemaal wel eens, zo ook je baby die dat niet anders kan uiten dan met iets gooien of gillen

3 jaar geleden

Hier ook regelmatig helemaal gefrustreerd als iets hem niet lukt of niet snel genoeg gebeurd (voeden, draaien, zitten, staan).

3 jaar geleden

Ik snap wat je bedoeld met agressief. Ik noem het driftbuien haha! Maar zeker herkenbaar bij mijn dochter van bijna 8 maanden. Ik denk dat dit een nieuwe ontwikkeling is en bij sprong 6 hoort 🤔