22 Reacties

3 jaar geleden

Jeps 2stuks, zn zus van 3 ook 🙈 moet ik vroeg beginnen slapen ze nog. Ben ik vrij of late dienst dan zijn ze om 6 uur wakker 😂 dus ja erg herkenbaar 😓

3 jaar geleden

Yes. Hier altijd kwart over zes

3 jaar geleden

Ja 5 uur/half 6 elke dag!

3 jaar geleden

Altijd rond 6u wakker! Vandaag was het 6u20 en ik was zo blij 🤪. Om hoe laat gaat jouw kindje slapen?

3 jaar geleden

Hier elke dag om 5.15 wordt vanzelf wel later hoop ik

3 jaar geleden

Reactie op athram

Altijd rond 6u wakker! Vandaag was het 6u20 en ik was zo blij 🤪. Om hoe la ...
Haha! Fijn om te weten dat ik mede lotgenoten heb😂. Meestal tussen 18.30 uur en 19.00. Bij jou?

3 jaar geleden

Wij hadden een mannetje dat tot 7.00 sliep, maar sinds een week of 2 is het hier ook tussen 5.30 en 6.00 ochtend voor meneer. Geen idee waar het vandaan komt, waarschijnlijk de overgang naar een ander slaappatroon. Hij slaapt nu nog 3 keer overdag en heeft daar meestal ook wel behoefte aan, want als hij 2 slaapjes doet, is hij helemaal vroeg wakker. Maar de slaap 's nachts is nu na 11 uur slapen (aan 1 stuk, dat is een zegen weet ik!) toch echt op. Hij ligt meestal rond 19.00/19.30 op bed, ligt eraan hoe de slaapjes overdag zijn gegaan. Soms slaapt hij overdag van 10.00 tot 11.30 en dan weer van 14.30 tot 16.00, dan gaat hij om 19.00 slapen. Maar meestal is het 9.30-10.30 13.00-14.30 en 16.30-17.15 en ligt hij er om 19.30 in. Dat laatste slaapje is tegenwoordig een strijd. Het is voor hem te kort op het slaapje ervoor, maar zou te lang zijn tot bedtijd. Ik heb er wel eens over nagedacht om dat laatste slaapje pas om 17.15 tot uiterlijk 17.45 te doen en hem pas om 20.00 naar bed te brengen, zodat hij de slaapjes niet aan elkaar koppelt in z'n systeempje, maar toch 11 uur slaapt tot 7.00. Iemand daar ervaring mee? En ik blijf denken, "het is een fase, het gaat vanzelf weer over naar een patroon wat voor ons allemaal werkt" én ik weet dat ik heel blij mag zijn dat hij geen nacht of avondvoeding meer hoeft

3 jaar geleden

Gemiddelde tijd half 7. Komt ook het beste uit als we moeten werken. Nieuwjaarsdag was het ineens kwart over 7. Voelde als uitslapen 😂

3 jaar geleden

Volgens mij hebben ze nu snachts 11 uur slaap nodig. Dus als ze half 7 naar bed gaan is half 6 wakker heel normaal. Die van ons gaat half 8 naar bed en is dan half 7 wakker, soms 7 uur.

3 jaar geleden

Wij hadden een mannetje dat tot 7.00 sliep, maar sinds een week of 2 is het ...
Wat jij hebt en overweegt heb ik dus precies hetzelfde! Na 11 uur slaap is de koek op. 2 slaapjes zijn nog te weinig overdag en 3 zijn goed alleen die 3e slaap is een struggle! Ik denk dat ik dat 3e slaapje ook ga verlaten zodat ik hem om 20.00 uur op bed leg en hij daarna 11 uur maakt.. ik vind het ergens wel spannens want straks breng ik zijn hele ritme in de war en ik zou dat zielig voor hem vinden.

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Wat jij hebt en overweegt heb ik dus precies hetzelfde! Na 11 uur slaap is ...
Kijk eens bij snuggles and dreams dat heeft ons echt enorm geholpen. Wij hadden een enorme vroege vogel. En zij leert je hoeveel slaap hij overdag nodig heeft en dat betekend ook wakker maken naar een x aantal tijd etc. Toen we net begonnen had ik hier heel veel moeite mee want ik dacht slapende baby's laat je slapen maar nu zie ik het resultaat en doen we precies wat zij zegt! Ik ga haar methode natuurlijk niet prijs geven. Mijn tip is alleen ik zou je kindje niet later naar bed doen maar naar de overdag slaap kijken en wat doe je 's ochtends met je baby. Is er een motivatie om uit bed te komen.

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Kijk eens bij snuggles and dreams dat heeft ons echt enorm geholpen. Wij ha ...
Ik heb haar boek toevallig al gekocht en was er eerst heel tevreden over. Maar ik struggle heel erg met zijn middagslaapje. Die is vaak niet langer dan een uur en dan is 1700 vaak te vroeg om zijn derde slaapje te hebben gehad. Hoe doe jij dat?

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Ik heb haar boek toevallig al gekocht en was er eerst heel tevreden over. M ...
Wij liepen ook tegen dit probleem aan. We hadden eerst: slapen 9 tot 10, 12 tot 14 en dan van 16 tot 17 weer. Alleen toen begon mevrouw ineens vaak wakker te worden snachts / heel vroeg (5u) in de ochtend. We hebben toen het laatste slaapje steeds iets ingekort, tot ongeveer Max 20 min. De laatste dagen laten we haar slapen in de middag van 13-15 en dan stoppen we haar rond 18/18:30 in bed voor de nachtslaap. Ik heb het idee dat het resultaat heeft. Durf nog niet te vroeg te juichen haha. Ze slaapt nu steeds tot 6:30 in de ochtend. Achteraf gezien was het laatste slaapje dus te lang/niet meer nodig. Waardoor ze te “uitgeslapen” aan de nacht begon. Wellicht heb je hier iets aan.

3 jaar geleden

En oja hier lieten we haar al gauw niet meer slapen na 17 u. Dat was altijd te laat voor het middag slaapje, waardoor ze niet moe genoeg was voor de nacht. dan kwam ze altijd erg moeizaam in slaap en vroeg wakker/ vaak wakker snachts.

3 jaar geleden

Reactie op baby078

En oja hier lieten we haar al gauw niet meer slapen na 17 u. Dat was altijd ...
Top ik ga het proberen! Heb je nog een tip hoe het middagslaapje te verlengen? Meestal duurt deze bij meneer een uurtje. 1,5 uur als ik geluk heb.

3 jaar geleden

Jawel 6 maar hij slaaapt nog wel even verder daarna tot 10 of 11 uur

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Top ik ga het proberen! Heb je nog een tip hoe het middagslaapje te verleng ...
Hmm das een goeie, hier is ie soms ook 1,5 u hoor. Ik hou altijd 1,5 tot 2 u slapen voor de middag aan. Opzich is 1,5 al heel netjes. Als ze veel te vroeg wakker is en echt niet meer kan slapen, lassen we hier gewoon toch nog een mini laat middag dutje in haha. Zodat ze niet te moe raakt. Maar ze mag dan van mij nooit te lang slapen. Anders weer te uitgerust voor de nacht. En daarnaast gebruiken we witte ruis, wellicht helpt dat ook nog om ‘t iets te verlengen?

3 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Top ik ga het proberen! Heb je nog een tip hoe het middagslaapje te verleng ...
En misschien ook even checken of het middag slaapje niet te vroeg op het ochtend slaapje is. Dan is het middag slaapje hier ook altijd “te kort”. Omdat ze dan uitgeslapen is. We laten haar in de ochtend ook altijd maximaal een uur slapen.

3 jaar geleden

Ons zoontje is vaak om 6 uur wakker, weken met half 6 wakker worden. Wij hebben verschillende dingen geprobeerd, dutje niet eerder dan 9, later naar bed etc. Dit begon bij ons rond de 6 a 7 maanden is pas rond de 7,5 maand beter geworden en we hebben geaccepteerd dat hij om 6.00 gewoon is uitgerust haha. Wij hebben de regel, zolang hij vrolijk is in bed dan blijft hij er in liggen tot 7, hooguit deden wij nog een luier check om te kijken of hij niet gepoept had. Na veel proberen uiteindelijk maar goed gekeken naar zijn wakker tijden. Daarbij volg ik de blog post van takingcarababies, vind ik erg fijn. Zijn gemiddeld wakkertijd is 2,75 a 3 uurtjes en richting bedtijd willen we dit nog wel rekken naar 3,5 uur. Dit doen we nu een paar weken en we komen dan uit op 2 dutjes. Dutjes gemiddeld van 1,5 uur met vaak ook nog wel eens korte dutjes of dutje van 1 uur en een uitschieter van 2 uur. (hij deed voorheen ook korte dutjes) Het ziet er bij ons dan soms zo uit 6.00 wakker en 7 uit bed 8.45 slapen - 10.00/30 12.45/13.00 slapen - 14.00/14.30/15.00 In het geval dat hij tot 14.00 sliep of soms nog slaapt, dan doen we nog een kort dutje van Max 30 min om 16.45. Hij valt dan rond 19.00. Onze kleine is nu 8,5 maand en we zitten dus op 2 dutjes. Sinds ruim een week dat hij om 7 of zelfs half 8 wakker is geworden 😱. Nou denk ik dat dit meer een fase is haha, vandaag was hij weer om 6.15 wakker. Wellicht zou je inderdaad even kunnen kijken naar de wakkertijd en kijken als je hier wat schuift of rekt met 5 min dat er dan wat schuift kn de dutjes en misschien langer worden. Zoals je ziet heeft deze verandering echt een paar weken gekost

3 jaar geleden

Reactie op Daniela xm

Ons zoontje is vaak om 6 uur wakker, weken met half 6 wakker worden. Wij he ...
Hij slaapt meestal rond 18.30/40, dir vind hij een fijne tijd en dan slaapt hij het beste de nacht door. Met gemiddeld 11 a 12 uur slaap.